Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt er D-Link noe jeg aldri har klart å like. Har hatt en del med eldre modeller tidligere og alle (ALLE) har funnet veien til søppelbøtta.. Driver også med support hos en del mennesker og stort sett alle har byttet ut D-Link routerene sine med påfølgende "hadde jeg bare visst" reaksjon.

 

Men nok om det..

 

Etter N routerene kom satt jeg lenge på mitt "gamle" g-nett (LINKSYS + DD-WRT).. Etter en stund bestemte jeg meg for å kjøpe N... besøkte den lokale Xpert butikken og de hadde bare D-Link..

De må da jo ha blitt bedre tenkte jeg og gikk hjem med en Dir-655...... Den gav dårligere dekning og hastighet en mitt gamle G nett.... Bestillte da på nett Linksys wrt150n og wrt300n ... La inn DD-WRT på de og satte de på plass. Har stått i ett år med mye nedlastning, opplasting og trafikk med NAS og div... Har ikke vært startet på nytt uten strømmen har gått.. D-link måtte restartes hver 2 dag.. Har to dreambokser,to bærbare,en stasjonær på trådløs,NAS, trådløs printer og to trådløse nettverksbroer. D-linken klarte ikke dette og hadde heller ikke nok hastighet for å bruke NAS trådløst..

 

PS: Drivere og programvare alle plasser ble oppdatert og prøvet både gammelt og nytt..

Lenke til kommentar

DIR-655 må være i N med WPA2-AES for best ytelse

og ja flere som har funnet ut at DMZ er borked?

 

og flere ting jeg vil anbefale dere å prøve er å skru av WLAN Partition, Short GI og Extra Wireless Protection

 

og ja å flytte DIR-655 opp på veggen et stelle og flytte på trådløse motakeren kan gjøre under, jeg fikk 100% på den ene antenna og den andre lå på 80% på HTPCen, dette var gjennom 3 vegger også fikk jeg 11 MB/s i overføring til DIR-655

 

så kan hastigheten bli noe raskere ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Hei!

Har et lite problem... Jeg får bare halve internetthastigheten (av 20mb) når jeg er koblet til trådløst... Med kabel er denne hastigheten litt over 20.

 

Er det noe jeg kan endre på for å få ordnet dette?

Bruker du WPA2-AES-kryptering da? Hvis ikke, bør du sette opp det.

WPA2-AES og bare 11NG gir best fart og mulighet for bruk med 11g og 11n kort

Lenke til kommentar

hva kort har du?

11g vil bare gi deg max 2.8 mb/s med godt signal

jeg klarer fint 1,2 mb/s på 12mbit ADSL2+ linja jeg har over 11n

 

vis du kopierer filer samtidlig med at du laster ned nettet vil det gå tregere, dette er at trådløse må dele opp båndbredden den har

 

PS: Nå har jeg hatt DIR-655 i over 8 månder og jeg er fornøyd

hadde tatt DIR-855 men var ikke ute da jeg bestilte DIR-655

jeg kopierer filer med 7 mb/s til HTPCen og 9.3 mb/s fra HTPCen (rart ja)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis man blander 802.11g og 802.11n klienter, på DIR-655, vil man få noen 54mbit linker og noen 108mbit linker, eller vil hastigheten bli dradd ned til 802.11g på alle?

 

Utfordringen min er at jeg har en stasjonær som jeg kan tenke meg å dytte inn et 802.11n kort i, men beholde 802.11g 'kortene' i bærbar som kun brukes til surfing/e-post uansett.

Lenke til kommentar

Problemer med å overføre filer via ftp til nas

 

Har skaffet med en dlink dir-855. Problemet er at når jeg overfører litt større filer fra min pc til nas disk via ftp så stopper det opp flere ganger under overføringen av filen..

 

Det kan være alt fra 100mb til 250mb som blir overført hver gang..

Må koble fra ftp og resume uploadingen gang på gang.. og finner ikke ut av hva som er feil i oppsettet i routeren...

 

Har lett overalt på nettet etter svar men finner ingen løsning..

 

Noen her som har vært borti dette problemet..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...