Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Husker jeg brukte rundt 25k i året på lunsj i den gamle jobben jeg hadde!

Får bra hodetelefonoppsett til den prisen! :D

 

Etter jeg fikk HD650 er jeg fått en liten "wake up call". Som de fleste her sikkert vet så betaler man nærmest premium får bedre klarhet & bass. Det er jo et annet lydbilde med Sennheiser så man hører ting forskjellig. Kanskje ting man egentlig ikke har lagt så mye merke til før, med mye dyrere hodetelefoner. 

Har litt lyst å prøve HD800S får å se hva de beste dynamiske hodetelefonene kan gjøre

Tror ikke det er bare du som har lyst å teste et par sånne :p

Jeg kommer nok aldri til å ha råd til å bruke 15000kr på et par hodetelefoner ^^,

 

Fordelen med hodetelefoner til 15k er at du sannsynligvis ikke har lyst/behov for å skifte dem ut, samt du tar bedre vare på dem.  Selv er jeg svært godt fornøyd med mine Denon AH-D7000 som kostet 10k hos Hifiklubben da dem var i produksjon.  Jeg kjøpte dem brukt fra Usa gjennom Head-Fi når kronen var mer verdt og fikk en god pris.   Kjenner ikke trangen for å oppgradere, da jeg må opp på typisk Audeze LCD-X

Lenke til kommentar

Det at de utgåtte Denon-modellene var såpass gode er en av grunnene til at jeg har så lyst på Fostex. Kan jo ikke gå galt når de har bygd videre på samme suksessoppskrift.

 

---

 

I dag ble det stresslodding av mine gamle AKG K701. Min bror tok over de... og de fikk gjennomgå såpass at en av kablene ble revet rett av i koblingspunktet mot elementet. Egentlig ganske godt gjort, da stressavlastningen er ganske grei. (Hvit ledning var av.)

 

Det var både trangt og vanskelig å få til greie loddinger. Såpass elendige kontaktpunkt at jeg ikke hadde kjangs på å få tredd orginalkabelen inn gjennom de, og måtte jukse det til med å bare legge imot og godta litt dårlig lodding. Men det ordnet seg på et vis.

 

Lånt bilde: 

 

 

11082332524_f7c78de573_z.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd X2 i et par dager. Er fremdeles i "brain burn-in" fasen, da lydsignaturen her er helt annerledes i forhold til hva jeg er vandt med fra dt770. Tester med en Fiio e17, denne er vel ganske ok til testing?

 

I forhold til SB er Fiio E17 bedre egnet til å drive X2 (bedre tilpasset X2s lave impedans). Du vil sannsynligvis merke at bass/mellombass gjengis bedre med E17.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Tok meg flere sekunder å lage denne modulære kreasjonen.

Er enkelt justerbar i både høyde og bredde og materiale er svært skånsomt mot hodetelefonen :)

 

Edit: Det er ikke så vanskelig å bygge selv. Hvis det er interesse for det kan jeg gå ut med en byggeguide og anbefale materialleverandør (Hint: REMA 1000)

 

Edit 2: Ulempen med materiale er at det kan være veldig følsomt for mye kondenserende fuktighet og væsker, men leverandør leverer det praktisk pakket inn i plast, så om bruksmiljøet er godt vil det nok holde seg rimelig bra.

 

hAK8i7W.jpg

Endret av vidor
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Da har jeg prøvd X2 i et par dager. Er fremdeles i "brain burn-in" fasen, da lydsignaturen her er helt annerledes i forhold til hva jeg er vandt med fra dt770. Tester med en Fiio e17, denne er vel ganske ok til testing?

 

I forhold til SB er Fiio E17 bedre egnet til å drive X2 (bedre tilpasset X2s lave impedans). Du vil sannsynligvis merke at bass/mellombass gjengis bedre med E17.

 

Ja, mener bestemt jeg merket noe der. Får snart SB E5, og den har jeg lest at skal ha 2.2ohm utgangsimpedans, og det gjør vel den også veldig egnet til å drive X2?

Lenke til kommentar

 

 

Husker jeg brukte rundt 25k i året på lunsj i den gamle jobben jeg hadde!

Får bra hodetelefonoppsett til den prisen! :D

 

Etter jeg fikk HD650 er jeg fått en liten "wake up call". Som de fleste her sikkert vet så betaler man nærmest premium får bedre klarhet & bass. Det er jo et annet lydbilde med Sennheiser så man hører ting forskjellig. Kanskje ting man egentlig ikke har lagt så mye merke til før, med mye dyrere hodetelefoner. 

Har litt lyst å prøve HD800S får å se hva de beste dynamiske hodetelefonene kan gjøre

Tror ikke det er bare du som har lyst å teste et par sånne :p

Jeg kommer nok aldri til å ha råd til å bruke 15000kr på et par hodetelefoner ^^,

 

Fordelen med hodetelefoner til 15k er at du sannsynligvis ikke har lyst/behov for å skifte dem ut, samt du tar bedre vare på dem.  Selv er jeg svært godt fornøyd med mine Denon AH-D7000 som kostet 10k hos Hifiklubben da dem var i produksjon.  Jeg kjøpte dem brukt fra Usa gjennom Head-Fi når kronen var mer verdt og fikk en god pris.   Kjenner ikke trangen for å oppgradere, da jeg må opp på typisk Audeze LCD-X

 

 

De fleste får vel en trang til å oppgradere uansett.

Jeg har hatt LCD-2, X, 3F og nå HE-6, HD600 & HD650. Har jeg lyst på HE-1000? JA! Har jeg lyst på LCD-4? JA! Har jeg råd? Nei...

Man vil vel alltid ha noe bedre, helt til man har det beste

Lenke til kommentar

 

Det frister nesten... Selv om jeg har hatt og solgt de igjen.

Hvorfor solgte du?

 

 

Det tror jeg at jeg har skrevet så mange ganger i denne tråden at jeg ikke gidder mer.

 

Pluss at jeg faktisk kjøpte de for 1290 og solgte de for sånn cirka 1800. Matchen mellom DT 770 og Gustard H10 er såpass god at jeg enda mer vurderer å rett og slett selge Shure SRH 1540. De blir nesten overflødige for meg rett og slett når den ampen klarer å spille opp DT 770 såpass bra. Det trodde jeg aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...