Gå til innhold

Inglourious Basterds - Diskusjon


Feltherre

Hvilket terningkast fortjener filmen, etter din mening?  

90 stemmer

  1. 1. .

    • 1
      1
    • 2
      2
    • 3
      0
    • 4
      10
    • 5
      43
    • 6
      29
    • Har ikke sett filmen eller har ikke planer om å se den heller
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Overdosen av hverdagsprat samt en oppbygning folk kan faktisk oppleve.

 

Er så mange filmer hvor høydepunktet kommer så usannsynlig, og det pleier ikke være noen annen forklaring enn "Russland invaderer oss, vi må sloss". I denne filmen blir man kjent med personene, og det er en del å ta i før man braser avgårde.

 

Jeg gidder egentlig ikke diskutere det, du likte den ikke, jeg likte den. Deal with it.

Lenke til kommentar
Det er mye man kan gjøre med Tarantino, men manus-edit er ikke en av tingene.

 

Når det kommer til Death Proof så ville en manus-edit så absolutt vært på sin plass. Det er vanskelig å fatte at samme mannen som skrev Pulp Fiction presset ut så mye fjas i et manus av Death Proof sitt kaliber. For meg var store deler av filmen en gedigen fiasko og jeg lever i håpet om at "what don't kill you only makes you stronger". Tarantino bruker da forhåpentligvis Death Proof-tabben til å forbedre seg. Inglorious Bastards har han jo holdt på med i årevis, så jeg tror ikke manuset vil bære preg av de samme feilene som Death Proof sitt. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne filmen kan bli en fantastisk opplevelse, jeg har store forventninger allerede, håper bare jeg ikke blir skuffet. Er ganske typisk at man ser så vanvittig frem til en film, også blir den ikke helt det man hadde sett for seg. Husker spesielt godt Planet Terror, vistnok ikke Taratino sitt verk, men siden Rodriguez og Taratino liksom skulle stå ilag om Death Proof/Planet Terror så tenkte jeg at det kom til å ganske så bra. Desverre ble ingen av filmene helt det jeg hadde sett for meg.

Lenke til kommentar

Det med zombie drepinga var ganske fly, og selvfølgelig det jeg hadde sett for meg, men var enkelte karakterer jeg ikke likte, samt at jeg fant filmen kjedelig til tider. Skjønner at filmen skal være en hyllest til gamle b-filmer også videre, men m16-beinet likte jeg ikke :p

 

Konkluderende kan jeg vel kanskje si at jeg hadde tenkt at det kom til å bli en film jeg kom til å sitte litt blåst vekk etter(er spesielt begeistret for gamle skrekkfilmer og exploits), da jeg fant traileren samt all info jeg hadde samlet opp om prosjektet ganske bra, men hadde ikke noen annen følelse etter filmen enn at det var tøft og underholdende, men det var noe som manglet, vanskelig og forklare.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det der så virkelig skrekkelig ut; maken til platthet og fordumming er det lenge siden jeg har sett. Man skjemmes regelrett på skuespillernes vegne. Etter det som tegner til å bli nok et makkverk, bør det bli lenge til Tarantino får lage mer film.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...