Gå til innhold

Army of Two anmeldelser


Nimrad

Anbefalte innlegg

Eurogamer gir spillet 7/10

 

Konklusjon fra Eurogamer

The fine-tuned excellence of Army of Two's co-op gunplay will easily sustain you through one run through this gutsy, broadly enjoyable game. But the desire to revisit it is weak, and for a game that's designed with social online play in mind, that's a big problem. Any level of the current co-op king, Halo 3, has more spectacle and incident packed into it than the entirety of Army of Two; more that you'll want to relive in company over and over again. Bearing the strong Vs. mode in mind, it would be wrong not to warmly recommend this as a smart twist on a stupid shooter, but perhaps it should have taken itself a little more seriously after all.

 

Eurogamer gir ofte litt strenge karakterer så ganske bra av Army of Two og få en 7/10 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500 for noe vi kan få gratis? Jeg ser ingenting jeg savner når jeg skal spille CoD4 med venner f.eks. Det eneste jeg savner totalt sett er å kunne lese meldinger in-game og cross-game invitering. DET betaler jeg ikke 500 kroner for, det blir bare for dumt. Når home kommer og vi i tillegg får in-game XMB med cross-game invites, da hadde jeg også bare angret på at jeg hadde betalt prisen for 1-2 spill for å spille online et år

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jaja, man kan jo kjøpe via nett og få 13 måneder for .. 350kr.

Trur mindtooth eller noen viste noe slikt i en annen post.

Du får bare koden tilsendt i mail og betaler via paypal trur jeg.

Det hele virker ganske greit.

 

Da snakker vi et lite beløp for fin tjeneste!

Lenke til kommentar
500 for noe vi kan få gratis? Jeg ser ingenting jeg savner når jeg skal spille CoD4 med venner f.eks. Det eneste jeg savner totalt sett er å kunne lese meldinger in-game og cross-game invitering. DET betaler jeg ikke 500 kroner for, det blir bare for dumt. Når home kommer og vi i tillegg får in-game XMB med cross-game invites, da hadde jeg også bare angret på at jeg hadde betalt prisen for 1-2 spill for å spille online et år

 

Du betaler 500 for noe du IKKE kan få gratis. Det er så mye bak tjenesten til MS som gjør det fult forståelig at det koster noen penger. F.eks sender jeg en klage (noe som gjøre veldig lett, velge profilen til vedkommende og klikke seg videre på menyen) på en spiller som har oppført seg ufint, har støtende motto/bilder, sender ekle bilder/meldinger/ufin i chat osv... så sitter det faktisk mennesker hos Microsoft og sjekker opp hva det gjelder og går videre hvis nødvendig. Hørte intervju med de, de sjekker hver eneste klage melding folk sender inn, og sjekker opp sakene. Dette gjelder både inne i samtlige spill og ellers når du er online. Og med tanke på antall spillere online/brukere av tjenestene ellers (i og med at alt går via MS) så har de litt å gjøre. De har også folk som dropper innom serverne til de forskjellige spillene og rapporterer videre hvis ting går bananas. Nå veit jeg sikkert at en del sier "at jeg vil ikke betale for at MS skal være barnevakt" - og et er fint å at man selv er tøff i trynet. Men poenget er at med så mange millioner mennesker som sitter og spiller, i alle aldersgrupper blandet sammen, så er det faktisk ålreit at det går ann å ha en viss kontroll.

 

Pluss: Trueskill ranking som går på kryss av samtlige spill som sikrer nogenlunde balanserte motstandere hele veien hvis du ønsker, greit når du ramler inn på servere sammen med folk du ikke kjenner. Og dette med foretrukne og ikke foretrukne spillere (hvis man vil unngå eklinger) som også går på kryss av alle spill.

 

Dette er bare noe av det... Alt er så forbanna gjennomført hele veien, og det ligger masse bak alt dette. Det er ikke noe en teknisker hos MS sjekker opp i lunsjpausa, logger inn på en maskin og bare sjekker at den er oppe og går.

 

Nok hjertesukk. Sony og MS har løst dette på to forskjellige måter. Foretrekk gjerne Sony, men å si at man kunne fått MS tjenesten gratis... :)

 

Ellers ON TOPIC:

Jeg er veeeeldig usikker på Army of two. Hvordan er kontrollene i forhold til f.eks Cod4. Cod4 var perfekt for meg. Tempoet? Er dette med aggro-greiene en gimmick eller har det noe for seg? Tvinger det fram kun en løsning på problemene eller kan man løse spillet ved forskjellige spillemåter? Ja, jeg har lest reviews, men lurer på en nysvoren Cod4 fan vil like dette.

Lenke til kommentar

Har spilt det noen timer med en kompis i kveld, og det var sjef! Bra intensitet, bra kontroller, liker opplegget med penger/våpen(spesielt mye humor kan bli funnet i våpenoppgraderingsmulighetene, et skikkelig buffa våpen ser fort ut som et svært metallisk monster). Som diverse anmeldelere har påpekt er ikke historien akkurat Shakespeare(så langt i alle fall), men det er lett å ignorere når skuddvekslingene er i gang.

 

Har ennå ikke prøvd singleplayer, men skal frastå fra det lengst mulig da det kanskje vil trekke ned opplevelsen et hakk eller to. Gleder meg allerede til i morgen kveld da vi skal spille videre med x antall pils innabords.!

Lenke til kommentar

Til info, det er ikke verdt et kjøp :)

 

Som nesten samtlige EA-titler har det enormt med potensiale, men bommer på nesten samtlige områder.

 

+ Er alltid moro å spille coop.

+ Tingene man må gjøre sammen er bra, og gir litt frisk pust i spillet.

 

- Skytinga er ikke bra... Den er uoversiktlig, knotete og vanskelig (dette er selvsagt individuelt)

- Antall fiender er særdeles overdrevet og gjør at du hver gang må/bør bruke Aggro-systemet, som i seg selv er spennende, men som til gjengjeld blir kjedelig i lengden.

- Grafisk sett er det godt, men langt i fra en perle

- Historien er til å begynne med lite interessant.

- Det er rett og slett kjedelig og lite innovativt, på tross av stort potensiale.

- Samtidig som at det er for mye fokus på coop er det for lite av det. Med det mener jeg at det er for mye aggro og "cover-fire" og for lite samarbeid i form av hvordan man kommer seg frem og gjør andre ting for å "lure" fiendene... Ala Splinter Cell som er noen gode hakk bedre på sin coop modell :)

- Igjen må jeg nevne skytinga og fiendene... Det finnes ikke tilfredsstillende å treffe de, og langt mindre tilfredsstillende å prøve. For du prøver mye 

- Hvor er coversystemet, mer navigasjon, mer bevegelser o.l.? Å hoppe ned i et hull ser dumt ut, å stå bak en vegg ser dumt ut og selv løpinga ser dumt ut...:)

- Kontrollen...

 

I min verden er dette et klassisk EA spill, med pen og god innpakning, visuelt godt nok, men med så mange unødvendige feil og mangler at det havner midt på treet, når det strengt tatt kunne vært godt over middels.

 

Dette er dog min subjektive oppfatning, og bærer sikkert mye preg av skuffelsen av å spille et spill man har sett frem til i lang tid, og som man trodde skulle gi det lille ekstra, men som viser seg å være en utgivelse ikke engang verdt tiden det tar å handle det...

Lenke til kommentar

Synes spiller kult å spille med kompis absolutt vært pengene syntes jeg, men det er ikke noe mesterverk av noe spill. Vil nok fort gå i glemme boka.

 

Foresten noen andre enn meg som har problemer med lag på co-op? utrolig irriterende, laggen stopper så fort jeg trykker på pause men starter igjen når vi spiller.

Lenke til kommentar

Army of Two:

 

Eg og ein kompis har no spelt igjennom dei 6(!) oppdraga som var.

 

Min review:

+ coop

+ nokre morsomme kommentarar og gesturar frå hovudpersonane

 

- ikkje akkurat basert på ei tom clancy bok (story-wise)

- alt for kort, trur me brukte ca 6,5 timar.

- ingenting og utforske, heilt lineære banar

- alle våpen har same lyd

 

4/10

AoT var eit av lysglimta i den mørke tunellen som EA har parkert i.

 

Not so much.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...