Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ukjente som kjenner på døra om den er låst


picko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lisensmanndama farter rundt om i Gjøvik for tiden. Hos en kamerat av meg var døra låst, men etter å ha ringt på, uten at noen åpnet, så kjente hun døra om den var låst. Kan man politianmelde henne for det?

:!: Er vel ikke noe forbud mot å kjenne på døra, hadde hun derimot gått inn....

Endret av granny
Lenke til kommentar

Lisensmanndame? Enten eller, spør du meg. Kall det gjerne lisenskontrollør. Og kameraten din kan gjerne politianmelde det, men tviler på at politiet ville tatt det spesielt seriøst. Tror rett og slett de ville fått seg en god latter.

Selv om vedkommende hadde gått inn i huset så tror jeg politiet ikke ville ha prioritert anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Kombiner det med pneumatiske dører, så har du et ugjennomtrengelig hinder for NRK-mannen. Han trenger ikke engang vite at det er en dør der.

 

Politiet har mer enn nok ressurser. Ellers hadde de ikke kastet dem bort på å plage dem som kjører 4 kilometer for fort. Teoretisk sett er politiet der for oss, og da SKAL du anmelde folk som ikke burde gå løse.

Klager mange nok på lisensmannen, sender kanskje politiet det videre til dem.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

Så "lisensmannen" skal ikke "gå løs" altså? Får da faen meg være måte på hysteri. Ooh, noen kjente på døra mi! Satan, her skal det ANMELDES! Kanskje jeg får 10000000000 i erstatning også! A.K.A USA.

 

Så trekkes man for retten. "Jamen ærede dommer ..han KJENTE på døra mi! Altså MI DØR! Det er jo kriminellt! Han TOK jo på den! Det er helt sant! Jeg var dritredd jeg måtte betale tv-lisensen min liksom!"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Kombiner det med pneumatiske dører, så har du et ugjennomtrengelig hinder for NRK-mannen. Han trenger ikke engang vite at det er en dør der.

 

Politiet har mer enn nok ressurser. Ellers hadde de ikke kastet dem bort på å plage dem som kjører 4 kilometer for fort. Teoretisk sett er politiet der for oss, og da SKAL du anmelde folk som ikke burde gå løse.

Klager mange nok på lisensmannen, sender kanskje politiet det videre til dem.

Litt mer OT: Trenger jo ikke være RFID.. Nøkkelkort, vanlig lås.. Det meste kan kombineres med pneumatiske dører eller f.eks. hydraulisk døråpner (da slipper man også kompressor).

 

Tilbake til saken: Det er jo altfor drøyt av "lisensmannkvinnen" å prøve å komme seg inn til folk for å se om de har TV. Åpner man ikke, så åpner man ikke. Man er jo uansett ikke pålagt å slippe folk inn i leiligheten (sikkert med unntak av politi og tollvesen).

Jeg gikk forresten på en blemme sist vinter, og lukket opp med TV'en på høyt, og så viste det seg at det var NRK-fyren.. Til mitt forsvar gikk han uten jakke (midtvinters!), ID-kortet tok han fram fra under genseren etter jeg hadde åpnet - og gjennom kikkehullet i døra likna han litt på naboen..

Dyr kveld, men nå bidrar jeg i alle fall til at gullrekka kan fortsette en sesong eller to til... ;)

 

Edit: Leif

Endret av RVF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...