Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er jentas vekt?


Gjest musikkelsker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vekten er bare et tall, så det er det siste jeg bryr meg om. Men det er jo en sammenheng mellom høy vekt og mye kroppsfett, og det er jeg ikke særlig begistra for. Trekker meg som oftest unna overvektige jenter. Heldigvis kan dem fleste gjøre noe med det bare dem går inn for det da, synd så mange sitter hjemme og trøstespiser fordi dem ikke klarer å komme igang

Lenke til kommentar
husk at det er endel folk som ikke har hatt sex selv om de har passert 30. selv om de kanskje er i mindretall finnes disse menneskene.

 

På seg selv kjenner man andre ilpostino :whistle:

 

EDIT:

Vekt er forrseten ganske viktig, men det kommer litt ann på hvordan det aktuelle jenta bærer det, er ikke pent på sommeren når jentene går med ferdig påsatt badering mellom topp og buksekant!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Så lenge du ikke er ordentlig FEIT, så har det ikke mye å si for min del :)

Foretrekker helt klart jenter med former på kroppen, enn sånne som ser ut som super modeller. De er etter min mening alt for tynne. Og det er det ikke bare jeg som synes, det skal jeg love deg ;)

Lenke til kommentar

Problemet ditt er ikke kroppen din i det hele tatt, det sitter i hodet. Når du inbiller deg selv at kroppen din ikke er god nok, så sender du automatisk ut signaler til andre om dette, og da vil jo andre også begynne å tro på det..? Trikset er da å snu på flisa, overbevise deg selv om at du er superdeilig, så er det lett å overbevise andre også. Helt sant!! :)

 

Slutt med å rakke ned på deg selv, og begynn heller å bli glad i kroppen din. Si til deg selv hver morgen foran speilet at du er deilig, så vil du til slutt tro på det. Og gi litt faen i hva andre syns. Dra på stranda, rett deg opp i ryggen og signaliser ut at du er et fantastisk menneske. Tenk på ting om deg selv du er fornøyd med, gjør ting du syns er gøy og gir deg mestringsfølelse, og la vær å tenke på komplekser og problemer med det.

 

Lykke til :)

Endret av _marielle_
Lenke til kommentar

Vekten er sjeldent er problem, jenter bør uansett ha "litt ekstra" enn "litt for lite" - uten tvil. Og som andre har nevnt ligger det absolutt i holdning din, er du fornøyd med deg selv er andre fornøyd med deg, liker du ikke deg selv, så liker fort vekk ikke andre deg heller. Er selv stor men lar ikke det hindre meg. Får titt og ofte høre at jeg oser av selvtillit (jeg er på ingen måte arrogant/cocky, selvtilliten er naturtro..), og dette gir jo meg bare mer selvtillit. Jeg er ikke nødvendigvis fornøyd med min kropp, på ingen som helst måte, men jeg har "akseptert" kroppen min. Dermed viser jeg til andre at jeg ikke har komplekser med kroppen min, dermed får sjeldent andre det også.

 

Så det beste tipset én kan gi er uten tvil å rett og slett prøve å akseptere deg selv som du er, så skal du se at andre gjør det samme. Verden er ikke så skummel som én skulle tro.

 

Et lite tips til: Prøv å starte med trening. Bare det at du (og gjerne andre..) vet at du trener er nok til at du føler deg annerledes, dette altså før resultatene kommer. Er du stor og ikke fornøyd med kroppen din, og i tillegg ikke gjør noe forsøk for å fikse det så vil andre (og deg selv..) dømme deg for det. Om du derimot er stor MEN trener aktivt så viser det andre at du har guts til å ta deg sammen å fikse komplekset ditt.

 

Har selv veid rundt 180kg og sittet hjemme på PCen og spillt World of Warcraft og ikke giddet å trene eller noe. Jeg var (og følte..) meg utrolig patetisk, og det merktes på andre at de ikke hadde stort annen mening heller. Så begynte jeg å trene aktivt 3-4 ganger i uken og selv om jeg fortsatt så ut som en hvalross så følte jeg meg som er uslepen diamant. Jeg tok tak i meg selv og begynte å gjøre noe med det, og det merktes utrolig fort på andre at de fikk en annen "attitude" til meg. Det har rett og slett med sosiologi å gjøre, du øker din sosiale status. Har nå gått ned over 50kg, og trener fortsatt rundt 4 ganger i uken (5-6 timer i uka) og føler meg som en helt ny person, men det skal sies at det er ikke den fysiske delen jeg føler mest, det er den psykiske.

 

Men nok om meg, håper mine erfaringer kan gi deg noen råd.

Endret av Cosmo med K
Lenke til kommentar
Det er bare sexy å ha litt lubb ;)

Heller en myk mage med fine røde striper enn en flat hard en.

 

Off Topic: Skal vi gifte oss??

 

On topic til trådstarter:

Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Har slitt med det samme selv. Nå er jeg 28 år og har fortsatt perioder der jeg sliter veldig med vekta mi. Men jeg har lært meg at gutter ikke bryr seg stort. De har like forskjellige smak på jenter som vi har på gutter. :) Og utstråling har utrolig mye å si! :D

 

Det som fungerer for meg i mine tøffe perioder er å tvinge meg selv til å se på de gode sidene av kroppen min, og skryte av meg selv. Det føles som løgn i begynnelsen. Men sier man til seg selv mange ganger blir det til slutt sant. :D

 

Ikke gi deg jenta, dette kommer til å bli så bra så! :D

Lenke til kommentar

Mmm... former. Damer skal ha noe å ta i. Tynne kropper uten former... der er det mannfolka i verden er til for, så vi vet hva vi ikke skal se på. Syltynne damer uten former er bare forvirrende og feil. Husk at slanking ikke vil endre noe særlig ved selvbildet ditt, ettersom et sunt selvbilde innebærer å akseptere deg selv for den du er. Kjenner noen som er ganske så overvektige men ikke lar seg affisere av det, og det er ikke noe du tenker over engang, annet enn på samme måte som du legger merke til hårfarge når du møter noen for første gang. Det er 100% holdning og 0% vekt. Vedkommende er forøvrig en av de mest sjarmerende personene jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Jeg synes vekten er viktig. Ville aldri hatt en overvektig dame (Det er forskjellig hva vi definerer som overvektig da). Vil ha muligheten til å ha henne oppå meg i mer en 2 min før jeg kveles, og kanskje muligheten til å løfte henne uten at ryggraden popper ut av nakken.

 

Sannheten suger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tror det er utrolig mange jenter der ute som skylder på vekten når de blir dumpet. Det mange ikke skjønner er at det er ikke vekten i seg selv, men all usikkerheten og praten rundt det som kan være enormt slitsomt.

 

Joda, men når man har et virkelig problem med noe, for eksempel store komplekser med sin egen kropp, så påvirker dette psyken og hverdagen i stor grad. Da er det ikke så enkelt som å si at "det er utrolig irriterende" eller "slitsomt" å høre på sånt. Å irritere seg over mennesker som har problemer med sitt eget utseende, viser egentlig mangel på grunnleggende evne til å sette seg inn i og forstå andres situasjon. Og når kompleksene er såpass dyptliggende, så hjelper det heller ikke med enkle løsninger som "tenk positivt!" eller "fokuser på dine gode sider!"

Folk tenker forbausende enkelt av og til.. :hmm:

Lenke til kommentar

En kjæreste kan være mer enn støttende vist de ser du jobber med saken, enten mentalt eller fysisk. Er du overvektig og vil gå ned i vekt slank deg og begynn å tren. Ikke syt i to år over vekten din og slit kjæresten din ut. Helt ok å ha dårlig selvtilit, men det er jo vanligvis ikke noe du vil forsette å ha resten av livet.

 

Så da gjør man noe med saken, ber om hjelp eller støtte, eller slutter å syte. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...