Gå til innhold

Gamedaily rangerer tidenes beste konsoller.


Anbefalte innlegg

Ernig med UrgeLOL her at det virker som de skal provosere folk og få mest mulig hit på siden dems.

Virker som dette er en person meninger. Synes den listen ikke ligner grisen.

Jeg ville hatt enten PS2 eller Nintendo som den store vinneren her.

At PS3 ikke engang er på listen er jo latterlig.

Hvilken konsoll skulle PS3 dytte ut da? Wii står uansett foran PS3 i køen når det gjelder å komme inn på en slik liste, men de følte vel ikke de kunne ta med alle generasjoner med Nintendo konsoller.

Å sette 360 på topp var nok ikke noe annet enn et PR-stunt, men at den er med på en slik liste kan absolutt forsvares i mine øyne. Selvom Live ble innført med den orginale Xboxen, har Xbox360 vært den første konsollen som virkelig har tatt konsoll opp på PC nivå hva det gjelder multiplayer over internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville nok tatt med PS3 i stedet for Sega sin konsoll i den listen.

 

Hvilken? Det er 2 Sega konsoller der. Og begge var langt bedre enn det PS3 har vist hittil.

 

Husk at det beste PS3 ekslusive spillet som er kommet er Uncharted, et ganske ordinært spill med et review score snitt på 88%. Ikke all verden med andre ord.

 

På plassene etter det kommer Ratchet, Resistance og Motorstorm. Ikke så mye å hoppe i taket for.

Lenke til kommentar

Artig liste, tjener nok noen gode reklamebucks på den der. SNES fortjener førsteplassen fra mitt ståsted, etterfulgt av PS2. Men som Jakoozie skrev tidligere er nostalgisløret en realitet, man skal ikke ta for en selvfølge at alle(inkludert forfatteren av listen) er født på 80-tallet.

Lenke til kommentar

Var det én konsoll jeg ikke forventa å se på nummer 1, og heller ikke i lista generelt så var det Xbox 360. Selv ville jeg puttet PS2 der om jeg ser objektivt sett på det. En grei og stabil maskin med spill fra alle sjangre og for alle aldre. I tillegg solgte den bra, selv om de ikke akkurat revolusjonerte spillverdenen.

Subjektivt sett så liker JEG best PS3 og i sist generasjon var jeg forelska i xbox.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg kjøper hele greia om at 360 bare ble satt øverst for å provosere. De kunne da skapt større blest rundt saken på andre måter, hvis det var det de ville. Tipper det hadde skapt større furore om gamecube/xbox havna over PS2 på lista, eller at PS2 havna på bunn/ikke ble nevnt i det hele tatt. Eventuelt at en helt ukjent konsoll fikk førsteplassen, etc.

 

Har det slått dere at forfatter(ne?) kanskje bare er ærlig? Det finnes jo ikke rett og galt i denne sammenheng, hvorfor må det automatisk være fanboyisme eller provokasjon fordi 360 vant?

 

Kan godt være dere har rett, og at det var et PR-stunt, men jeg ser bare ikke hvor PR-en ligger - det finnes ingen særlig sjokkfaktor.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Går jo ikke an å si noe på andres mening, men som sagt mener jeg det blir helt feil å sette en fersk maskin som så langt ikke er annet enn en oppgradering av forfølgeren på førsteplass.

 

Selvsagt er 360 noe av det beste man kan spille på i dag (kanskje det beste), men man må jo se på maskinene i forhold til tiden de levde på og selvsagt viktigheten når man skal kåre tidenes beste konsoll.

 

Men som sagt; en liste blir jo alltid subjektiv, så svarer heller med min egen:

 

1. NES (reddet spillverdenen)

2. PS1 (gjorde spill "kult")

3. PS2 (gjorde spill allment akseptert)

4. Atari 2600 (kan vel påstås å ha startet alt, men litt vell simpelt selv den gang)

5. SNES (Viktig oppfriskning spillverdenden da den var i ferd med å råtne bort)

Lenke til kommentar
1. NES (reddet spillverdenen)

2. PS1 (gjorde spill "kult")

3. PS2 (gjorde spill allment akseptert)

4. Atari 2600 (kan vel påstås å ha startet alt, men litt vell simpelt selv den gang)

5. SNES (Viktig oppfriskning spillverdenden da den var i ferd med å råtne bort)

 

Finfin liste! Helt enig.

 

Uansett, å putte Xbox360 i nærheten av topp3 er jo helt ute da. (Nei, jeg mener ikke PS3 burde være der heller) En konsoll som hadde failrate på 33%, og nå kanskje rundt 10-15%? Jaja. Jeg ville iaffal aldri kalt det "best". Men som mange har peket ut, så er dette så subjektivt som du får det.

Lenke til kommentar

Nok en tråd som kun har kun en ting i øyet. å fyre opp fanboys enten på den ene eller andre siden. Ser att enkelte maser om att PS3 burde få vært på lista og kan ikke fatte hvorfor. Det eneste sony har klart med PS3 er å truimfe igjennom en krig som var om hvilket medium som skulle bli den nye overtakeren etter DVD for spilla er det ikke mye å rope hurra for ennå, så pr idag vill jeg være enig i att PS3 ikke fortjener en plass blandt top 10. Er mere forundra over att Wii ikke er på den lista, måten the BIG N har kommet tilbake som kongen på haugen kan ikke være mere enn ett liten lydnedslag fra åpen himmel og jeg vil påstå att det er ikke grafikk som teller men gameplay og det har Wii flust av. Er heller ikke enig att 360 skulle være rangert som nr 1, snarere på nedre del av lista. Men alt dette er mitt syn, og for meg er dette riktig, andre for dog ha sine egne meninger

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om jeg kjøper hele greia om at 360 bare ble satt øverst for å provosere. De kunne da skapt større blest rundt saken på andre måter, hvis det var det de ville. Tipper det hadde skapt større furore om gamecube/xbox havna over PS2 på lista, eller at PS2 havna på bun

Da ville jo ingen tatt den seriøst uansett og ikke brydd seg. Nå som resten av lista er mer eller mindre seriøs så tror jo folk også at 360 på førsteplass er seriøst.

Lenke til kommentar

Seriøst eller ikke seriøst, listen gjør det den er ment å gjøre, provosere.

 

Har i alle fall gode minner fra mange av konsollene på den listen, deriblant NES, SNES, PS1, N64, PS2, Gamecube og X360.

 

Så var nå en liten vandring ned Memory Lane der i alle fall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
En konsoll som hadde failrate på 33%, og nå kanskje rundt 10-15%? Jaja. Jeg ville iaffal aldri kalt det "best". Men som mange har peket ut, så er dette så subjektivt som du får det.

 

Hvor får alle disse tallene fra? :)

Jeg ser alt fra 10-50% failrate ennå.

Trudde dette nå var fikset?

Lenke til kommentar
En konsoll som hadde failrate på 33%, og nå kanskje rundt 10-15%? Jaja. Jeg ville iaffal aldri kalt det "best". Men som mange har peket ut, så er dette så subjektivt som du får det.

 

Hvor får alle disse tallene fra? :)

Jeg ser alt fra 10-50% failrate ennå.

Trudde dette nå var fikset?

 

Niks, det er ikke fikset bare redusert. Som sagt så var failraten på ca. 30% før, men nå er det ingen som vet bortsett fra at feilen fortsatt oppstår mer enn det burde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...