Gå til innhold

Et perfekt RPG til min 40 år gammle mor!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm det er jo ikke så fryktelig mange Oblivion aktige spill der ute igrunn.

 

Hva med å prøve ulike mods til spillet? eller alle utvidelsespakkene som finnes?

 

Slik jeg ser det så er eneste som vil kunne måle seg med Oblivions spillverdi være Fable 2. Jeg anbefaler deg sterkt å følge litt med på utviklingen av det. Det er vel ikke så lenge igjen til det kommer ut heller nå så.

 

Ellers så kan kanskje Black & White spillene være noe for moren din?

 

Edit:

Be henne investere i en Xbox360 der får du jo Oblivion :) Og pluss at Fable 2 kommer jo også der så. Da får du pcen for deg selv :p Men da blir det vel krangling om konsollen ;)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Hmm det er jo ikke så fryktelig mange Oblivion aktige spill der ute igrunn.

 

Hva med å prøve ulike mods til spillet? eller alle utvidelsespakkene som finnes?

 

Slik jeg ser det så er eneste som vil kunne måle seg med Oblivions spillverdi være Fable 2. Jeg anbefaler deg sterkt å følge litt med på utviklingen av det. Det er vel ikke så lenge igjen til det kommer ut heller nå så.

 

Ellers så kan kanskje Black & White spillene være noe for moren din?

 

Edit:

Be henne investere i en Xbox360 der får du jo Oblivion :) Og pluss at Fable 2 kommer jo også der så. Da får du pcen for deg selv :p Men da blir det vel krangling om konsollen ;)

 

 

Har alle utvidelsespakkene til Oblivion, og er ferdig med alle, men skal som sagt prøve Fable :)

 

(det med Xboxen var genialt! :lol: )

 

Men apropos Wow, skal ut å seile i land og strand og lete etter Wow! :) Yarr! :whistle:

Lenke til kommentar

Ville styrt unna Gothic 3 da det er så fult av bugs, en skam at det ble lansert. Baldurs Gate serien er jo bra, men for 50år siden.

 

The Witcher er et bra alternativ synes jeg, passer godt for voksne spillere. STALKER er ikke akkurat i samme "stil" som hun har spilt. Men et bra rpg/fps spill som har litt mere til seg en bare å skyte vilt rundt seg..spillet koster 99kr hos Gamezone.

 

Hvis ikke så kommer jo Mass Effect den 29.05.08 noe som hun kan finne av interesse også.Ellers så er det jo Jade Effect,Titan Quest...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Ville styrt unna Gothic 3 da det er så fult av bugs, en skam at det ble lansert. Baldurs Gate serien er jo bra, men for 50år siden.

 

La meg gjette, fordi grafikken er litt gammel? Spillet har en ganske godt grafikk med tanke på når det kom ut, å si at et spill er dårlig fordi det har dårlig grafikk er BS. BG serien er etter min mening verdens beste RPG, ingen kan hamle opp med historien som BG har.

 

Uansett 50 år er veldig overdrivelse. Liker ikke folk som deg som mener at et spill er dårlig hvis det ikke har bra grafikk. Hovedtingen i spill er at det skal ha godt innhold og god story, grafikk er bare noe som er bra å ha.

 

EDIT: Det jeg prøver å si her er at HVIS et spill har veldig bra innhold og historie så burde man klare seg med ikke en veldig god grafikk. Jeg syns fortsatt at BG er et veldig underholdende spill.

Endret av Arath
Lenke til kommentar
Ville styrt unna Gothic 3 da det er så fult av bugs, en skam at det ble lansert. Baldurs Gate serien er jo bra, men for 50år siden.

 

La meg gjette, fordi grafikken er litt gammel? Spillet har en ganske godt grafikk med tanke på når det kom ut, å si at et spill er dårlig fordi det har dårlig grafikk er BS. BG serien er etter min mening verdens beste RPG, ingen kan hamle opp med historien som BG har.

 

Uansett 50 år er veldig overdrivelse. Liker ikke folk som deg som mener at et spill er dårlig hvis det ikke har bra grafikk. Hovedtingen i spill er at det skal ha godt innhold og god story, grafikk er bare noe som er bra å ha.

 

Tuller jo selvf når jeg sier 50år da ;) Er nok bare virkelige fans av BG serien som ville spille det nå idag. Tror ikke mora hans vil synes det er noe særlig når hun har kun spilt dagens spill.

 

Og liker du ikke meg? Jeg som liker deg så godt! Tenkte å spøre deg ut på kino og noe godt å spise ikveld å greier...men det kan du bare glemme nå.

Lenke til kommentar

Be henne kjøpe en ps2 eller PS3 med PS2 støtte slik at hun kan spille Final Fantasy X / X-2. X-2 er vel det eneste rpg jeg vet om som prøver å appelere til det andre kjønn.

 

Eller hun kan kjøpe en 360 og Mass Effect. I Mass Effect kan din mor leve ut sine lesbiske fantasier m.m. Så har jo Lost Odyssey(jrpg) nylig kommet ut, har dog fått litt delte omtaler og spillet er muligens litt vel sentimentalt(passende for en kvinne?.

 

Om hun liker Star Wars faller jo valget uten tvil på KOTOR spillene. Female Jedi som redder verden fra ondskap eller tar over verden. Hvem sier nei takk til noe sånt?

 

JRPG skiler seg som du sikkert vet veldig fra Oblivion som er et Action RPG. Her er det som oftest selve historien som står kraftig i fokus i tillegg til et veldig repeternede kampsystem.

 

Ellers så er det jo de samme klassikerne som går igjen.

Baldurs gate

Fallout

Morrowind som faktisk er et mye bedre RPG enn sin oppfølger.

Gothic serien selv om den er litt oppskrytt, ihverfall i forhold til Morrowind.

Planescape Torment

Resten av Final Fantasy serien.

 

Problemet med klassikerne er dog at man bør ha spilt dem før for ha glede av dem. Å sette seg ned å spille et 10år gammelt spill skal godt gjøres når man vet man kan sette seg ned å spille et "bedre" spill som er mer gjennomført på områder som blant annet grafikk.

 

Mitt råd er ihverfall å sende henne på Yoga kurs, finne henne en bok klubb e.l. Ingen grunn til å finne spill til henne som gjør at hun opptar mer tid foran DIN pc.

 

Dessuten begynner det å bli litt vel mange "Hvilket RPG skal man velge?" tråder. Burde nesten ha en rpg guide som sticky.

Lenke til kommentar

Voksene og spessielt damer har som regel vanskeligheter med avansert form for slossing. Oblivion er jo usedvanlig enkelt og man kan dessuten gjøre en god del uten fjas uten å måtte sloss.

 

Jeg ville helt klart anbefalt Baldurs Gate serien om ikke slossingen hadde vært såpass "avansert". Man må sette seg inn i hvordan ting fungerer, noe som ofte blir for mye for mor.

 

Har egentlig ingen gode ideer. :<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...