Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gjett på verkstedtaksten på bilen.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde et uhell med bilen før helga. Ei dame som glemte vikeplikten, med det resultat at jeg krasja inn i siden hennes. Heldigvis var dette hennes feil, da jeg ikke har kasko.

 

Skadene på bilen min er at frontfangeren er trykket litt inn, panseret er litt skjevt (oppover) ene hovedlys og sidelys knust, ødelagt grill og knuste ekstralys.

 

Bilen er en Saab 900 1996-modell. Skal poste bilder av den i løpet av kvelden.

 

I morgen ringer den lokale Saab-forhandleren med takst på skaden, det blir spennende å se, men i mellomtiden kan vi debattere og gjette på hvor dyrt dette blir. Den som gjetter nærmest vinner en natt med 100 jomfruer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, si ikke det. Det må nytt panser og ny frontfanger til, så skal dette lakkeres på nytt. Nye lykter og ekstralys + grill blir fort 5000 bare det.

Dette er forutsatt at det ikke er noe strukturelt galt med fronten.

 

Bare en ny dør, og forskjerm kom på 20 000 på verksted.

 

Edit:; som tilleggsinformasjon kan jeg legge til at Falck-mannen mente at "denne blir nok kondemnert".

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Det ligger i det landet der jeg tipper og. Blir nok en plass mellom 20 og 50 lapper. Verkstedet har ikke ringt enda, men jeg venter spent.

 

Noen som vet hvordan forsikringsselskapene regner verdien på bilen, skulle den bli kondemnert?

Hvis taktsten på skaden overstiger taktsten på bilen, så vil nok bilen bli kondemnert og du vil dermed få pengene utbetalt.

 

Hvor mye din bil er verdt vet jeg ikke, men hvis du drar en sammenligning av bilen din med biler på finn.no, så vil du få en viss oversikt over hvor mye du kan forvente deg.

 

Hvis du legger ut følgende informasjon om bilen din, så vil nok noen her finne en pris som bilen din er verdt:

 

Merke/modell?

Årsmodell?

KM.Stand?

Varebil ?

Generell stand?

EU Godkjent?

Rust ?

Interiør ?

Lenke til kommentar

Bilen er en Saab 900 SE 1996-modell som er kjørt 152000. Bilen er generelt i god stand, en skramme på førerdør etter at kona kosa med en betongstolpe. Ingen rust, mye ekstrautstyr som AC, god stereo.

 

Det skulle vel da ikke ha noe å si om den er eu-godkjent eller ikke, da dette er en prosess som koster 550 kroner. Nå tenker jeg for forsikringsselskapet, ikke for resten av markedet.

Lenke til kommentar

I følge de bilene jeg ser på finn.no ser det ut til at bilen din er verdt rundt 40.000 kr.

Du har jo også en skramme i døren som du sier... dette blir jo også tatt hensyn til under takst vil jeg tro.

 

Kan se ut for meg at dette er en 50/50 situasjon om du får tilbake penger eller reparert bil...

Men dette er jo som sagt opp til forsikringsselskapet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...