Gå til innhold

Hjelp til gaming pc opp mot 15K


Anbefalte innlegg

heisann

 

sitter her å tenker på at jeg har lyst til å bygge en maskin som takler de de nye spillene som kommer på marketdet. en spillmaskin med andre ord.

 

siden jeg ikke er noe up-to-date når det gjelder komponenter, så må jeg ha hjelp av dere som er det.

 

så noen vil vi ta seg tid å finne gode komponenter til å fullføre dette "prosjektet"?!

gjerne komme med forslag til kabientt, jeg vil helst ikke ha kabinett som kan proppes fullt med lys i hytt og pine.. tenk heller at de skal se bra ut, og vær lydstille.

skal komme på en fornuftig pris, ikke noe over 20k. men helst rundt 15K. kabinett skal komme utenom komponentprisen =)

 

EDIT: noen som vil sette sammen noe på denne (om den er god nok for dagens programmer og spill) for å se pris?

 

Andrè

Endret av Andrivio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Oi her hadde mange vært innom siden jeg begynte å skrive... jaja.

 

---

 

Overrasket over at ingen har foreslått intel-prosessor. Ser ut til å være bred enighet om at det er de som har de kraftigste prosessorene for tiden. E8400 blir ofte anbefalt som et prisgunstig alternativ for spill-setup.

 

Personlig har jeg holdt ut i det lengste med AMD-prosessor, men ser ut som jeg må bite i det sure eplet neste gang. Kommer sikkert til å velge ATI-skjermkort for å døyve følelsen av svik ;)

 

8800 GTS 512mb er visst best når det gjelder GTS, unngå 300mb/600mb-variantene. Du kan også hoppe ned til 8800 GT om du vil spare noen kroner. Såvidt jeg har forstått gir GT mer for pengene, selv om GTS jevnt over scorer bedre i tester.

 

Mener jeg har lest at 8500 RAM mest blir nyttig når man skal overklokke. Tipper den du har valgt duger bra om du holder fingrene av fatet.

 

Mange som mener at eget lydkort ikke er nødvendig med dagens interne løsninger.

 

Digger det tastaturet du har valg. Sikler på samme.

 

Lykke til med handelen.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar

da har det blitt slik at jeg IKKE skal bygge likevel, men heller legge i noen ekstra kr å la Komplett gjør det.. står mellom 2 stk. hvilken av de ville dere valgt??

Spec pc 1:

Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5

XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3

Asetek LCLC CPU/GPU Liquid Cooling,

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

 

Spec pc 2:

Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX,

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2, 2048MB CL5,

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...