Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ukjente som kjenner på døra om den er låst


picko

Anbefalte innlegg

Å kjenne på døra er for drøyt.

Hva er neste? Titte inn? Gå en meter inn? Gå helt inn i stua og lete etter TVen?

 

Det skal ikke være lov.

 

Det er nettopp det jeg mener, det er for drøyt, og dama fortjener en smekk. Det sier seg selv at saken evt. ville blitt henlagt, men det er ikke poenget. Poenget er å å statuere et eksempel ovenfor Nrks lisensavdeling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å kjenne på døra er for drøyt.

Hva er neste? Titte inn? Gå en meter inn? Gå helt inn i stua og lete etter TVen?

 

Det skal ikke være lov.

 

Det er nettopp det jeg mener, det er for drøyt, og dama fortjener en smekk. Det sier seg selv at saken evt. ville blitt henlagt, men det er ikke poenget. Poenget er å å statuere et eksempel ovenfor Nrks lisensavdeling.

 

 

Kan ikke helt se at du skal klare å statuere et eksempel ovenfor NRKs lisensavdelign ved å gå til en evt. politianmeldelse, nettopp av den grunn at saken hadde blitt henlagt, hvis den i det hele tatt hadde kommet så langt. Sålenge NRK ikke blir dømt for noe så tviler jeg meget sterkt på at de bryr seg om evt. anmeldelser.

 

Edit: Leste på et annet forum om 4 lisenskontrollørere som prøvde å trenge seg inn hos en kar, polititet ble tilkalt, men de dro igjen ganske kjapt.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Man må få lov til å beskytte seg i sitt eget hjem mot skrullinger som kommer på døra, skulle bare mangle.

 

Greit nok det, men strøm og våpen? Er ikke helt Usa tilstander her ennå... spør du meg så er en låst dør det beste forsvaret i dette tilfellet.

 

Jeg har alltid låst dør, er ikke alltid man hører hvis det er noen som er på døra.

Lenke til kommentar
og politimanndama! Og helsesøstermannen

 

For og ikke snakke om Brannmanndamen, et skjeldent individ som vandrer inni brennende hus.

 

men OT. At folk tar på døra skjer rimerlig ofte, jeg bruker å titte i vinduet, er det ukjent (som det somregel er) så går jeg tilbake til mitt. Men Strøm i dørhåndtaket kan da ikke være ulovelig? Siden det er din eiendom, så det er nå frivillig om en eller annen gjøk vill gå å ta på dørra di.

Lenke til kommentar
og politimanndama! Og helsesøstermannen

 

For og ikke snakke om Brannmanndamen, et skjeldent individ som vandrer inni brennende hus.

 

men OT. At folk tar på døra skjer rimerlig ofte, jeg bruker å titte i vinduet, er det ukjent (som det somregel er) så går jeg tilbake til mitt. Men Strøm i dørhåndtaket kan da ikke være ulovelig? Siden det er din eiendom, så det er nå frivillig om en eller annen gjøk vill gå å ta på dørra di.

Hvis døra var på innsperret område, og det var advarsel med skilting, så kanskje kunne det vært lov.

Hvis f.eks nabobarnet hadde tilfeldig kommet på din tomt, tatt på dørhåndtaket og fått skader pga strøm, så ville du garantert blitt straffet.

Du har heller ikke lov til å sette opp bjørnefeller i hagen :p

Lenke til kommentar

Har kameraten din tv?

 

Han kan jo uansett sende et anonymt tips til lisensavdelingen om at han har tv, om han har tv så gjemmer han den for en liten periode. Så kan han slutte å låse døra, kle seg og de han eventuelt bor med naken og bare vente på at lisensdama skal komme og titte innom.

 

DA kan du anmelde henne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...