Gå til innhold

forslag til nye regler ved registrering


Anbefalte innlegg

Har også en annen idé, hva med et spørreskjema om rettningslinjer og nettetikette for å kunne opprette en brukerkonto. Skjemaet bør være så innfløkt at vedkommende faktisk må bruke litt tid på å sette seg inn i reglene.

 

Denne løsningen har nå jeg mest tro på ihvertfall. Det medfører ikke mye ekstra arbeid for hw og er noe man må gjøre likevel. at det samtidig gir folk en innføring i det å bruke et forum er heller ikke å forakte. Sålenge man bare skal gjennom dette en gang er det akseptabelt å bruke 15 minutter på det. Trikset her måtte være å lage en innføring man skal krysse av/ svare på ting på en slik måte at siden ikke er identisk for hver gang.

Som et dårligere alternativ foreslår jeg en kombinasjon av den varianten med å måtte vente på passord + å opprette en java kanal man kan poste i sålenge. Denne kanalen blir da ikke lagret, dvs som i en hvilken som helst annen chat boks. Dette medfører jo mye dårligere respons slik at det likevel blir attraktivt å benytte det ordinære forumet. Dersom det skulle ta helt av kan det jo modereres mhht antall brukere mm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) ventetid.

Hvorfor skal de ha vente tid? redaksjonen kan ikke sjekke alle som

registrer seg hele tiden....

Jeg registrerte meg her første gang fordi jeg hadde et problem som

jeg trang svar på raskt. :wink:

 

2) VIP.

VIP seksjonen ble omtalt her en stund men planene ble vell skrinlagt

, forstod det slik at det var en egen avdeling som medlemmene måtte

betale for men igjen fikk de tilgang til en egen side med eget "vip-forum"

og mer oppdaterte nyheter en på hovedsiden, uten at det gikk ut over

kvaliteten på det som allerede er på HW.no :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ueland: mitt forslag om at du blir guidet til irc kanalen for rask respons på eventuelle spørsmål mens kontoen din blir godkjent ville løst ditt problem :)

 

altså, alle forslagene kommer i konflikt med ordet tid,hvis ikke redaksjonen har tid til sjekking av brukerne så har de ikke tid til noen av forslagene.

 

det å betale for å være en VIP føles helt bortkastet.

VIP bør heller være en belønning til de mer anerkjente og seriøse medlemmene ( gudene må vite hvem )

-------------------------------------------

 

og johndoeMAKT: jeg mislikte din quote, for der fremstilles det som om det er JEG som mener at alle registrerte brukere har mulighet til å slette en post, noe som det ikke er..

jeg er totalt imot den ideen.

 

------------------

 

og angående ideen om spørreskjema om retningslinjene ved registrering, altså, det skal ikke akkurat noe geni til å vite svarene.

tror dere de som spammer gjør det pga de tror det er noe man absolutt må gjøre ? de gjør det for å være irriterende.

det blir så bortkastet med en form for spørreskjema for alle klarer å svare på det uten å måtte lese noe som helst.

1) godkjenner hw.no spamming og banning

hva tror du svaret er...

det blir bare for dumt og aldri i livet om det hadde hjulpet stort.

 

-------------------

 

det vi trenger er en løsning som holder spammerne borte men samtidig som nye brukere skal ønskes velkommen.

jeg føler fortsatt at en hw.no kanal på quakenet ville vært det beste.

registreringstiden vil ta 2-3 dager og hvis man har et viktig spørsmål så får man tips om at man enten kan søke på forumet etter topics om samme sak, eller så kan man joine #hw.no@quakenet og stille sitt spørsmål der, denne kanalen vill i hovedsak bli drevet og styrt av personer som redaksjonen i hw.no mener er seriøs nok til å være op.

Lenke til kommentar
det å betale for å være en VIP føles helt bortkastet.

VIP bør heller være en belønning til de mer anerkjente og seriøse medlemmene ( gudene må vite hvem )

Enig. Nå vet ikke jeg helt hvordan en sånn VIP-seksjon vil fungere, har ikke fulgt med på den diskusjonen, men dersom man må betale for å være med, blir jo hele vitsen borte.

Lenke til kommentar

Jeg la selv frem forslag om ventetid i denne tråden;

http://forum.hardware.no/profile.php?mode=...wprofile&u=3411

 

Mener fortsatt at en karantene på noen dager absolutt burde innføres - det vil forhindre "spontan-spam" betraktelig. Det forutsetter også at brukernavn knyttes til 1 email-konto, slik at man i det minste får litt strev med å opprette mange kontoer for å spamme.

De som har behov for raskt å få stilt et spørsmål kan evt. kontakte en moderator.

 

Forslaget om en liten spørsmålstest før man får registrere seg burde også være enkelt å implementere.

Lenke til kommentar

God morgen!

 

Jeg synes denne diskusjonen er helt latterlig! Grunnen til at jeg smører på så tjukt er følgende resonement: Hva er problemet -> hvor stort er det -> hva skal vi gjøre med det -> hvor mye krefter skal vi bruke på det.

 

Når man har gått gjennom denne sjekklista kan man stille seg det avgjørende spørsmålet: Er kreftene vi har lagt inn i samsvar med det som i utgangspunktet var problemet?

 

Jeg synes forumet fungerer som et skudd og har *KUN* hatt positive opplevelser og erfart det som en kjempehjelp! At noen av og til (og vi vet jo at det skjer svæææært sjeldent) misbruker det med spam og lignende, får man bare se på som en del av pakka - for slik jeg ser det veier de positive erfaringene mye tyngre enn de negative.

 

Jeg synes however at noen av forslagene til "forbedringer" ikke er så dumme, men jeg synes ikke de er "verdt det" - ikke på noen måte.

 

Tronaldo

Lenke til kommentar

Det finnes vanvittig mange steder man kan gå for å få hjelp til PC problemer. Hvis det blir for vanskelig å registrere seg, vil nok mange velge andre forum. Jeg vet at jeg ikke ville registert meg her hvis jeg måtte betale depositum eller hvis jeg måtte vente noen dager.

 

Hvis jeg ble sent til mIrc, hvorfor ville jeg da registrere meg her? Jeg ville få hjelp der.

 

Jeg regner med at Hardware.no ønsker flest mulig brukere så .....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kanskje en VIP sak hadde fungert. Altså, for å bli med i VIP så må man ha vært på forumet i en viss tid, og ikke hadd noen useriøse poster ?

Så når man ble med i VIP så har man mulighet til å slette/flytte/endre poster. Misbrukte man denne stillingen var det rett ut. Kommer ann på hvor grov misbruk det er. Verste fall er utestengelse...!!!

Det tror jeg hadde fungert. Kanskje litt mye arbeid ?

Lenke til kommentar
Kanskje en VIP sak hadde fungert. Altså, for å bli med i VIP så må man ha vært på forumet i en viss tid, og ikke hadd noen useriøse poster ?

Så når man ble med i VIP så har man mulighet til å slette/flytte/endre poster. Misbrukte man denne stillingen var det rett ut. Kommer ann på hvor grov misbruk det er. Verste fall er utestengelse...!!!

Det tror jeg hadde fungert. Kanskje litt mye arbeid ?

 

Synes moderatorene gjør en god jobb, hvis det er for mye å gjøre, får de heller "ansette" flere, lett for å bli masse mennesker som bare verker i musfingeren etter å bruke moderator-statusen med et slikt system, og det er ingen tjent med, da blir det bare kaos og bråk.

 

Forøvrig: er virkelig spam et så stort problem her at tiltak må innføres? Jeg merker så og si ingenting til det, mulig det bare er effektive moderatorer, men allikevel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...