Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Hadde Sennheiser HD595 før, men jeg klarte å tygge over ledningen, så nå har jeg HD555. Er det noe vits i å kjøpe amp til denne?

 

Gjør brudd på ledningen at du måtte kvitte deg med det? Med mindre du driter penger, er da en loddebolt et ganske enkelt "våpen" mot slikt. :)

(Det var ikke ment syrlig, forresten.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Hadde Sennheiser HD595 før, men jeg klarte å tygge over ledningen, så nå har jeg HD555. Er det noe vits i å kjøpe amp til denne?

 

du kjøpte nye hodetelefoner fordi ledningen røk? det er som å kjøpe ny bil fordi tanken var tom

Lenke til kommentar

Har sittet med HD555 i noen år nå. Godt fornøyd med de, men hadde vært artig å prøve noe nytt og bedre. Kilden pr idag er et xfi xtremeaudio. Liker å høre alt mellom alternative, rock til klassisk. Ingenting metall eller trance altså.

 

Jeg lurer på hva som er det neste logiske steget? Har sett på HD 595-650, Beyer 880-990, grado, audiotechnica eller akg. Grado sine headset virker dog temmelig vonde å ha på (uten å ha prøvd), i forhold til sennheiser sine. Sennheiser har jo også noe mørk lyd, som kanskje også minsker lytte-"fatigue"?

 

Har mulighet til å prøvehøre litt på hificenteret eller hifikjeden, men muligens noe slemt, siden jeg aldri kommer til å kjøpe noe der uansett. Vannvittig overpriset for det meste.

 

Noe gode forslag til hvordan gå videre herfra?

 

 

Har ellers:

sennheiser px200

sennheiser cx300

cowon d2

snart et par xBi

muligens snart px100

Lenke til kommentar
Fikk mine crossroads mylar one x3i i posten i dag, jeg liker dem, å ifølge det jeg har lest vil de bli bedre etter at man har spilt litt med dem... men ipoden min hørtes jævla stusselig ut nå:S får håpe jeg får såpass igjen på skatten at jeg kan kjøpe en ny MP3 spiller:P

hvordan ser du hvor de er i postsystemet? Jeg bestilte for noen dager siden, men det eneste jeg fikk var paypalresepten på epost.

 

 

Edit: eahHAE glem det. Leste "får mine mylarone x3i i posten i dag". Hvor lang tid tok det btw?

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problemer med å skaffe penger så bare kom men et dyrt og bra forslag. Ett headsett som kan brukes til alt helst. Ikke som denon jeg posta her før. For de er bare for å høre på i stua. jeg trenger noe som jeg kan spille på PSP en min og MP3 spillere og sånt.

Endret av PhoenixHunter
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe problemer med å skaffe penger så bare kom men et dyrt og bra forslag. Ett headsett som kan brukes til alt helst. Ikke som denon jeg posta her før. For de er bare for å høre på i stua. jeg trenger noe som jeg kan spille på PSP en min og MP3 spillere og sånt.

 

om du så absolutt skal brenne av så mye penger kan du jo kjøpe deg et par Grado RS1 , de vil dra utrolig stor nytte av en headsett forsterker , men igjen vil mp3 spilleren din lett klare å drive dem siden de bare en en motstand på 30 Ohm . Om penger ikke er et så lite problem som du skal ha det til så får du dem for nesten halve prisen i USA .

 

http://www.stereofil.no/produkter/headset/grado_RS_1.html :)

Lenke til kommentar
Har sittet med HD555 i noen år nå. Godt fornøyd med de, men hadde vært artig å prøve noe nytt og bedre. Kilden pr idag er et xfi xtremeaudio. Liker å høre alt mellom alternative, rock til klassisk. Ingenting metall eller trance altså.

 

Jeg lurer på hva som er det neste logiske steget? Har sett på HD 595-650, Beyer 880-990, grado, audiotechnica eller akg. Grado sine headset virker dog temmelig vonde å ha på (uten å ha prøvd), i forhold til sennheiser sine. Sennheiser har jo også noe mørk lyd, som kanskje også minsker lytte-"fatigue"?

 

Har mulighet til å prøvehøre litt på hificenteret eller hifikjeden, men muligens noe slemt, siden jeg aldri kommer til å kjøpe noe der uansett. Vannvittig overpriset for det meste.

 

Noe gode forslag til hvordan gå videre herfra?

 

HD 650 er helt vanvittig digge å ha på seg. Jeg kan lett bruke de 10 timer i strekk uten at verken trommehinner eller resten av hodet blir slitent. Det har faktisk skjedd et par ganger at jeg f. eks. hører meg gjennom et album og ikke setter på noe nytt, for så når jeg skal avgårde et par timer senere innser at jeg fortsatt har klokkene på meg. Dette er ikke overdrivelser, de er faktisk så komfortable. Lydmessig har de som du sier en ganske mørk lydkarakterestikk. De er også veldig kresene både på kilde og forsterker, så de bør parres med kvalitetskomponenter. Jeg har kommet over flere som sier HD 650 er kjedelige og tamme, samtlig ganger slike ord har blitt brukt om HD 650 har det vist å være hva de har blitt koblet opp mot som var problemet. Darkvoice 332 som jeg selv bruker har en ganske lys lydkarakteristikk (på tross av å være en rørforsterker) og sparker virkelig liv i HD 650. Kort sagt, HD 650 er et par herlige klokker, men de er særdeles kresen på hva du kobler de opp mot.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
OMFG, de var stygge. Sorry er litt sær men de må være kule også da.

 

tror du skal lage din egen tråd, når du bryr deg om design over lydkvalitet har du ikke noe i den tråden her å gjøre

 

 

Har sittet med HD555 i noen år nå. Godt fornøyd med de, men hadde vært artig å prøve noe nytt og bedre. Kilden pr idag er et xfi xtremeaudio. Liker å høre alt mellom alternative, rock til klassisk. Ingenting metall eller trance altså.

 

Jeg lurer på hva som er det neste logiske steget? Har sett på HD 595-650, Beyer 880-990, grado, audiotechnica eller akg. Grado sine headset virker dog temmelig vonde å ha på (uten å ha prøvd), i forhold til sennheiser sine. Sennheiser har jo også noe mørk lyd, som kanskje også minsker lytte-"fatigue"?

 

Har mulighet til å prøvehøre litt på hificenteret eller hifikjeden, men muligens noe slemt, siden jeg aldri kommer til å kjøpe noe der uansett. Vannvittig overpriset for det meste.

 

Noe gode forslag til hvordan gå videre herfra?

 

HD 650 er helt vanvittig digge å ha på seg. Jeg kan lett bruke de 10 timer i strekk uten at verken trommehinner eller resten av hodet blir slitent. Det har faktisk skjedd et par ganger at jeg f. eks. hører meg gjennom et album og ikke setter på noe nytt, for så når jeg skal avgårde et par timer senere innser at jeg fortsatt har klokkene på meg. Dette er ikke overdrivelser, de er faktisk så komfortable. Lydmessig har de som du sier en ganske mørk lydkarakterestikk. De er også veldig kresene både på kilde og forsterker, så de bør parres med kvalitetskomponenter. Jeg har kommet over flere som sier HD 650 er kjedelige og tamme, samtlig ganger slike ord har blitt brukt om HD 650 har det vist å være hva de har blitt koblet opp mot som var problemet. Darkvoice 332 som jeg selv bruker har en ganske lys lydkarakteristikk (på tross av å være en rørforsterker) og sparker virkelig liv i HD 650. Kort sagt, HD 650 er et par herlige klokker, men de er særdeles kresen på hva du kobler de opp mot.

 

 

slik med de fleste digre velourhodetelefoner, samme sak med dt770. dog der merker jeg at jeg har dem på meg fordi jeg hører alt annet dempet, de er lukket mens hd650 er åpne

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...