Gå til innhold

Stor kampanje mot Tines påskekrim 2008!


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Som mange andre har jeg også lest påskekrimen som finnes på melkekartongene til Tine. Personlig synes jeg den var altfor enkel. Tok den med en gang. Hvordan er det med dere?

Den kan leses her, for dere som har allergier, latskap, osv

 

Nå har vi bestemt oss for å muligens lage en underskriftskampanje med store klager til Tine, pga deres ekstremt lave nivå og dårlige gjennomførsel av årets påskekrim. De som støtter dette får sitt navn i førsteposten her, og så får vi se videre hva vi gjør ut av det.

Jeg kommer til stadighet til å oppdatere førstepost med friske nyheter om hvordan saken ligger an.

Etter tips fra r2d290, sier jeg at alle bør ta min del av siganturen og sette i sin egen, så vi får spredt vårt budskap :)

Nå har jeg sendt et brev til Tine. Les brevet i spoileren:

 

 

Hei!

 

Som mange andre har jeg også lest påskekrimen som finnes på melkekartongene til Tine. Dessverre, må jeg meddele dere om at jeg synes at den ikke holder helt

mål med hva vi melkedrikkere forutsetter av en slik krim. Jeg har nå skapt en tråd på diskusjonsforumet www.diskusjon.no. om saken. Mange engasjerte brukere har sagt seg enige i mine synspunkter om saken, og vi diskuterer kraftig rundt deres krim. Et lite sitat fra diskusjonen på følgende link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=924277

 

"Påske er liksom ikke påske, uten en påskekrim på kartongen, og da snakker vi tekst, ikke barne-TV på papir"

 

Som dere ser kommer det meget sterke reaksjoner på årets krim. Vi håper dere vil ta stilling til saken, og denne lille gruppen mennesker vi er håper på at dere vil komme med en respons.

 

Med vennlig hilsen

 

Fornavn Etternavn

 

Ta gjerne kontakt via forumet, jeg er brukeren Vintermåne. Dere kan også ta kontakt med meg på telefon xxxxxxxx.

 

 

Jeg fikk da følgende svar dagen etter:

 

 

Synspunkt til Påskekrim 2008

 

Vi takker for din henvendelse på internett.

 

Vi i TINE er svært takknemlige for at forbrukerne engasjerer seg og gir oss

tilbakemeldinger. Ditt innspill og dine synspunkt er viktig for oss, og vi

tar dette med oss videre med tanke på neste års påskekrim. Takk for at du

kontaktet oss med nyttig informasjon. Vi ønsker deg en fin påske!

 

Har du andre spørsmål om TINE eller TINEs produkter, kontakt oss gjerne

igjen. TINE Forbrukersenter treffes på telefon 800 35 999, eller på vår

internettside www.tine.no.

 

 

Underpants og BorN skrev også brev. Får at vi skal få noe respos av Tine, tror jeg alle må bidra med å sende ett brev. Velg gjerne min, BorN, Lallabass, eller Underpants sin versjon. Du kan også skrive ditt eget brev, men da er det veldig fint om du poster det her :)

 

 

Hei, jeg er også en av dem som har reagert på at påskekrimen på TINE melkekartongene i år var latterlig lett. Vi har diskutert dette mye på diskusjonsforumet www.diskusjon.no, og jeg har valgt ut et sitat jeg mener sier akkurat det jeg føler:

 

«Problemet med å ha en enkel krim er at det er tradisjon å sitte rundt frokostbordet på hytten i påsken, og virkelig tenke på og diskutere løsningen.»

 

Tråden om emnet finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=924277&st=0

 

Hvis dere tar en titt på lenken ser dere at det har vært sterke reaksjoner på årets krim og jeg håper dere vil ta stilling til saken og gi oss melkedrikkere en ikke så lite bedre påske.

Takk.

 

Med vennelig hilsen

 

Herman Fuglestvedt

 

Ta gjerne kontakt via forumet, jeg er brukeren Underpants. Dere kan også ta kontakt med meg på telefon 41500389.

 

 

 

Hei, jeg er i likhet med flere brukere fra diskusjonsforumet www.diskusjon.no en av dem som har reagert på at påskekrimen på TINEs melkekartonger i år var veldig lett.

 

Merkevaresjef i TINE, Elin Renbjør har sagt dette om årets påskekrim:

– Vi hadde lyst til å gjøre noe annerledes i år, og håper tegneseriekrim vil engasjere hele familien rundt frokostbordet i påsken.

 

Jeg vil si at den enkle tegnseriekrimmen i år gjør det motsatte av å engasjere familien. Hvert familiemedlem løste med oss krimmen individuelt, uten å spørre oss selv hva svaret var. Ved tidligere års påskekrimmer med mer tekst og mindre bilder, ivaretok TINE en god påskestemning. På hytta diskuterte vi lenge i hva vi trodde svaret var. Det er gode minner, og absolutt god reklame for TINE.

 

Tråden om emnet finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=924277&st=0

 

Hvis dere tar en titt på lenken ser dere at det har vært sterke reaksjoner på årets krim, og jeg håper dere vil ta stilling til saken og gi oss melkedrikkere sjansen til å få en skikkelig påskegåte å bryne oss på. Forhåpentligvis er denne e-posten (i likhet med flere innsendte lignende e-poster fra oss forumbrukere) en tankevekker til neste års planlegging av påskekrim.

 

Med vennlig hilsen

*

 

Ta gjerne kontakt via forumet, jeg er brukeren BorN. Dere kan også ta kontakt med meg på mobiltelefon *.

 

 

 

Jeg: Hei.

 

Som mange andre, har også jeg reagert på at årets påskekrim var altfor lett. Jeg liker ideen med tegneserie, men den var som sagt, altfor lett. Omtrent hver påske sitter jeg lenge å prøve å løse krimgåten, men i år trengte man jo knapt å se på kartongen for å løse den.

 

Dette er også diskusjonsemne på Diskusjon.no. Linken har dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=924277

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Svein

 

Svar: Synspunkt til Påskekrim 2008

 

Vi takker for din henvendelse på internett.

 

Vi i TINE er svært takknemlige for at forbrukerne engasjerer seg og gir oss

tilbakemeldinger. Ditt innspill og dine synspunkt er viktig for oss, og vi

tar dette med oss videre med tanke på neste års påskekrim. Takk for at du

kontaktet oss med nyttig informasjon. Vi ønsker deg en fin påske!

 

Har du andre spørsmål om TINE eller TINEs produkter, kontakt oss gjerne

igjen. TINE Forbrukersenter treffes på telefon 800 35 999, eller på vår

internettside www.tine.no.

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

TINE BA

 

 

 

Victoria Larsen

Forbrukerkonsulent

 

 

Medvirkende, 43 personer:

 

 

 

 

 

Redigert mange ganger.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, jeg antar at egget bare har falt igjennom det øverste skapet og ligger fanget i et hull i benken els?:p

 

Falt ut gjennom veggen på hytta. Du ser at det er et hull i snøen utenfor huset når Detektine kommer dit.

 

Det jo FOR åpenbart. ja, enig i at historiene før var best. de 3 siste årene har det vært drit-dårlig.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Meeget enkel påskekrim. Faktisk enklere enn Mikke Mus detektiv i dondald bladet!

Før så hadde de en lengre histore over flere sider. Mye artigere og faktisk så måtte man "vri de små grå" for å finne løsningen.

 

Nei, Detektine får holde seg i slalombakken. -Noen flink detektiv er hun så absolutt ikke!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...