Gå til innhold

Stor kampanje mot Tines påskekrim 2008!


Anbefalte innlegg

Hmm... Som TINE skrev i mailen håpet de med denne tegneserien å engasjere hele familien ved frokosbordet. Da mener de kansje de som er litt mindre en oss også? Tror ikke de forige tekstbaserte gåtene har vert så morsomme for de mindre barna. Burde vert en litt vanskelig grublegåte pluss denne tegneserien så hadde vel alle blitt fornøyde. Uansett går det ikke an å gjøre om på det nå så jeg gidder egentlig ikke irritere meg over det lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Som TINE skrev i mailen håpet de med denne tegneserien å engasjere hele familien ved frokosbordet. Da mener de kansje de som er litt mindre en oss også? Tror ikke de forige tekstbaserte gåtene har vert så morsomme for de mindre barna. Burde vert en litt vanskelig grublegåte pluss denne tegneserien så hadde vel alle blitt fornøyde. Uansett går det ikke an å gjøre om på det nå så jeg gidder egentlig ikke irritere meg over det lenger.

 

Det er jo mulig å ha tekstbasert og tegneserie på annenhver kartong...

Lenke til kommentar
(edit: Forresten ... Som en annen påpekte: Dette er ikke en gang en påskekrim. Noe kriminelt har jo faktisk ikke funnet sted. )

Det eneste kriminelle er vel at de har erstattet teksten med en tegneserie, og at de har en hovedperson som heter DetekTine.

 

Write me up!

Lenke til kommentar
Ellers så kunne man hatt tegneserie på Lett-melk og tekst-basert på Ekstra Lett-melk, for eksempel. Eventuelt på andre melketyper også da.

nei, det blir for dumt. Må man kjøpe en melk man ikke liker da, bare for å lese gåten på påskehytta på fjellet?

 

Hadde gått greit det da. Sikkert en i familien som liker ekstra lett melk.

Så kjøper man en av den typen og mange av lett melk.

Lenke til kommentar

Da var brevet sendt. Kjære Tine

Jeg (og mange med meg) synes at årets påskekrim er for enkel. Denne oppfatningen er svært normal blant annet på diskusjonsforumet

www.diskusjon.no

(link følger) hvor jeg er medlem.

For mange av oss har det vært tradisjon å sitte rundt frokostbordet å fundere på kriminalgåtens løsning (noe årets gåte ikke gir anledning til). Det ene

er at gåten i seg selv er banal, men når dere først skal bruke tegneserier i en kriminalgåte som denne kan dere i hvert fall passe på at objektet som er

forsvunnet ikke blir vist på tegningene! På en av tegningene der vi ser hullet i skapet (som det er ganske pussig at hyttebeboerene ikke har oppdaget)

kan man tydelig se egget i bakgrunnen.

Jeg vet at påskekrimmen er beregnet på hele familien. Barn har sikkert stor glede av dette mysteriet, men hele familien inkluderer ikke bare barna. Viss

dere skal ha en barnevenlig kriminalgåte vil jeg foreslå å lage 2 kriminalgåter. En for barn og en for de litt eldre.

Det samme gjelder for så vitt forfatterene. Før brukte dere kjente nasjonale forfattere som Tom Egeland, men i år har jeg ikke hørt om forfatteren en gang.

Det er bra å velge ukjente forfattere som får fokus vekk fra det kommersielle markedet, men å bruke forfattere som absolutt ikke er i stand til å lage

en god kriminalgåte vil jeg ikke anbefale.

Beklager viss dette brevet ble litt krast.

Med vennlig hilsen Eirik Skurtveit Kanstad

Link:

https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t924277.html

Lenke til kommentar
ka feen?! eg kan umogleg ha lese same teikneserie krim som denne kampanjen er mot. for INGEN av venane mine eller meg, har fårstått den

Hva er det som er problemet med den? Går ut ifra at du har sett en tegneserie som er på tine melkekartong, og det første bildet er at "detektine" tar en telefon? Hvis det er det, så er det den samme gåten.

 

Så: dersom det er den samme gåten, så kan du se på det første bildet på side 2 av kartongen. Der ser du (til venstre for døra) et skap der de har lagt påskeegget inni. Hvis du deretter ser på siste bilde på side 1, så ser du utsiden av hytta. Du kan da se for deg hvor skapet på innsiden er, og se rett nedenfor (i snøen). Der er det et lite rundt hull som har kommet fordi egget har falt ned i det. Hvis du ser litt opp på hytta, ser du en tydelig sprekk i hytta.

 

Det er denne sprekken som får Detektine til å komentere TO GANGER i samme gåte at det trengs SNEKKERARBEID i hytta. Grunnen til at hun sier det, er ikke fordi NOEN har tatt egget, men at NOE (tyngdekraften) har tatt egget.

Lenke til kommentar

Dette er den desidert jævligste påskekrimmen noensinne. I alle mine år som ivrig påskekrim-på-melkekartong-leser har jeg aldri sett maken. Hallo! Er ingenting hellig lenger. De kunne jo likså godt skrevet svaret så vi slapp å ta oss bryet å lese den. For å poengtere alt jeg har skrevet har jeg kjøpt 20 liter melk, helt dem uti hagen til naboen, og brent kartongene. Det oppfordrer jeg alle dere hjemme også til å gjøre.

 

Edit: skriveleif

Endret av ingrid-bergman
Lenke til kommentar
dette er den desidert jævligste påskekrimmen noensinne. i alle mine år som ivrig påskekrim-på-melkekartong-leser har jeg aldri sett maken. hallo! er ingenting hellig lenger. de kunne jo likså godt skrevet svaret så vi slapp å ta oss bryet å lese den. for å poengtere alt jeg har skrevet har jeg kjøpt 20 liter melk, helt dem uti hagen til naboen, og brent kartongene. det oppfordrer jeg alle dere hjemme også til å gjøre.

 

Beklager, men nå lo jeg så jeg hikstet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...