Gå til innhold

Fortell om dine skader (syt og skryt)


P1ndy

  

365 stemmer

  1. 1. Har du noen gang brukket et bein?

    • Nei
      231
    • En gang
      75
    • To ganger
      28
    • Tre eller fire ganger
      20
    • Fem til ti ganger
      7
    • Mer enn ti ganger
      4


Anbefalte innlegg

Har aldri drevet med noen sport, så jeg har ikke noen nevneverdige skader jeg har fått.

 

Men:

Jeg har hatt væskeansamlig (tror legene) i hofta to ganger. En gang i barnehagen, en gang i 3. klasse. Legene visste ikke hva det var, men vondt var det. De tror det skyldes at jeg satt med beina i kors. Det var så vondt at jeg ikke kunne gå. Måtte bli kjørt ut av klasserommet på en kontorstol. Det gjorde vondt bare vi kjørte over listene i døra. Det gikk over av seg selv. Kunne ikke gå på en uke da.

 

Det er vel det eneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått Bite av halve kinnet av en hund.

 

På en fotball kamp så havent ej ut av bana og traff en stein som Stakk 5cm inn i låret.

 

Fått en gummibit tredd under neilen på handa helt inn til rota, brukte 2 timer i smerte h****ete på å få den ut med en nål.

 

Brukket samme tåa på foten 2 ganger

 

Truffet i hode med et balltre, svimte av natruligvis

 

Trakka på en spiker, fikk betendelse i såret

 

Smelte selv bildøra over 3 av fingra mine.

 

Drakk ren eddik som 6 åring med uhell (Svei som f***), låg 1 uke på sykehus

Lenke til kommentar

få se nå...

-knakk høyre arm for ganske mange år siden.

-forstuet høyre albue for 2 år siden(tror jeg, gjorde vondt i 3 mnd, men gadd ikke dra til legen)

-en eller annen kne-skade midt oppe på fjellet, måtte hinke i ett par timer ned til hytta.

-fiskekrok(feit sluk) i øyelokket, måtte gå med øye-lapp i noen uker.

-sagde nesten over noe sener i venstre arm da den rustne sagen hoppet av sporet.

-snublet på en spiker, gikk inn rett ved siden av øyet.

-tråkket på en spiker.

-fikk en ca 10cm FEIT flis under foten, den gikk ikke så langt inn da, lege var på stedet allerede.

 

det var alt jeg kom på i farten...

 

ellers er det en del småskader/forstrekkning hver sommer, ting går alt for fort når man kjører i ring, båten kjører gjerne rundt 80km/t, ringen trolig opp mot 100km/t når man faller av...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Røyk det fremre korsbåndet i venstre kne når jeg landet veldig feil på snowboard.

 

Tryna på en motocross bane i Sverige, datt ca 4M rett ned på hard hard jord føltes ut som betong og da brakk jeg krage beinet.

 

også har vi min favoritt...

 

Var en gang på ungdoms skolen når jeg skulle på do at jeg klarte å få skulderen ut av ledd og samtidig få ett brudd i "skålen" som "leddet" er i. Var ikke akkurat det kuleste jeg har gjort for å si det sånn.

Lenke til kommentar

-Knekt utallige tenner.

 

-Brekt kragebein. Var i bymarka i trondheim og sykla, kjørte inni en stein, for over styret, og landa i hundebæsj. der lå jeg i 3 kvarter til ambulansen fant meg.

 

-3 armbrudd ved albuen.

 

-Slått ut 2 tenner, stuping, kroppering, nuff said.

 

-Brudd i øvre kjeve

 

-"Sprengt" av en del av hokkelkulen når jeg vrikka foten på trampoline og fikk sprett.

 

-Når jeg tok røntgen av dette viste det seg at jeg hadde en beinbit som hadde knekt av ved lilletåa. Dette var en gammel skade og kunne ikke leges.

 

-Greenstick brudd over stortåa. Se for deg en sånn myk bøyelig kvist; når du moser den sprekker den ca på midten og sprer seg utover. Det skjedde med benet over stortåa mi.

 

Det var vel det værste, minus et par forstuinger..

Uflaks :roll:

Lenke til kommentar

Oi, masse skader her!

 

Har ikke så mye, men kan ta det verste som jeg husker :

 

- Har mistet neglen på 2 fingre, og 1 tå. En av de på fingrene var grunnet at jeg fikk en kampestein oppå den.

 

- Var et par timer fra å blø i hjel. Hadde en ulykke på snowboard for et par år siden. Kjørte fort, og skulle bremse, men det endte med at jeg deiste i bakken med magen først. Det resulterte i 2 uker på Haukeland sykehus, med en milt (et indre organ for de som lurte :) ) som hadde delt seg i 3, og hadde en del indre blødninger.

Lenke til kommentar

Da går jeg ifra nyligste til senere:

Spiker inn i fingeren, fingeren var stiv i en uke.

Kutta av 1/6 av tommelen på gjærdesag.

Tråkka på 3 spiker uten vernesko.

Tryna og knuste en vindu med ansiktet, så ikke pent ut.

Fikk en skarp stein i ryggen som stod der, måtte selv dra den ut.

 

Det her var bare de jeg kom på i farta, dette dekker ca 1-2 år.

Lenke til kommentar

Jeg sier det bare; Papercut!

 

ellers kan nevnes:

- Krasje mc'en 90km/t rett inn i en tunnelvegg

- Knuse 3 negler med en slegge

- Trekke visdomstann (kutt opp tannkjøtt, trekke ut)

- Brekke arm (begge ben inni, hang rett ned)

- Spinaltapping/-fylling("hestesprøyte" inn i ryggraden 4 ganger)

- Diverse "innvielser" av lommekniver

- +++++

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skadet meg voldsomt, hadde lårhøne en gang i 7. klasse, det var forferdelig vondt i en hel uke.

 

Toppen hittil er da jeg knakk, rettere sagt pulveriserte, høyre langefinger i barnehagen. Noen venner av meg satt på dumphuska, og så fant jeg ut at jeg skulle stikke fingeren min inn i et hull i siden av den. Knekk, knekk. Ytterste leddet på fingeren knakk i mange biter, huff. Glad jeg ikke husker den smerten :p

 

Har et fint arr, da. Også er hele fingeren 1 mm lenger enn tilsvarende på venstrehånda. Og veldig hard.

Lenke til kommentar
Jeg sier det bare; Papercut!

 

ellers kan nevnes:

- Krasje mc'en 90km/t rett inn i en tunnelvegg

- Knuse 3 negler med en slegge

- Trekke visdomstann (kutt opp tannkjøtt, trekke ut)

- Brekke arm (begge ben inni, hang rett ned)

- Spinaltapping/-fylling("hestesprøyte" inn i ryggraden 4 ganger)

- Diverse "innvielser" av lommekniver

- +++++

Dette høyrest vondt ut.

Lenke til kommentar

brakk håndleddet engang, nesten brudd på samme håndledd seinere.falt ned en trapp, fikk bare noen arr.. løp på døra å brakk tåa.. hehe.. blei påkjørt av et akebrett for mange år sia å brakk nesten beinet.. blei dratt til en gang, så nå har jeg nedsatt hørsel på det ene øret.. åsså arr i det ene øyenbrynet pga noen heiv en bilderamme på meg.. :p

Endret av holty
Lenke til kommentar

- Arr i ene øyenbrynet pga slo det i hjørnet på en stol da jeg var liten.

- Mangler litt av en fingertupp pga at jeg holdt fingeren i dørsprekken på en selvlukkende dør. Dette var mens jeg gikk i barnehagen.

- Brakk håndleddet på to plasser på fotballkamp, fikk beskjed om å komme meg på beina igjen, gjorde så og scoret mål. Ble sendt på legevakta seinere, da det viste seg at dette kunne være noe mer enn italienerfakter.

- Ikke akkurat skade, men fjernet føflekker, en på ryggen uten at det var satt skikkelig bedøvelse.

- Skjært meg så dypt i fingeren at jeg kjenner at det er et hakk under huden (må være 7-8 år siden)

- Meniskskade etter en litt uværen takling på fotballkamp

- Tryna over styret på sykkelen i nedoverbakke i full fart , merkelig nok skadefri, men mista pusten :)

 

edit: Jeg har trekt alle de fire innerste jekslene også. Dette var særdeles "ubehagelig".

 

And the list goes on...

 

Jeg var en uvøren guttunge.

Endret av Xzii
Lenke til kommentar

¤ Tryna på sykkel i rundt 60km/t uten hjelm. Ja, da lå mye av huden igjen på asfalten.

¤ Tryna i dusjen for lenge siden (flere år) og knuste bakhodet.

¤ Hoppa fra et hustak når jeg var liten, endte med at jeg ikke klarte å gå på et par dager. Brakk forbausende nok ingenting.

¤ Spilte fotball på barneskolen, ble hekta og fløy rett inn i en betongvegg med hodet først. Hadde en kul i panna som stakk ut rundt 3-4 cm, så faen ut som jeg hadde horn. :ermm:

¤ Kjørte utfor på fjellet (gikk ganske rett ned), kom opp i en fart på rundt 80-85km/t i følge fartsmåleren der oppe. Så smalt det noe inni graunskauen. Hadde visst truffet en grein/stokk som gjorde at ski/staver flakset i flere timer etterpå. Kom unna det hele med kun skrubbsår og måtte kjøpe nye ski/staver/briller for de var enten søkk vekk eller knekt.

¤ Krasjet også i et tre når jeg kjørte utfor. Det smalt bra i skuldra da.

 

 

Alt jeg kunne komme på. :)

Lenke til kommentar

Nå er det nesten litt kjipt at jeg ikke har noen saftige skader bak meg.... Men man skal vel være glad til, eller? ^^

 

Jeg har knekt et bein et eller annet sted i mellom stortåa og den som kommer etter. Må ha en skjikkelig pysekropp for det var i fotballen i gymen. Hadde glemt joggesko og sprang i sokkelesten. Så skulle jeg dempe en ball som kom mot meg, med flatsida av foten selvfølgelig, og det smalt noe enormt skal jeg si deg. Lo det bort og sprang videre jeg, men så hovna foten opp til dobbel størrelse, så da gikk jeg å satte meg. Gymlæreren trodde jeg faka og var ikke interresert i å gi meg noen is-pose, men da han så foten ble det en litt bedre mine på ham.

 

Må bare nevne samboeren sin hamburgerulykke da vi nettop hadde flyttet. Han skulle dele sammenfrossede hamburgere med en biffkniv, så skled den i stedet inn i fingeren og kappa av to sener, en nerve og en arterie. Stakkars gutten har aldri vært så blek i hele sitt liv før;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...