Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte meg like så godt noen HD650!

Blir gøy!!!! 

Spennende :)

 

Bruker selv veldig lite hodetelefoner om dagen; ble så vanvittig bra lyd i anlegget etter oppgradering av prosessor til Marantz AV8802A. Skal få høre på LCD-4 også, får se om jeg blir overbevist :) Egentlig veldig fornøyd med alt jeg har akkurat nå både på hodetelefon og vanlig musikk; samt flerkanals filmlyd (første gang noensinne tror jeg).

 

Edit:

Men jeg venter fortsatt på Schiit Yggdrasil!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

De gikk fort det paret med HD 800 som lå ute der også gitt. Jeg var på nippet, men jeg skal spare opp og selge unna det noe av det jeg har før jeg kjøper mer. 

 

Det hoper seg fort opp ja. Jeg har plutselig 4 headsett, neste 5 :p

 

 

Hvis du vil ha en noenlunde rimelig amp som passer til DT 770, prøv Gustard H10. Jeg syns den gjør DT 770 mye bedre. Derimot så syns jeg faktisk at den matcher dårligere til HD 700 etter å ha hatt den et par måneder. Diskanten i DT 770 blir ikke så kvass med Gustard H10. Sånn bare å tipse litt. Men du er vel på vei mot utstyr som koster mer enn som så :)

Lenke til kommentar

 

 

De gikk fort det paret med HD 800 som lå ute der også gitt. Jeg var på nippet, men jeg skal spare opp og selge unna det noe av det jeg har før jeg kjøper mer. 

 

Det hoper seg fort opp ja. Jeg har plutselig 4 headsett, neste 5 :p

 

 

Hvis du vil ha en noenlunde rimelig amp som passer til DT 770, prøv Gustard H10. Jeg syns den gjør DT 770 mye bedre. Derimot så syns jeg faktisk at den matcher dårligere til HD 700 etter å ha hatt den et par måneder. Diskanten i DT 770 blir ikke så kvass med Gustard H10. Sånn bare å tipse litt. Men du er vel på vei mot utstyr som koster mer enn som så :)

 

 

Har Audio-GD 29 DAC :)

 

Flott tips av Gustard h10.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

... Diskanten i DT 770 blir ikke så kvass med Gustard H10...

 

Et tips til eiere av DT770, DT880 og DT990 som synes diskanten er noe kvass;

Legg et ekstra lag med (akustisk) skumgummi over driveren. Bør være samme type skumgummi som det allerede er et lag av (følger med når man kjøper nye orginale øreputer fra Beyerdynamic).

Endringen gir ingen påvirkning av lydsignatur foruten ønsket demping av diskant. Endringen er 100% reversibel.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

 

 

 

... Diskanten i DT 770 blir ikke så kvass med Gustard H10...

Et tips til eiere av DT770, DT880 og DT990 som synes diskanten er noe kvass;

Legg et ekstra lag med (akustisk) skumgummi over driveren. Bør være samme type skumgummi som det allerede er et lag av.

Endringen gir ingen påvirkning av lydsignatur foruten ønsket demping av diskant. Endringen er 100% reversibel.

Det er også lurt å gjøre det i phillips x2.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

... Diskanten i DT 770 blir ikke så kvass med Gustard H10...

Et tips til eiere av DT770, DT880 og DT990 som synes diskanten er noe kvass;

Legg et ekstra lag med (akustisk) skumgummi over driveren. Bør være samme type skumgummi som det allerede er et lag av.

Endringen gir ingen påvirkning av lydsignatur foruten ønsket demping av diskant. Endringen er 100% reversibel.

Det er også lurt å gjøre det i phillips x2.

 

 

Jeg har hørt DT770, DT880, T1, HD650, HD800 og X2, og diskantreduksjon var nødvendig på DT880 (og T1 og HD800 hvis jeg hadde beholdt disse). Smak og behag.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Har noen en bekreftet ekte og fungerende link til forhandler med de Asiatiske Piston pluggene som er/var populær?

 

 

Trenger nye så tenkte å kanskje prøve de denne gang. Er også åpen for andre anbefalinger. Var å tok en titt på Sennheiser Momentum Galaxy In-Ear eller noe lignende på Soundgarden men ble ikke helt overbevist med prisen på 800kr.

Lenke til kommentar

Er på jakt etter nye ørepropper til trening.  Er ute etter et par til maks 1k. 

 

Kriterie: 

- skal ikke ha volum/mic,

- heller litt bassy fremfor klinisk analytisk

- Ikke noe over-ear eller flipp for å holde dem inne

 

Har frem til nå brukt Yamaha EPH-100 som jeg er superfornøyd med, men dessverre har jeg fått brudd på kabel :/

Lenke til kommentar

Dersom det er en B2 ville jeg sett på tridents og eventuelt gått tilbake til onboard regulator ved å ta ut tridents og lodde inn broene som kobler inn/ut on board regs. De hylsene tridentene går ned i har en tendens til å bli løse over tid. Jeg har ett "godt brukt" B2 kort som hadde denne feilen (mitt første forsøk på skikkelig DIY). På alle mine nye bygg fester jeg pinnene til DAC kortet (som jo er det dyreste) og female headers på regulatorene (som er vesentlig billigere og stadig vekk oppgraderes til nye versjoner).

 

post-22149-0-15728900-1450634156_thumb.jpg

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

 

Hvilken av disse fra Bose: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3212677eller disse fra Denon: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3067634 tror dere leverer mest?

 

Med tanke på lyd og komfor og lydkvalitet, via da kabel på de trådløse.

 

Hva er det du egentlig er ute etter? Trådløse, støydemping, bass, ?

 

 

Det er jo greit at den ene har trådløs funksjonalitet, men ikke hovedpri. Jeg er ute etter et allaround headset som er konfotabelt, støydemping er fint og jeg ønsker at den skal representere lyd på best mulig måte slik det spilt inn, men heller litt mer bass, enn litt for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...