Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har gått til anskaffelse av en D-link DIR-655 etter mye bra kritikker bla. her på forumet.

Førsteintrykket var veldig bra, men...

Problemet nå er at på alle hastighetstester av internettlinjen min, så kneler boksen på rundt 7-8 mbit/s (jeg sitter på en 20/20 mbit synkron linje). Nedlastingshastigheten her jeg ingen problemer med.

Hvis jeg kobler kabeln rett i maskinen funker linja som bare det, så problemet ligger i D-link boksen.

Jeg har siste firmware fra D-link.

Noen som har lignende problemer, eller noen tips til hva som kan gjøres?

 

Thomas

Lenke til kommentar

vet QoS kan være en "bitch" i blant

og ja er du fornøyd, kommer snart en 1.20 firmware

som har støtte for Guest AP (egen virtual zone som deler opp sån at du har ditt private nett og har et ekstra med egen enkrypting osv)

 

å ja *hint* sett routeren i WPA2-AES for BEST mulig fart

får oppi 10 MB/s jeg ;D

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Har et litt merkelig problem her. Har DIR-655 koblet opp foran Canal Digitals nett. Har åpnet mangfoldige porter i forbindelse med spill og servere, men 6112-6119 (Warcraft III) vil bare ikke funke. Jeg mottar ingen tilkoblinger i spillet, og µTorrent sin port-probe sier de er lukkede.

 

Innstillingene er identiske som de andre reglene jeg har satt opp for fremming av porter på denne routeren, og jeg har sjekket at det funker uten router mellom PC og modem, så det er heller ikke Canal Digital sin feil.

 

Tenkte det kunne ha noe med at dette er eneste portene jeg oppfører som en range, i motsetning til enkle porter, men det nytter ikke om jeg kun spesifiserer enkle porter. De forblir stengte.

 

Mulig jeg misforstår noe grunnleggende, men er litt rart siden jeg har fått alt annet til å fungere fint. Noen som har noen idéer?

Lenke til kommentar
DHCP Server?

DNS relay?

QOS engine?

WISH?

Wi-Fi Protected Setup?

Multicast Streams?

 

Som sagt sliter med sakte surfing og treg og henging under video buffring på nett. Har tele2 1,7mb/s

gå hit http://10.0.0.1/Basic/WAN.shtml og bytt dns servere til 208.67.222.222 og 208.67.220.220

skru av QoS og se hva som skjer, skru av WISH og se hva som skjer

 

multicast skru på den

Lenke til kommentar
Hei

 

Har gått til anskaffelse av en D-link DIR-655 etter mye bra kritikker bla. her på forumet.

Førsteintrykket var veldig bra, men...

Problemet nå er at på alle hastighetstester av internettlinjen min, så kneler boksen på rundt 7-8 mbit/s (jeg sitter på en 20/20 mbit synkron linje). Nedlastingshastigheten her jeg ingen problemer med.

Hvis jeg kobler kabeln rett i maskinen funker linja som bare det, så problemet ligger i D-link boksen.

Jeg har siste firmware fra D-link.

Noen som har lignende problemer, eller noen tips til hva som kan gjøres?

 

Thomas

Hei

 

Har den samme jeg, men har du den Norske ver. eller den eng. ?

Det er forskjellige firmware der, går ikke å bytte på de, vel, jeg fikk det ikke til å bruke den eng. på min nor....

Jeg bruker den siste ver for den norske, og det er ikke problemer...

 

heheh, glemte å si jeg har 10/10

 

mvh

David

Endret av davidmartinsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...