Gå til innhold

Hovedtråden om Star Craft spillene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Bare lurte. Synes bare det er litt merkelig å undre på om det skjer noe mellom Kerrigan og Raynor om man har gått gjennom begge spillene. ;)

We meet again :p

Men berre lurte, lenge sidan eg har spelt igjennom campaignen no, vi drep aldri Kerrigan i Brood War gjere vi? Ho dør altså ettepå ein gong? Skjer det i ei bok?

Damn, lyst å spele SC, men det nektar å virke på Vistaen min!

Endret av LMH
Skrevet
Me too. Kanksje det finnes en cure?

Vet du hva, det kan jo godt hende. Det er jo StarCraft vi snakker om, la fantasien slippe løs universet. Hva enn som skjer, håper jeg på i det minste å se en dramatisk kamp mellom Kerrigan og Raynor. Noe sier meg at denne gangen så vil kanskje Terrans "vinne". Raynor har jo fått sitt eget lille arme som han bygger opp, perfekt setting.

Bare lurte. Synes bare det er litt merkelig å undre på om det skjer noe mellom Kerrigan og Raynor om man har gått gjennom begge spillene. ;)

We meet again :p

Men berre lurte, lenge sidan eg har spelt igjennom campaignen no, vi drep aldri Kerrigan i Brood War gjere vi? Ho dør altså ettepå ein gong? Skjer det i ei bok?

Damn, lyst å spele SC, men det nektar å virke på Vistaen min!

Kerrigan dør ikke i Brood War nei, men om hun dør senere eller ikke vet jeg ikke, har ikke lest bøkene foreløpig.

Skrevet

I mange dataspill finnes det mange kamper fra helten mot den korrupte fienden. Noen av dem overlever fordi helten skjønner at det er faktisk noe godt igjen av etter det korrupte. Skjønner. Så kanskje det blir en CGI fight mellom Raynor og Kerrigan hvor han bare skader henne ikke dreper. Hvem vet?

Skrevet

Mens vi er inne på CGI sekvenser, så håper jeg Blizzard kommer til å legge mye mer inn i den delen denne gangen, det var litt for lite av det i SC.

Skrevet

Er en evighet siden jeg gikk gjennom Brood War, så jeg kan nok ikke si sikkert at hun dør. Det jeg derimot kan si er at hun gjenoppstår i en bok (er ikke akkurat spoiler da alle burde skjønne såpass av tittelen på boka).

Når det gjelder cure, at hun blir reddet fordi det er litt menneske igjen i henne og alt det tuller der håper jeg inderlig de lar være. Uten å avsløre noe særlig fra bøkene er Kerrigan en av lederne i Zerg, så det ville blitt mye mer interessant om hun og Raynor blir bitre fiender i SC2. Omtrent som Superman og Lex Luthor, uten å begynne å diskutere hvem som er hvem av Raynor og Kerrigan. ;) Det hadde heller ikke vært så dumt om Kerrigan faktisk vant for en gangs skyld. Er rimelig lei av at helten blir mer eller mindre drept, men vinner til slutt likevel. Men når selv Supermann ble drept kan vel alt skje. ;)

Skrevet (endret)

Vant for ein gongs skyld? Det er nettopp derfor eg lurer på korleis ho kan vere død og vakne opp i ei bok, for "vinner" ikkje ho i Brood War?

Rett meg om eg tar feil og eg tvilar for all del ikkje på at ho vaknar til live igjen i boka, men då må det jo vere noko vi har gått glipp av ein plass.

Endret av LMH
Skrevet

Angående Kerrigan og hennes gjennomoppståelse gjennom bøker o.l. Jeg har ikke lest bøkene, men tittet litt på Wikipedia og kokt sammen dette med det jeg husker. Det er kanskje noe spoiler her for de som ikke har spilt spillene, eller har glemt dem og vil spille igjen. Så da skjuler jeg alt.

Det har kommet to bøker som omhandler Kerrigan; "StarCraft: Uprising" og "StarCraft: Queen of Blades."

"Uprising" omhandler hvordan Kerrigan ble en Ghost, mens "Queen of Blades" omhandler episode 2 fra det orginale Starcraft, men helt og holdent fra Jim Raynor sitt synspunkt.

Om det er noen andre bøker hvor hun har blitt drept, og gjennomstått det aner jeg ikke. Men det kan være en misfortåelse ute og går, m.h.t. "Queen of Blades", kanskje det er noen som ha trodd det var en egen historie, og ikke basert på episode 2 fra Starcraft. Hvem vet?

I slutten av Stacraft blir the Overmind drept av Tassadar (ikke alene, men det var han som tok "the killing blow").

Videre i Broodwar så sier Kerrigan at hun er fri fra the Overmind, og vil hjelpe både Terrans og Protoss med å bekjempe de Cerebratene (de larvegreiene som kontrollerte hver sin Brood for Overminden) som kontrollere "The swarm". Jeg har egentlig ingen tvil at hun er fri fra Overminden sin kontroll, men som mange andre ha sagt her, så er hun mer Zerg enn Terran, så hun vil fortsatt gjøre det Overminden ville i utgangspunktet. Bli perfekt. (Jepp, stemmer det. De har samme må som Borg fra Star Trek. Dog, Zerg er mye kulere, så Borg tells ikke lengre :p ) Eller kanskje bare bli allmektig, hvem vet? Jeg satser i alle fall på "bli perfekt" greiene.

Så hun ville at Cerebratene skulle dø, slik at hun fikk all kontroll over Zerg. Det er slik Broodwar ender, hun har kontroll over hele Swarmen, slik jeg husker det (kom til å tenke på navnet "BROOD WAR". Zerg er delt opp i flere Broods, og det er jo det som er et av hovedstoryen i tillegspakken også)

Og i Starcraft II, så er nok Kerrigan i full vigør. Du hører helt tydelig stemmen hennes, i presentasjonsfilmen til Zerg.

Kan være at jeg tar feil, men det er nå sånn jeg har oppfattet dette. Håper dette oppklarer noe i alle fall. Så er det i det minste ikke "waste of space".

Skrevet

Jess, McPersen, det der passar bra med mi oppfatning av spelet. Flott oppsummering :)

Og eg er einig i "bli perfekt" teorien!

Skrevet

Har foreløpig ikke sett så mye diskuksjon rundt strategier i tråden ;)

Så, noen tips? Jeg har akkurat begynt å spille online, spillte en del skirmish for noen år siden men er ikke så dreven. Også har jeg opplevd på Battle.net at jeg blir kasta ut fordi jeg ikke har kartet, eller i alle fall TROR jeg at jeg ikke har kartet? Hvordan vet jeg at jeg har kartet? Holder det at jeg ser navnet på kartet før spillet begynner, eller skal jeg se et miniatyrbilda ála C&C Generals?

Hilsen noob :thumbup:

Skrevet

Viss du får se map preview har du kartet. Og viss noen klager så bare si at du rejoiner. Går kjapt er bare å gå inn på join menyen. Navnet på gamet er allerede valgt så du bare trykker på enter eller klikker join.

Når det gjelder strategi er det nok lettere å hjelpe deg viss vi vet litt mer hva du pleier å gjøre og hva du liker.

Skrevet (endret)

Vel, har nok spillt mest med Terran. Liker å bygge opp en sterk base og flust av upgrades før jeg går til angrep, men dette har ikke funket hittil online ;)

Edit: Btw, er det noen som vet om et kart som er lett å spille mot datamaskina?

Endret av Livert
Skrevet

hunters eller eventuelt Big game hunters er ganske lett mot maskinen.

Når du spiller online bør du utvikle deg mer gradvis. Du må hele tiden vere ett hakk forran fi. Men samtidig ha nok soldtater til å hevde deg i kampene. Nå er ikke terran den rasen som er mest effektiv i starten. Men etter en 4-5 minutter kommer det seg. Med terran som andre gjelder det å vere kjapp i starten. Viktig med god økonomi. Øv deg på å spre SCVene slik at de starter å samle kjappest mulig. Og hele tiden vere i forkant med bygging av supply depots. En annen ting med terran er at du bør bygge kompakt i starten slik at du kan beskytte hele basen fra en bunker nært hoved byggningen.

Prøv deg på å gå marine medic. Er en god strategi med terran som ikke er for komplisert. Du vil nok tape mot de fleste i starten. Men du får bare øve deg og bli bedre. Etterhvert kan du bygge på med siege tanks osv..

Skrevet (endret)

Æsj, blir så forbanna, klarer jo faen ikke å vinne skirmish engang! :realmad:

Når man skal angripe med for eksempel Terran, hva bør man ha med seg på tokt? Føler at det alltid er et eller annet jeg mangler, i alle fall når jævlene bruker cloaked units.

Endret av Livert
Skrevet (endret)

Hehe. Det var da ille. Når tar de deg? Og hvor mange taper du mot?

Tidlig game marine/medic. Lategame; Seigetanks goliath og science vessel.

Er igrunn alt du trenger...

Endret av Akidon
Skrevet

Må vel kanskje sies at jeg ikke er av den mest tålmodige personen når det gjelder dataspill og progresjon :)

Skal prøve Goliath og Tanks. Pleier man å bruke resurser på å oppgradere units forresten?

Takk for svar anyways :)

Skrevet

Ja er viktig å oppgradere. Spesielt range og stimpacks på marines. Ellers så hjelper det jevlig på med litt ekstra attack og defense. Siege mode på tanks er jo også en selfølge.

Når det gjelder oppgradering av attack og defense på infanteri og pansrede bakkestyrker er det lurt å begynne så tidlig som mulig slik at du liigger likt eller litt forran fienden.

Men skal du for eksempel bare bruke marines til forsvar i begynnelsen sammen med bunker og scv er det jo ikke noe serlig vits i å oppgradere de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...