Gå til innhold

Gamedaily rangerer tidenes beste konsoller.


Anbefalte innlegg

I sånne kåringer burde de vel kun komme med konsoller som er "avsluttet", altså fått en oppfølger eller kan ansees som forrige generasjon. Ingen tvil om at Xbox 360 vil komme høyt på den listen, men nå ville jeg satt N64 foran Ps2, så får vi se hva helhetsinntrykket av 360 blir når den er avsluttet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik sett blir vel alt subjektivt både hvilken enhet som har flest gode spill, best kontroller etc. Eneste som kan måles i teknisk er innflytelsen enheten har hadt på markedet og der troner vel Nintendo rimelig høyt med minst 4 enheter med Sony bak med 1 enhet (vil ikke kalle værken PS2 eller PS3 som noe annet enn en utvikling, det var PS1 i sin tid som hadde innflytelse).

Lenke til kommentar

Xbox 360 er best og den eier alle andre konsoller fordi den er SUPERFINE! PS3 er selvsagt ikke på lista fordi den suger og den er på førsteplass over listen over de dårligste konsollene noensinne, selv bak virtual boy! Conclution: Microsoft pwns Sony.

 

 

Høhø, litt morsomt å være overdrevent fanboy noen ganger ^^

Lenke til kommentar

Enig i førsteplassen, makan til mangen storspill som er kommet og er på vei er jo bare helt sykt! Bryr meg ikke særligt om xbox live!

Synes att N64 skulle vert høyere opp men det er min mening!

 

Og jeg tok ett valg igår enten ett års gullabb til 360 eller Nintendo 64 med 9 spill, valget er da rimeligt enkelt N64. Spillene som fulgte med er GoldenEye 007, James Bond World Is Not Enough, Donkey Kong 64, Diddy Kong Racing, Fifa 98, Pokemon Stadium og Pokemon Snap og to andre som jeg ikke husker. Brukte bare 270kr på N64 med dem spillene :D

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
I sånne kåringer burde de vel kun komme med konsoller som er "avsluttet", altså fått en oppfølger eller kan ansees som forrige generasjon.

 

Hmm ja, enig der når jeg tenker meg om.

 

Men det er jo ikke sånn at de gamleste konsollene er de beste. Nostalgiens slør kaster ofte ufortjent bra lys på konsoller en spilte som fresh gamer, sånn er det bare. Ting var ikke bedre før, det er bare hjernene våre som funker på den måten; vi husker de positive tinga og fortrenger de negative.

Lenke til kommentar
ler av alle fjortissa som rangerer 360 som #1 her i denne tråden.

 

Morsomm poll på sida det er ranka til på 360 også:

 

What'd you think of this console?

32% - Loved it - I still have one

68% - It sucked. Why is it on the list?

Ja, du ler deg vel skakk.. :roll: Er det ikke lov å like en konsoll du ikke liker? (No offence)

 

Kan ikke tro annet enn at 1/3 som leste artikkelen eide 360, resten ble vel ganske forbanna. :p Jeg synes N64 skulle vært mye høyere på lista, hvertfall topp 3, det samme gjelder forøvrig NES. PS2 fortjener andreplass, hvis ikke førsteplass. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er tildels enig med listen, men den vil alltdi være åpen for diskusjon, da personer vil ha forskjellig erfaringer med konsoller. Hvis du for eksempel ikke liker macho skytespill så forsvinner en del av titlene som gjør Xbox 360 til en så bra konsoll bort. Om du liker mer familievennlige plattform spill i 3d så er det vel få konsoller som kan leve opp til Nintendo 64.

 

For meg er Dreamcast så høyt oppe grunnet at den fikk meg til å begynne å spille på konsoll igjen, etter at jeg stod over PS1 generasjonen da jeg ikke ble helt interressert i den. Spilte selvfølgelig en del titler på PS1, Saturn og N64, men hadde aldri noen av konsollene selv. Dreamcast hadde shenmue og grunnet shenmue kjøpte jeg den, og det ble bare mer og mer spill i samlingen. Da fikk jeg også lyst på PS2, mye grunnet dvd avspiller i tillegg til gode spill. Etter dette har alle konsoller påarkedet unntatt PS3 havnet i hus. Så Dreamcast er virklig høyt oppe på min liste selv om den fikk en tragisk skjebne.

 

Xbox 360 kjøpte jeg grunnet HD grafikk for å være ærlig, men achievements har virkelig fått meg til å spille mer grundig igjennom spill. Av en eller annen grunn prøver jeg å få de poengene som ikke har noen mening utenom samle faktoren. Dette gjør at jeg synes den fortjener en høy plass.

 

Wii og PS3 er nok ikke med fordi de er relativt nye vil jeg tro.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

Jeg må få rette en takk til slike tråder. Uten dem hadde det vært mangel på humor på forumet.

 

Nei ikke grunnet innholdet i disse kåringene men det at enkelte ser ut til å ha det som den blodigste fornærmelse at dere favorittkonsoll ikke havnet på toppen, eller det de favoriserer havner på toppen. Og da er det ned å fortelle hvor dust kåringen er og teit den er fordi den ikke plasserer den og den på toppen.

 

Priceless.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg synes en slik kåring feiler stort hvis den ikke setter PS2 øverst. Det var maskinen som virkelig gjorde konsoller alment akseptert, også blant voksne. Den var lenge det beste valget både for såkalte "hardcore gamere", og for vanlige folk med titler som Singstar, guitar hero, final fantasy og metal gear solid tilgjengelig på samme platform.

 

x360 er en god konsoll det, men før den virkelig klarer å kapre de store massene (for ikke å snakke om de alt for mange hardware problemene den har hatt), så synes jeg ikke den hører hjemme på noen førsteplass i denne lista.

Lenke til kommentar
Jeg må få rette en takk til slike tråder. Uten dem hadde det vært mangel på humor på forumet.

 

Nei ikke grunnet innholdet i disse kåringene men det at enkelte ser ut til å ha det som den blodigste fornærmelse at dere favorittkonsoll ikke havnet på toppen, eller det de favoriserer havner på toppen. Og da er det ned å fortelle hvor dust kåringen er og teit den er fordi den ikke plasserer den og den på toppen.

 

Priceless.

Greit at vi er mange fanboys her, men klarer du ikke forstå at det faktisk kan være de som er uenig listen, uten å være fanboys. For min del må de gjerne sette xbox 360 høyest og ps1 og ps2 nederst. Men jeg og mange andre her ser ut til å dele samme oppfatning om at denne listen ikke er satt sammen av flere kriterier. Eneste kriteriet her må være :Den konsollen forfatteren liker best.

 

Når en spillside først skal lage en slik liste så bør de i værtfall sette ett par kriterier, og så holde seg til disse gjennom listen. Antall AAA spill, antall spill, antall nye suksessrike ip'er, hw funksjonalitet, antall konsoller solgt, antall brukere på tjeneste som f.eks. live, kontrolleren(e), hw build osv osv.

 

Og om ingen har skjønt det til nå så er XBOX 360 nr på grunn av en ting. Forfatteren ønsker å provosere flest mulig gamere i verden for å generere treff til siden. For all del xbox 360 har ett meget bra system med LIVE, sikkert det beste til nå. Konsollen har solgt bra i USA og greit i Europa og elendig i Japan i den tiden den har vært til. Konsollene sliter med en HW failure rate som er høyeste noengang på konsoll. Konsollen har hatt mange gode suksessrike spill, men ingen må komme å fortelle meg at ingen av de konsollene som har vært tidligere ikke har hatt flere gode spill i hele sin levetid enn det xbox 360 har hatt til nå. Faktisk så skjønner jeg ikke hvorfor xbox 360 er vurdert inn på listen heller. Samme gjelder ps3. For alt det vi vet så stopper salget av xbox 360 og ps3 helt opp, wii tar over og ruler verden de neste 10 årene. Hvor mye skal vi ikke flire når xbox 360 ligger på toppen av tidenes beste konsoller. Hva i helvete var best med den? LIVE? Kanskje, men er det nok til å bli tidenes beste konsoll?

 

jaja..

Lenke til kommentar

Uansett hvordan du vrir og vender på det er det en persons mening som reflekteres i den artikkelen og da er det fåmælt å sette seg ned å skrike over hvor dårlig den listen er, det er faktisk fult lov å være konstruktiv å fortelle hvorfor man setter andre konsoller på førsteplassen, men i stede synkes det ned til at artikkelforfatteren er fanboy fordi han setter den enheten på toppen.

 

Jeg for min del er ikke helt enig men ikke langt fra uenig. X360 har mange spill jeg har koset meg med i tidenes løp men det samme har jeg gjort med både NES, SNES, Sega, PS1, N64 og PS2 så hvilken jeg vil si har satt mest preg på meg er ufattelig vanskelig å si, men de 2 som troner desidert høyest av eldre konsoller (dvs forrige generasjon og bakover) er N64 og PS2 tett etterfulgt av SNES.

 

Så i ren underholdningsverdi vil jeg si at jeg er enig med den listen's førsteplass, og er det ikke det en konsoll skal gjøre, underholde oss?

Lenke til kommentar
Uansett hvordan du vrir og vender på det er det en persons mening som reflekteres i den artikkelen og da er det fåmælt å sette seg ned å skrike over hvor dårlig den listen er, det er faktisk fult lov å være konstruktiv å fortelle hvorfor man setter andre konsoller på førsteplassen, men i stede synkes det ned til at artikkelforfatteren er fanboy fordi han setter den enheten på toppen.

 

Jeg for min del er ikke helt enig men ikke langt fra uenig. X360 har mange spill jeg har koset meg med i tidenes løp men det samme har jeg gjort med både NES, SNES, Sega, PS1, N64 og PS2 så hvilken jeg vil si har satt mest preg på meg er ufattelig vanskelig å si, men de 2 som troner desidert høyest av eldre konsoller (dvs forrige generasjon og bakover) er N64 og PS2 tett etterfulgt av SNES.

 

Så i ren underholdningsverdi vil jeg si at jeg er enig med den listen's førsteplass, og er det ikke det en konsoll skal gjøre, underholde oss?

 

Vet ikke hvordan lese forståelsen din er, men kalte jeg han noengang fanboy?

 

Og om ingen har skjønt det til nå så er XBOX 360 nr 1 på grunn av en ting. Forfatteren ønsker å provosere flest mulig gamere i verden for å generere treff til siden.

 

En annen ting som kan være greit å merke seg, er at på plass nr 2 til 10 er det ett stort flertall av de som har stemt på konsollene som har svart at de liker konsollen, og bare på førsteplassen er det flest som har svart at de ikke føler at konsoller fortjener plassen.

 

32% - Loved it - I still have one

68% - It sucked. Why is it on the list?

 

Hva betyr dette? At xbox 360 suger bla bla bla bla??? Nei, tror det reflekterer at de som har stemt ikke synes at konsollen fortjener førsteplassen.

 

Om noen lurer så svarte jeg Loved it på alle sammen. :p

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Påstår jeg det? Ser ikke slik ut fra denne posisjonen.

 

Ja jeg vet at det er ren provosering fra forfatteren sin side men det er fremdeles lov å diskutere nå som temaet er brakt opp.

 

Ja du påstår det:

 

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det er det en persons mening som reflekteres i den artikkelen og da er det fåmælt å sette seg ned å skrike over hvor dårlig den listen er, det er faktisk fult lov å være konstruktiv å fortelle hvorfor man setter andre konsoller på førsteplassen, men i stede synkes det ned til at artikkelforfatteren er fanboy fordi han setter den enheten på toppen.
Lenke til kommentar

Enig med UrgeLOL her at det virker som de skal provosere folk og få mest mulig hit på siden dems.

Virker som dette er en person meninger. Synes den listen ikke ligner grisen.

Jeg ville hatt enten PS2 eller Nintendo som den store vinneren her.

At PS3 ikke engang er på listen er jo latterlig.

Endret av SPiLL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...