Gå til innhold

Foto treff i Oslo 12 April!


ZoDz

Anbefalte innlegg

Tror nemlig jeg skal vente med 12-24 inntil jeg ser om jeg har behov.

12-24 er uten tvil min beste investering når det kommer til glass. Et herlig objektiv på alle måter.

 

Mhm, men skal se om 18-200 vr dekker meg så bra at den kjøpet kan utsettes til jeg like så godt kjøper 14-24'en til Nikon som er planlagt :p

 

Planen er jo som jeg har sagt før å kjøpe 18-200 vr i kit med D300, leke med det. Blir det veldig moro utvider jeg med 70-200 vr,14-24 osv. Budsjettet er rimelig greit sånn sett :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir også gjerne med, selv om jeg tror jeg er et par år eldre enn de fleste her. Bor 500 meter unna, så det hadde vært litt dumt å ikke bruke sjansen.

 

Jeg håpet kanskje det var mulig å teste ut litt forskjellige lyssettinger med billigblitzene mine. Ellers tar jeg vel med Canon 1D mk2, 24-105 og 70-200. Men har dessverre ikke noen skikkelg vidvinkel til dette kamera.

Lenke til kommentar

Ser ut som det blir med en god del folk på dette treffet. Morsomt å treffe mange andre fotointereserte.

 

Var i Frogneparken med Zettec og en kompis av meg i går, og ser absolutt potensiale til å få noe tøft på brikka etter en dag med spretne akrobater. Fikk dessverre ikke noe særlig i går, ettersom jeg ikke har drevet noe med denne type fotografering fra før. Derimot tenker jeg nå at jeg i hvertfall har litt erfaring, og forhåpentligvis vil klare å få til noe bedre på Akam-treffet i april.

 

Hva tenker folk om å prøve å rigge opp litt blitser, og få til noe actionbilder med spennende lyssetting. Vi som er så heldige å bruke Nikon har jo CLS vi kan benytte oss av, og tenker derfor at vi enkelt kan sammarbeide om felles lyssetting. Hva tar folk med seg av blitser, og høres dette ut som et fornuftig forslag?

Lenke til kommentar

Liker forslaget, men har dog ikke Nikon, kan se om jeg ikke kan få skaffet den duppeditten man trenegr for å kunne bruke 430 ex trådløst.

 

Jangul, kan jeg få lov til å holde kameraet ditt? :p Alt jeg har hvert borti er 400d og 350d :p

Endret av Zettec
Lenke til kommentar
Hva tenker folk om å prøve å rigge opp litt blitser, og få til noe actionbilder med spennende lyssetting. Vi som er så heldige å bruke Nikon har jo CLS vi kan benytte oss av, og tenker derfor at vi enkelt kan sammarbeide om felles lyssetting. Hva tar folk med seg av blitser, og høres dette ut som et fornuftig forslag?

Det hadde vært veldig kult. Jeg har med SB-800 og Sigma EF-500 DG Super. Folk må også ta med det de har av stativer, siden det er en fordel å få blitsene opp fra bakken...

 

Så er det bare å begynne å lese strobist (strobist.blogspot.com) for å hente inspirasjon

Lenke til kommentar

Flott Anew! :) Tar selv med meg en SB-800, og skulle gjerne lekt litt mer med denne. Håper på å få litt instruksjon i blitsbruk av dere litt mer erfarne. Ettersom min er kjøpt i Hong Kong har jeg kun bruksanvisning på engelsk, og klarer ikke finne en på nett :p

 

Hvordan funker Sigma-en med CLS? Tar folk med seg noe paraplyer eller noe sånn btw? Kan foreløpig ikke så mye om lyssetting, og om dette ville vært en grei ting å ha med...

Lenke til kommentar

Dette høres kjempe morro ut :) jeg er ikke så veldig aktiv her på forumet, men det er ikke så lang å dra så jeg blir nok med^^ tar med en venn hvis det er greit?:)

jeg tar det Nikon D80, 18-135mm SB-800. skal til Singapore i påskeferien, så jeg har planer om å kjøpe fisheye linse, i så fall tar jeg med den også:)

Endret av Makkafo
Lenke til kommentar

Nå som vi er inne på trådløs blitsstyring, får jeg fyre løs med et spørsmål:

 

Gir f. eks Pocket Wizards noen fordeler i forhold til SB-600/-800 styrt trådløst via SU-800? Slik jeg har forstått det vil de begge gi fordeler i forhold til å bruke den innebygde blitsen som master, ettersom denne vil fyre av en pre-flash. Er dette altså den korte tidsforskjellen til SB-800/-600 trigges?

 

Hvordan er forskjellen på rekkevidden mellom CLS via SU-800 og Pocket Wizards? Begge benytter seg av radiosignaler, right? Og er det lys, og ikke radiosignaler de reagerer på ved bruk av den interne blitsen som master?

Lenke til kommentar

Hvor mange er vi nå totalt, inkludert "vedheng" (de som er med forummedlemmer uten å være det selv)? Over 15? Og kun CaNikon-folk? Det er nesten litt pinlig for byen...

 

Uansett - hvor mange trickere kan vi få her? Så langt har jeg bare sett Zettec og kompisen "bekreftet", og det forekommer meg å være litt få mtp. antallet fotografer... eller?

 

Om det ikke blir flere trickere, er det noen som har idéer til paralelle opplegg i tillegg?

 

Og hva med en felles bildekritikksession i etterkant?

 

Edit: og hva med at vi spikrer enten 5. eller 12. april? Om det er noen som ikke kan en av de datoene, bør den eller de skrike ut snarest.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Forsåvidt helt enig, jeg kan prate med parkour folka og spørre om de virkelig er hypp på å bli fotografert slik at vi ikke plager dem under treninga. Jeg, magnus og kansje sindre som tricker + parkour folk. Parkour folka er vell på rundt 5-10 dyktige.

 

Hadde hvert kult med felles bildekritikksession etterpå. Men datoen må ses ann pga været. Kjipt å ha ett treff når det regner som f.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...