Gå til innhold

Sapphire Radeon 9500 128 med kt400


Ocyris

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lest noen av temane her på forumet om Sapphire RADEON 9500 128MB versionen. Mange har klaget på at dette kortet ikke vil starte på hovedkort som bruker kt 400 chipsettet.

 

Er dette bare enkelte tilfeller eller er det noen som har opplevd det samme? Fortell gjerne om hovedkort det fungerer på også takk.

 

Takker for alle svar på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Sapphire 9500 på et MSI KT4 ultra, og det er like før jeg lørver hele dritten ut av vinduet. Satte inn et gammelt PCI kort og satte primary adapter til AGP i bios, men stort sett starter det opp med bare vertikale striper og ruter (fra bios post-screen, så det har ikke med drivere å gjøre)

Kortet er ikke moddet på noen måte.

Av og til starter det normalt, og da er det jo et meget bra kort....

 

BTW: Dette skrives med et Matrox Milennium PCI :shrug:

Lenke til kommentar

Det er bare hvis du vil kjøre 8xAGP...hvis du skal kjøre 4xAGP, noe som går akkurat like bra, så trenger man ikke skru opp volten. Jeg har akkurat samme problemet som folk forteller om her. Kjøpte akkurat et Sapphire Radeon 9500 128mb fra Komplett. Får ikke starte dataen med dette kortet. Jeg har EPoX 8KHA+ hovedkort. For noe drit sier jeg bare....sett inn et GeForce kort og alt fungere med en gang. Nei, komplett skal fa dette i retur asap. :evil:

Lenke til kommentar
Så dette er en reell feil ? Vel, da er det vel bare å sende dritten tilbake. Har foresten kjørt opp AGP voltage til 1,8, no go...

300W Macron psu med kun kort og HD - ingen effekt.

 

Mitt kort fungerer heller ikke med mitt nye PSU og Hovedkort men det fungerer fint med et gammelt PSU på 250w. Ikke at jeg er fornøyd for jeg tviler på at det er kraftig nok når maskinen skal testes. På meg virker det som om mange nye PSU slår ut på overstrøm ved oppstart. Må bryte spenningsforsyning ved å ta ut kabel eller slå over bryter før jeg får forsøke å slå det på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...