Gå til innhold

Generals key?


Anbefalte innlegg

hvem har sagt kopiere..

om de som har laget et spill ment for nettverk har gjort det mulig for 2 stk å spille på nettverk med samme key.

Ingen i dette tilfellet som har kopiert noe som helst.. spillet er på 2 cd'r og de har vær sin orginale cd i når dem spiller.. hehe

 

jeg liker å vri litt på ting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Økokrim har faktisk et medlem som sittter og leser igjennom noen av piratkopi-trådene her. Bare spør howard. Men tror muligens han har taushetsplikt på det området.

Korleis kan nokon lese trådar om ting som er forbudt?? Viss økokrim skal besøke alle fjortisene som kopierer spill vil de ha lite tid til andre ting...

Det er derfor hardware.no holder seg i live. De får nemlig støtte fra staten.

:lol::lol: stemmer det.. Pengene kommer frå det hemmelige anti-piratfondet på 3 trillioner kroner.... :lol:

 

Vil nødig ha Økokrim på døren...

kvifor ikkje?? har du noko å skjule?? :-?

 

PS: fint om du holder fantasiene dine for deg sjølv neste gang du får konspirasjonsnervene dine...

Lenke til kommentar

Jen syntes det suckte big time at to stykk ikke kan spille sammen med ett spill. :( For du får jo 2 cder. syntes EA brude gjort slik det ble gjort i de forrige C&C spillene. At to stk kan spille på ett spill.

Nå blir det jo at folk ikke spiller det så mye...

 

Når det gjelder piratkopiering, så er det faktisk en av drivkreftene bak den kraftige utviklingen. Vertfall på hjemmemarkedet. Hadde det ikke vært for DivX, så hadde jo ikke folk at brukt for store disker. Ikke marioteten vertfall. Men selvsagt, liker du spilet/filem så kjøp det...

 

Hmm.. det siste hørte kansje ikke til her men... jaja...

Lenke til kommentar
Feil å ha gjort hva?

 

Å kopiere? Ja, det er alltid feil når det gjelder programvare. Det står klart og tydelig i åndsverkloven §12.

 

Men hvis begge hadde hatt hver sin original-cd hadde det gått fint. Og da er det heller ikke problem, for da har de jo hver sin cd-key.

 

 

Du kan ta kopi til deg selv,og ta kopi av ting du låner av nære venner,

dette er omstridt tema så jeg kommer ikke til og gidde og ta opp diskusjonen, men det er en omtale om det på gamer.no også.

Lenke til kommentar

Synes det er greit at to kan bruke samme cdkey på lan, hvis ikke produsentene vil dette er det jo bare å fjerne denne muligheten. For når jeg spiller på nettverket hjemme (2pcr) så har ikke jeg lyst å kjøpe spillet en gang til bare fordi at jeg skal spille på nettverket et par ganger i året med en kompis :roll:

 

Litt dårlig formulert men dere fatter poenget, økonomien min er ikke den beste

Lenke til kommentar

Du kan ta kopi til deg selv,og ta kopi av ting du låner av nære venner,

dette er omstridt tema så jeg kommer ikke til og gidde og ta opp diskusjonen, men det er en omtale om det på gamer.no også.

Den har du allerede tatt opp da jeg er nødt til å rette deg.

 

I åndsverkloven, som du tydeligvis IKKE har lest står det at du kan kopiere åndsverk til privat bruk så lenge dette ikke skjer i ervervsøyemed.

 

Dette gjelder I K K E programvare!

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan et sånt spm. helt automatisk drar med seg diskusjoner ang. piratkopiering,økokrim og dill....

Ved Red Alert2 kjøpte jeg og brudern spillet ilag og bruker samme key når vi spiller mot hverandre på internett...spørsmålet var om dette gikk an med Generals også...ikke så forpult vanskelig igrunn!!

Lenke til kommentar
ta opp ting som egentlig er heeeelt unødvendig..

Jeg skjønner selvsagt at du synes diskusjoner om piratkopi er helt unødvendig. Du jobber jo ikke med å programmere spill... Det hadde jo vært kjekt hvis du hadde vært en programmerer og hadde brukt to hele år på å utvikle et kult spill, så gikk alle hen og kopierte det, noe som førte til at firmaet ditt gikk konkurs og du mistet jobben.

 

 

Vi er ikke interessert i noe som kan bidra til piratkopiering her på forumet.

 

Edit: Og ja, jeg har postet masse drit for å komme opp i så mange poster som jeg har....

Lenke til kommentar
. Du jobber jo ikke med å programmere spill... Det hadde jo vært kjekt hvis du hadde vært en programmerer og hadde brukt to hele år på å utvikle et kult spill, så gikk alle hen og kopierte det, noe som førte til at firmaet ditt gikk konkurs og du mistet jobben.

 

 

Vi er ikke interessert i noe som kan bidra til piratkopiering her på forumet.

 

Det er bare at det er ikke det som skjer, det er lettere enn noensinne å kopiere, men folk kjøper spill, cder og dvd/(vhs) som aldri før, det fordi økt tilgjengelighet skaper økt interesse og salg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg må si det er skuffende at man ikke kan spille to på samme lisensen i Generals.

 

I de tidligere spillene i C&C serien så var det nemlig uttrykkelig tillatt å låne bort den ene cd'en til en kamerat, enten for å spille hver for seg eller mot hverandre i LAN (evt. over modem).

 

Det ble tilogmed sagt i en offisiel FAQ engang for noen år siden at de syns det var sånn det skulle være.

Åpenbart har det gått nedover med Westwood etter at de ble kjøpt opp, og det er nå griskere folk som sitter og bestemmer over lisensbetingelsene.

 

Personlig så gjør dette at det er mindre sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe spillet. (Og for dere som lurer: Nei, jeg kommer IKKE til å piratkopiere det. Jeg spiller heller de tidligere C&C spillene omigjen, eller kjøper meg et annet spill fra noen jeg ikke føler skuffer meg)

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at dere skal tro meg. Bare sier at JEG hadde kjøpt det spillet, hadde jeg vært "kåre". Vil nødig ha Økokrim på døren...

 

hehe, litt paranoid nå kanskje? Dersom økokrim hadde hatt ressurser til å komme og ta deg for piratkopiering av et spill, da hadde noe vært veldig veldig galt med politiets ressursfordelinger.

Lenke til kommentar

Syns enkelte her på forumet burde slutte å innta posisjonen som moralens voktere og la moderatorene ta seg av dette.................

Det blir etter min mening ganske patetisk når man begynner å skrive om at det er rep. fra økokrim her men at ingen av moderatorene bortsett fra Howard vet om dette.....Og at hw.no er statsstøttet......

Sier ikke at det ikke er folk med vekt i det juridiske systemet innom her, men spekulasjoner rundt dette med formål å fremheve seg selv som en liten engel med pur hvite vinger gir meg brekninger.

 

Dessuten skal det mer enn antydninger om piratkopiering til før Økokrim kommer å banker på døren.....

Og,som alle vet trenger økokrim en rettskjennelse for å få utlevert info fra en ISP, dette KREVER mer enn antydningiger på et forum.....

 

Så,hvorfor ikke la moderatorene gjøre jobben sin, sånn at wannabe good guys faktisk kan begynne å passe på seg selv isteden for å være skinnhellige voktere av andre (mens de skriver mail, osv i sin piratkopierte versjon av office....)

 

Dette innlegget er ikke ment å støte noen, men det er på tide at folk lar andre gjøre jobben sin! :evil: 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...