Gå til innhold

Billige Playstation-spill. [all diskusjon rundt import og butikker forbudt]


Tallyho

Anbefalte innlegg

Nå virket det, ja :D

 

Får vel bestille noe før tilbudet forsvinner, for de har jo gratis frakt + at jeg har et gavekort der.

 

Edit:

Tittel Antall á pris Sum

Tony Hawk's Proving Ground 1 99 kr 99 kr

Xbox 360 Elite Console 1 174.50 kr 174.50 kr

Frakt: 0 kr

 

Hmm. Kanskje jeg skal kjøpe en Elite? :D

 

Btw, har de rett til å trekke mer enn 180kr hvis jeg kjøper nå? Eller kan de plutselig ta 2500kr ekstra?

Endret av Kris.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaget ikke at det var en slik bug før tidligere idag. Men har nettbutikker lov til og kansellere slike ordre? Selvsagt skjønner alle med en halv hjerne at det er noe galt om man kan kjøpe konsoller til bare noen hundrelapper. Men om ordren går igjennom så burde jo butikken godta "handelen". Er jo ikke kunden sin feil og slikt oppstår. Er jo det samme som når det skjer en feil i systemet på bensin stasjoner når folk kan fylle til baren kronen pr liter. Frem til dem får stoppet kundene og rettet feilen kan alle de heldige få billig bensin.

 

Beste sammenligningen jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Oppdaget ikke at det var en slik bug før tidligere idag. Men har nettbutikker lov til og kansellere slike ordre? Selvsagt skjønner alle med en halv hjerne at det er noe galt om man kan kjøpe konsoller til bare noen hundrelapper. Men om ordren går igjennom så burde jo butikken godta "handelen". Er jo ikke kunden sin feil og slikt oppstår. Er jo det samme som når det skjer en feil i systemet på bensin stasjoner når folk kan fylle til baren kronen pr liter. Frem til dem får stoppet kundene og rettet feilen kan alle de heldige få billig bensin.

 

Beste sammenligningen jeg kom på i farta.

 

Sammenligningen er vel og bra, men også gratis bensin-feil kan sammenlignes med en butikk som har glemt å låse døra på kvelden. Trasker du inn og forsyner deg?

Lenke til kommentar

Vel, jeg bestilte 4 spill mens det var feil på siden. Var først ikke klar over feilen. De 4 spillene skulle jeg ha uansett, og var klar til å betale full pris - men når de har kansellert ordren uten å gi beskjed om at jeg må bestille de på nytt, så har jeg bestilt de et annet sted.

 

De får bare seile på sin egen sjø, heretter blir det nok bare absoluttspill.no :)

Lenke til kommentar
Oppdaget ikke at det var en slik bug før tidligere idag. Men har nettbutikker lov til og kansellere slike ordre? Selvsagt skjønner alle med en halv hjerne at det er noe galt om man kan kjøpe konsoller til bare noen hundrelapper. Men om ordren går igjennom så burde jo butikken godta "handelen". Er jo ikke kunden sin feil og slikt oppstår. Er jo det samme som når det skjer en feil i systemet på bensin stasjoner når folk kan fylle til baren kronen pr liter. Frem til dem får stoppet kundene og rettet feilen kan alle de heldige få billig bensin.

 

Beste sammenligningen jeg kom på i farta.

 

Sammenligningen er vel og bra, men også gratis bensin-feil kan sammenlignes med en butikk som har glemt å låse døra på kvelden. Trasker du inn og forsyner deg?

 

Så er det jo her snakk om en feilprising, da, ikke om en person som går og stjeler.

Lenke til kommentar
Oppdaget ikke at det var en slik bug før tidligere idag. Men har nettbutikker lov til og kansellere slike ordre? Selvsagt skjønner alle med en halv hjerne at det er noe galt om man kan kjøpe konsoller til bare noen hundrelapper. Men om ordren går igjennom så burde jo butikken godta "handelen". Er jo ikke kunden sin feil og slikt oppstår. Er jo det samme som når det skjer en feil i systemet på bensin stasjoner når folk kan fylle til baren kronen pr liter. Frem til dem får stoppet kundene og rettet feilen kan alle de heldige få billig bensin.

 

Beste sammenligningen jeg kom på i farta.

 

Sammenligningen er vel og bra, men også gratis bensin-feil kan sammenlignes med en butikk som har glemt å låse døra på kvelden. Trasker du inn og forsyner deg?

 

Så er det jo her snakk om en feilprising, da, ikke om en person som går og stjeler.

Hvis feilprisingen hadde vært 200-300 kr. kunne de ikke kansellert ordren for da kunne det virke som et ordentlig tilbud. Når de derimot selger en maskin til 10% av veiledende pris og alle andre skal ha over 2.000 kr. mer for den så burde det ikke være tvil om feilprisingen og da kan butikken kansellere ordren.

Men la oss ikke la tråden skli ut... dette handler om billige PS3-spill. :)

Lenke til kommentar
Oppdaget ikke at det var en slik bug før tidligere idag. Men har nettbutikker lov til og kansellere slike ordre? Selvsagt skjønner alle med en halv hjerne at det er noe galt om man kan kjøpe konsoller til bare noen hundrelapper. Men om ordren går igjennom så burde jo butikken godta "handelen". Er jo ikke kunden sin feil og slikt oppstår. Er jo det samme som når det skjer en feil i systemet på bensin stasjoner når folk kan fylle til baren kronen pr liter. Frem til dem får stoppet kundene og rettet feilen kan alle de heldige få billig bensin.

 

Beste sammenligningen jeg kom på i farta.

 

Sammenligningen er vel og bra, men også gratis bensin-feil kan sammenlignes med en butikk som har glemt å låse døra på kvelden. Trasker du inn og forsyner deg?

 

Så er det jo her snakk om en feilprising, da, ikke om en person som går og stjeler.

 

/kopierer det som Alinoe skrev. Stjeling er selvsagt fy-fy.

 

 

Hvis feilprisingen hadde vært 200-300 kr. kunne de ikke kansellert ordren for da kunne det virke som et ordentlig tilbud. Når de derimot selger en maskin til 10% av veiledende pris og alle andre skal ha over 2.000 kr. mer for den så burde det ikke være tvil om feilprisingen og da kan butikken kansellere ordren.

Men la oss ikke la tråden skli ut... dette handler om billige PS3-spill. :)

 

Er det en "lov" eller "regel" (kom ikke på noe bedre ord) som sier dette? Altså at om det er, feks, en viss prosent under ordinær utsalgspris kan ikke butikken kansellere ordren.

Lenke til kommentar

Jeg limer inn det jeg skrev i denne tråden, som omhandler samme ting.

 

Jeg er litt mer usikker enn det dere er. Dersom vi legger til grunn at betydningen av forbrukerkjøpslovens §37 er at pris i annonser osv skal holdes, og også legger til grunn at han ikke nødvendigvis burde visst bedre, så er det vel en mulighet for en sak her. (at han skulle få en xbox til 300 blir nok noe tynt, men mesteparten av tilbudet der var vel to spill for 349,-, som ikke virker helt bak mål).

 

Forbrukerkjøpsloven er jo ufravikelig, så dersom nettbutikkens "forbehold" vil føre til en mindre gunstig stilling for forbrukeren enn det forbrukerkjøpsloven krever så vil jo det forbeholdet måtte tilsidesettes. Det er lenge siden jeg tok kjøpsrett, og jeg ser definitivt at det er to sider av saken her, men jeg tror ikke den er så ensidig som det fremstilles.

 

Jeg vet det finnes rettspraksis fra danmark om dette, der butikken har sluppet å selge til en veldig lav pris, dette var dog i et butikkvindu.

 

Syns forresten at dette kan tas videre i den tråden jeg linket til.

Lenke til kommentar
Hvis feilprisingen hadde vært 200-300 kr. kunne de ikke kansellert ordren for da kunne det virke som et ordentlig tilbud. Når de derimot selger en maskin til 10% av veiledende pris og alle andre skal ha over 2.000 kr. mer for den så burde det ikke være tvil om feilprisingen og da kan butikken kansellere ordren.

Men la oss ikke la tråden skli ut... dette handler om billige PS3-spill. :)

 

Er det en "lov" eller "regel" (kom ikke på noe bedre ord) som sier dette? Altså at om det er, feks, en viss prosent under ordinær utsalgspris kan ikke butikken kansellere ordren.

Avtaleloven regulerer dette. Mener det er §33 som trer i kraft her.

§ 33. Selv om en viljeserklæring ellers maatte ansees for gyldig, binder den ikke den, som har avgit den, hvis det paa grund av omstændigheter, som forelaa, da den anden part fik kundskap om erklæringen, og som det maa antages, at han kjendte til, vilde stride mot redelighet eller god tro, om han gjorde erklæringen gjældende.

Det har også vært saker i FTU der butikken har fått medhold i en liknende sak. En kunde bestilte 3 pcer til en brøkdel av prisen og butikken fikk medhold.

Lenke til kommentar
har forhAndsbestillt det Offisiell Sony PS3 blAtannheadsettet fra play.com og hAper valutakursene holder seg 8 dager til :) Per i dag koster det meg cirka 190 kroner.. knallpris..

 

Gå inne på sidene til tollvesenet, der står det hvilke kurser de følger. De følger ikke dag for dag, men kanskje 8-10 dager i slengen, sånn at du kan bestille for en sum, og få det inn til landet uten at det plutselig er verdt 20-30 spenn mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...