Gå til innhold

Inglourious Basterds - Diskusjon


Feltherre

Hvilket terningkast fortjener filmen, etter din mening?  

90 stemmer

  1. 1. .

    • 1
      1
    • 2
      2
    • 3
      0
    • 4
      10
    • 5
      43
    • 6
      29
    • Har ikke sett filmen eller har ikke planer om å se den heller
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte også Death Proof, men føler ikke at det er Tarantino på et vis. Jeg forventer ikke at noen filmer han kommer til å lage fremover kommer til å toppe PF eller RD, men forventer å sitte igjen med den godfølelsa kun Tarantino får til. Som etter Jackie Brown og Kill Bill filmene. De to kan ikke måle seg med de to førstnevnte, men det er noe med dem som gjør meg glad uansett..

 

Får håpe IB i det minste kommer opp på høyde med Kill Bill..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gleder meg mye til denne. Det meste nye av Tarantino har vært skuffende for min del, men har troen på at dette kan være filmen som snur den trenden.

 

Syns denne var verdt billetten. Tarantino bruker WW2 som sin egen lille lekegrind, vrir og vender og skrur på handlingen og bergtar med intense dialoger og actionscener.

 

Waltz er forøvrig strålende og tar rollen som tysk general på fingerspitzgefuhlen.

 

Underholdende!

Lenke til kommentar

Var også tilstede på 'premieren'. Jeg har aldri hatt så stor sans for QTs verk. Pulp Fiction er helt grei, mens resten er helt ok. Dette derimot var mye gøy for pengene. Et par scener fikk meg til å grine av latter samtidig som jeg syntes det var groteskt.

 

'Boun Giorno' med skikkelig sørstatsdialekt funka topp!

 

QTs beste film, hvis du spør meg.

Lenke til kommentar

Unnskyld. Mente spillbar, visuelt fremførbar uten å virke totalt latterlig og naiv. Tarantinos monologer og skildringer er som hjernedøde lightversjoner av Woody Allens. Den første der når tyskeren sitter og drikker melk og sammenlikner seg selv med en *insert* er rett og slett pinlig. Og han avslutter den ikke heller.

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar
Kom nettopp hjem fra denne nå. Ble virkelig ikke skuffet. Tarantino gir meg den beste kinoopplevelsen jeg har hatt på en god stund, og leverer samtidig sin beste film siden Pulp Fiction.

Det var akkurat det jeg ville høre. :) Nå må jeg bare jobbe med å ikke la forventningene stige eksponentielt før jeg får kommet meg til kinoen og sett den jævla filmen.

 

Var også tilstede på 'premieren'. Jeg har aldri hatt så stor sans for QTs verk. Pulp Fiction er helt grei, mens resten er helt ok.

Her opererer du med språklige nyanser litt utenom det ikke-lingvister oppfatter. Hva er forskjellen på noe som er helt greit og noe som er helt ok?

 

Unnskyld. Mente spillbar, visuelt fremførbar uten å virke totalt latterlig og naiv.

Hva mener du med "spillbar"? Eller "visuelt fremførbar", for den saks skyld? Det visuelle er da virkelig ikke det viktigste når man prater om dialog?

Lenke til kommentar
Unnskyld. Mente spillbar, visuelt fremførbar uten å virke totalt latterlig og naiv.

Hva mener du med "spillbar"? Eller "visuelt fremførbar", for den saks skyld? Det visuelle er da virkelig ikke det viktigste når man prater om dialog?

Hva var vanskelig å skjønne med det? Går det ann å skrive et manus, og tenke at "Dette her vil UANSETT høres og se bra ut"? Kroppslig fremføring er 90% av skuespillet.

Lenke til kommentar
Var også tilstede på 'premieren'. Jeg har aldri hatt så stor sans for QTs verk. Pulp Fiction er helt grei, mens resten er helt ok.

Her opererer du med språklige nyanser litt utenom det ikke-lingvister oppfatter. Hva er forskjellen på noe som er helt greit og noe som er helt ok?

Går litt fort i svingene etter et par kalde. Alikevell tviler jeg på at de fleste vil ha problemer med å tyde mine språklige nyanser hvis de legger godviljen til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...