Maskinfører Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Her er mine Hodetelefoner med Bluetooth og egen app meget fornøyd kjøpt på Felleskjøpet idag for 5 999,- 😀 1
Gouldfan Skrevet lørdag kl 16:40 Skrevet lørdag kl 16:40 Jeg tror ikke jeg vil selge Ifi Zen DAC V2 alikevel, den er så fin match med Sennheiser HD 660s2 så det er et tips til folk. Men jeg vurderer å selge Ifi Signature Zen Can Hifiman rimelig samt Sennheiser HD 560s. Og kjøpe en Ifi Signature can med bass x funksjon.
Fountaine Skrevet søndag kl 18:29 Skrevet søndag kl 18:29 Husk å skru av normaliser volum på tidal og spotify, sett volum på windows på høyeste, sette volum på spotify og tidal på høyeste og bare bruk volum knoben på ampen.👌
vidor Skrevet søndag kl 19:56 Skrevet søndag kl 19:56 1 hour ago, Fountaine said: Husk å skru av normaliser volum på tidal og spotify, sett volum på windows på høyeste, sette volum på spotify og tidal på høyeste og bare bruk volum knoben på ampen.👌 Regner med poenget med dette er å få signalkilden så umodifisert som mulig for å hente ut den beste kvaliteten. Min tanke om dette er at kvaliteten på utstyr i dag er såpass god at det folk bryr seg mer om convenience enn mikroskopiske lydforbedringer, selv om det du sier var fornuftig når utstyr var mer støyete som standard. Har lydutstyr og programvare som er så bra at jeg kan lage 8-bits lyd som høres så bra ut at den kan sammenlignes med 16-bits CD så lenge det ikke er på veldig stille partier. 1
Fountaine Skrevet søndag kl 20:07 Skrevet søndag kl 20:07 vidor skrev (10 minutter siden): Regner med poenget med dette er å få signalkilden så umodifisert som mulig for å hente ut den beste kvaliteten. Min tanke om dette er at kvaliteten på utstyr i dag er såpass god at det folk bryr seg mer om convenience enn mikroskopiske lydforbedringer, selv om det du sier var fornuftig når utstyr var mer støyete som standard. Har lydutstyr og programvare som er så bra at jeg kan lage 8-bits lyd som høres så bra ut at den kan sammenlignes med 16-bits CD så lenge det ikke er på veldig stille partier. Jeg merket enorme forskjeller på lyd etter å ha gjort de innstillingene. Ikke placebo, hørte at det ble høyere, klarere, hørte tydelig forskjell på dårlige og bra recordings.
Gouldfan Skrevet søndag kl 20:29 Skrevet søndag kl 20:29 Fountaine skrev (20 minutter siden): Jeg merket enorme forskjeller på lyd etter å ha gjort de innstillingene. Ikke placebo, hørte at det ble høyere, klarere, hørte tydelig forskjell på dårlige og bra recordings. Med Zen DAC versjonene så overkjører Dac ampen alt av Windows og mobil og nettbrett og du styrer kun volum med Dacens volum hjul.
vidor Skrevet søndag kl 20:29 Skrevet søndag kl 20:29 6 minutes ago, Fountaine said: Jeg merket enorme forskjeller på lyd etter å ha gjort de innstillingene. Ikke placebo, hørte at det ble høyere, klarere, hørte tydelig forskjell på dårlige og bra recordings. Lyden høres klarere og mer detaljert ut selv med så lite volum-økning som 0,5 dB. Antar at dette konseptet er en relativt stor bidragsyter i totalopplevelsen, selv om jeg ikke kan si direkte hva som har skjedd hos deg. Uansett er lyd så fascinerende og komplekst at selv masteringfolk som f.eks Bob Katz som har "gullører" tidvis opplever merkelige ting med hørselen, som å høre forskjeller i lyden når man sitter å skrur på en bryter som viser seg å ikke være koblet inn i lydmiksen. Forskning tilsier at vi hører forventninger og i mange tilfeller "ser" det vi hører forventningsmessig. M.a.o kan ting være en pen blanding av objektiv realitet og placebo tidvis. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå