Gå til innhold

Har mistet cd! LØST(uten forum)!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har mistet cden til yndlingsspillet mitt (rollercoaster tycoon 3) og finner den ikke igjen noen steder! Jeg trenger og spille det nå! Utrolig desperat! :dontgetit: Noen som kan hjelpe? Har en tillegspakke innstalert også men det går ikke ann å spille med den...:(

Endret av hbe036
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lasta spillet ned. Men det er da jeg.

Du kan:

Sende e-post til produsenten å spørre om hva du kan gjøre.

Eller kjøpe spillet på nytt

Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet
Man må jo ha crack også. Eller så kommer det jo bare: Insert disk

Eller bare et mini-image som er lovlig til noen spill.

Skrevet (endret)
[...]rettningslinjene for forumet

Beklager, men jeg klarer vel ikke å dy meg. Det heter vel strengt tatt retningslinjene?

Men nok om det. Det kan vel ikke ansees som piratkopiering når du har betalt for spillet(hvis du har det?). Som et godt eksempel; jeg har kjøpt meg C&C3 Tiberium Wars til 499,- i en elkjede for noen uker siden. Jeg var så uheldig at CD-en gikk dukken, og da valgte jeg å laste ned spillet med crack, for så å bruke min egen cd-key. Det funka helt perfekt, og da slapp jeg å bruke det eneste optiske drevet mitt på CD-en, og kan bruke det til cd'r for crysis eller world of conflict eller andre spennende ting. Du kan vel gjøre det samme? Jeg vil ganske sikkert tro at du ikke har cd key, og jeg tror ikke jeg bryter noen retningslinjer ved å si dette, men å laste ned er (for meg) ikke uetisk eller umoralsk på noen måte, så lenge man har betalt for spillet og kan sitte igjen med god samvittighet.

I tillegg, hvis man er så flink med data at man klarer å bruke bittorrent teknologien, er man i tillegg til å være bedre sikret mot virus, snill og deler spillet ut igjen med alle de "slemme" guttene og jentene som finner på at de vil laste ned, og dermed gir dem større hastighet.

Jeg vil derfor si at hvis det stemmer som du sier, at du har KJØPT spillet, er det hverken slemt, feil eller umoralsk å laste ned spillet.

Hvis jeg har brutt noen retningslinjer i dette innlegget, beklager jeg dette, og dere har min fulle forståelse hvis dere "drar en DDR", og sensurerer innlegget(Jeg antar at moderatorene her er såpass opplyste at de har hørt om DDR og deres omfattende overvåkning og sensurering av brev. Hvis ikke, kan jeg anbefale filmen "De andres liv", som omfatter nettopp dette.)

Mvh. Emil Johansen

Endret av Emil Johansen
Skrevet (endret)
#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold

Vi nekter konsekvent diskusjoner som kan føre til cracking og piratkopiering. Lovlig fremgangsmåte kan bli brukt til mye rart ;)

Hvis jeg har brutt noen retningslinjer i dette innlegget, beklager jeg dette, og dere har min fulle forståelse hvis dere "drar en DDR", og sensurerer innlegget(Jeg antar at moderatorene her er såpass opplyste at de har hørt om DDR og deres omfattende overvåkning og sensurering av brev. Hvis ikke, kan jeg anbefale filmen "De andres liv", som omfatter nettopp dette.

Jada, såpass opplyste er vi nok.. :)

Endret av Jarmo
Skrevet
[...]lovlig fremgangsmåte kan bli brukt til mye rart ;)

Hva sikter du til?

Jada, såpass opplyste er vi nok.. :)

Godt å høre=)

Hvis trådstarter har CD-key'en sin, kan han vel sende en mail ti EA eller hvem enn som har produsert spillet og spørre om råd. Har han mistet CD-key, derimot, må han vel kjøpe spillet på nytt(hvis han vil ha alt på det tørre)?

Skrevet (endret)
Hva sikter du til?

Hvis vi tillater hvordan man "cracker" ting og tang lovlig sett så lager vi også en veiviser hvordan man gjør det samme på ulovligvis ;)

Endret av Jarmo
Skrevet

Aaahhh I see now. Kan si meg enig der. På en måte, hadde det vært fint å faktisk kunne gjøre det på et forum som dette, ettersom det er et mye brukt forum, og at mange sliter med nettopp dette, men fra deres synspunkt, så forstår jeg såklart at dere ikke kan tillate snakk om sånne ting.

Det hadde vel gitt dere alt for mye oppmerksomhet av politi og myndigheter, på felter det ikke er gunstig å ha oppmerksomhet på. Men hadde det ikke gått å lage en del av forumet som var automatisert, som kun var et digert kluss med tråder om gud og hvermann? Altså der innlegg f.eks blir slettet etter tre dager med inaktivitet?

... Eller ville det også være feil i deres og myndighetens øyne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...