Gå til innhold

Inglourious Basterds - Diskusjon


Feltherre

Hvilket terningkast fortjener filmen, etter din mening?  

90 stemmer

  1. 1. .

    • 1
      1
    • 2
      2
    • 3
      0
    • 4
      10
    • 5
      43
    • 6
      29
    • Har ikke sett filmen eller har ikke planer om å se den heller
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett nok at Tarantino er kompis med Eli Roth og sånn, men han trenger ikke caste ham i filmene sine for det. Men Brad Pitt er gull uansett.

 

Merker at jeg ikke gleder meg kjempemye til filmen, men har absolutt troa på at den blir severdig, og jeg kommer nok definitivt til å se den.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med utsagnet til athorb, håper på en noe mer ukonvensjonell cinematografi fra Tarantino denne gangen. Han går aldri bort fra sin stilistiske linje, men det er jeg glad for, for det har fungert til de grader. Tror neppe Inglorious Basterds blir noen kultfilm, heller en film som går inn i Tarantinos rekker som en av hans mer oversette, men likevel meget gode: Jackie Brown. Har tro på at naziaction kan funke fett i Quentin Tarantinos hender.

 

Pitt ikke på topp i Benjamin Butts? Vil vel si at det er en av hans sterkere roller, Bob.

Lenke til kommentar

Jeg innser at det blir feil å rakke ned på Pitts prestasjoner, men rollevalgene hans stiller jeg meg skeptisk til(Benny Buttz og BAR, altså). Rollen i IB er sikkert klein og cheesy, dermed er jeg skeptisk. Men jeg får si som Dotten: Det er så digg å ha lave forventninger, for da blir man positivt overrasket. Ikke noe er bedre enn det, lixxom. Fordommer er dumt, men alle har de. Vær åpne folkens, kanskje oppdager man en ny favoritt. And so on.

 

Jeg stiller meg i det minste skeptisk til filmen.

Lenke til kommentar
Har sikla på denne siden Tarrantino uttalte for leenge siden at det var hans favoritt-actionfilm. Så orginalen for et par år siden, den er jo episk teit, men vil tro han går ganske et stykke vekk fra orginalen.

Gleder meg vilt!

 

Han gjør nok ikke det. Dette er en exploitfilm på sitt fineste, å avvike fra teitheten ville vært blasfemi.

Lenke til kommentar

Så lenge skuespillerne gjør jobben bedre en det de gjorde i orginalen er jeg egentlig fornøyd. Men det var noen rariteter i orginalen. The bastards var ute å gikk, ikke flykta en gang egentlig, også plutselig kom de over ei elv der noen driiitdeilige tyske offiserkvinner bada nakne, da hoppa de like greit uti og fikk nazistene etter seg. Det var noe rart over det hele. Akkurat som regissøren tenkte: "Her trengs mere PUPP!" og klippa inn en scene etter at filmen var ferdig. Helt greit forsåvidt. Pupp er pupp.

Lenke til kommentar

Husk at hele filmen ikke skal være exploitation selv om det vil være et hovedfokus på det. Et av de fem segmentene skal være en pastisj over Jean-Luc Godard og hans filmer i ren French New Wave s/h, i tillegg til at Tarantino helt sikkert legger inn en drøss referanser til film noir. Men exploitation i all hovedsak med masse gladvold blir det, så man må tåle noen avvik fra historien, spesielle sidesprang med mer.

 

Ellers vokser forventingene mine dag for dag. Birollene er facinerende besatt av folk som Wong Kar-wai-musen Maggie Cheung, Diane Kruger og en del tyskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...