Gå til innhold

Wii freeloader? Hjelp


lolidude

Anbefalte innlegg

Hmm...

Prøvde nettopp Freeloaderen for å sjekke om jeg fikk spillt de to amerikanske Gamecube spillene jeg har.

Mega Man X Collection og Mega Man Anniversary collection.

 

Jeg putter i freeloaderen og lar den gjøre sin "ting"

Så setter jeg i Gamecube spillet og den finner den i disc channel, men så sier det stopp.

Når jeg da trykker på start game så blir skjermen svart og jeg må restarte maskinen ved å trykke på power knappen :(

 

Virker som den henger seg i det den prøver å boote spillet...

 

Noen som har fått Freeloaderen sin og kan prøve et NTSC Gamecube spill å sjekke om det virker? :)

 

p.s

Har satt Wiien til 60hz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...

Prøvde nettopp Freeloaderen for å sjekke om jeg fikk spillt de to amerikanske Gamecube spillene jeg har.

Mega Man X Collection og Mega Man Anniversary collection.

 

Jeg putter i freeloaderen og lar den gjøre sin "ting"

Så setter jeg i Gamecube spillet og den finner den i disc channel, men så sier det stopp.

Når jeg da trykker på start game så blir skjermen svart og jeg må restarte maskinen ved å trykke på power knappen :(

 

Virker som den henger seg i det den prøver å boote spillet...

 

Noen som har fått Freeloaderen sin og kan prøve et NTSC Gamecube spill å sjekke om det virker? :)

 

p.s

Har satt Wiien til 60hz

 

Jeg vet om flere GC-spill som virker. Men også en god del som ikke virker. Ser ut som datel har konsentrert seg om Wii spill.

 

Her har du en tråd, i åpningsposten står det hvilke spill som er bekfreftet å fungere med freeloaderen.

 

La det like greit her:

 

* GameCube Games

Baten Kaitos Origins US on PAL console

Final Fantasy Crystal Chronicles US on a PAL console

Viewtifull Joe US on a PAL console NOT WORKING

Naruto Gekitou Ninja Taisen 4 JAP on a PAL console NOT WORKING

Metroid Prime US on a PAL console

Zelda The Wind Waker US on a PAL console NOT WORKING

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Firmware på Wii-en min er 3.0, og eg har ikkje noke mulighet å få den kobla til internett. Men Freeloader + Brawl ska funke på 3.0 like godt som 3.1 og 3.2 sant?

 

Produsenten sier det selv, men ingen vet. Den testen jeg har sett av amerikansk brawl tror jeg var på 3.1, kanskje 3.2.

Lenke til kommentar
Firmware på Wii-en min er 3.0, og eg har ikkje noke mulighet å få den kobla til internett. Men Freeloader + Brawl ska funke på 3.0 like godt som 3.1 og 3.2 sant?

 

Av det jeg har lest så oppfordres det sterkt til å ha nyeste firmware på Wii'en før du bruker freeloader for å spille Brawl. Dette er fordi det brukes deler av firmwaren som ligger på spill disken til å få Wii'en til å kjøre dual layer spill. Det er ikke 100% trygt uansett med tanke på fremtidige updates men nyeste firmwaren reduserer risikoen for at noe går galt! Ta med Wii'en din til en kompis med internett eller kjøp deg en TP kabel adapter om du ikke har trådløst nett, du skal vel spille Brawl online uansett. :)

Lenke til kommentar
Jeg vet om flere GC-spill som virker. Men også en god del som ikke virker. Ser ut som datel har konsentrert seg om Wii spill.

 

Her har du en tråd, i åpningsposten står det hvilke spill som er bekfreftet å fungere med freeloaderen.

 

La det like greit her:

 

* GameCube Games

Baten Kaitos Origins US on PAL console

Final Fantasy Crystal Chronicles US on a PAL console

Viewtifull Joe US on a PAL console NOT WORKING

Naruto Gekitou Ninja Taisen 4 JAP on a PAL console NOT WORKING

Metroid Prime US on a PAL console

Zelda The Wind Waker US on a PAL console NOT WORKING

 

 

Hmm... det var jo kjipt.

Da ser det ikke ut til at jeg får satt bort Gamecuben alikevel da.

 

Jaja, så lenge den virker på Wii spill så er det jo forsåvidt greit :)

Lenke til kommentar

Freeloader Wii koster bare £9.99 på play.com som er ca 104 kr med fri frakt :) På samme siden så er det en kar som har testet det med SSB Brawl og han sier det funger perfekt :new_woot:

 

"Customer rating: 5 out of 5 stars Works with Brawl!

 

CutmanMike | 12/03/2008 | See all CutmanMike's reviews (18) »

 

Tested this with Smash Bros Brawl (US) and it works. What are you waiting for?!

 

Using it is very... strange. You pop the disc in on the channel menu and fuzzy bars appear across the screen almost as if it's breaking your wii. This happens twice, and the reigon lock is disabled. Take the freeloader out, pop in your imported game and away you go.

 

Some games include a on disc update (including brawl) which you will have to use in order to play. To do this you insert the freeloader TWICE to allow disc updates. Don't worry, the on disc firmware update simply allows dual layer reading and will not break your freeloader. However, I wouldn't recommend upgrading your wii firmware via online updates until someone confirms that it does not break the freeloader."

 

Nevner ikke noe om vilken versjon han bruker though.

 

EDIT: Er ikke på lager forresten. Populær dings dette her :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Uff. Fikk Brawl i dag (bestillte på tirsdag, så det var imponerende raskt) men jeg har ikke freeloaderen enda. :(

 

En ting som er litt artig er at VG+ har merket av pakken som en gave, til en verdi at 20$. Regner med at det er for at vi skal slippe toll. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...