Gå til innhold

Instalere XP over Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt her.

Har Vista home premium x64 inne, den henger seg bare opp hele dagen, å jeg klikker bare mer å mer. I et forsøk på å la være å knuse noe har jeg planer om å legge in XP home igjen.

Problemet er d at når jeg setter i plata for å starte instalasjonen, så går d ikke ann å trykke på instal. Jeg vet at plata fungerer siden jeg har brukt den før. det går ikke ann å restarte maskin å starte opp fra plata, så jeg tror autorun er fucked. Hvordan kommer jeg rundt dette? Jeg vil skrive over vista med xp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du laptop eller stasjonær? I hvert fall kan du ikke installére XP mens Vista kjører (sette inn XP cd-en når du på Vista skrivebordet).

Du må restarte maskina (med XP cden i cdromen), gå inn i BIOS (trykk 'Delete' eller 'Esc' eller en 'F' tast (vet ikke hvilken), og sett CD-romen som 'first boot device'. Trykk deretter 'F10' og 'Yes'.

Maskinen restartes og skal nå boote fra XP cd-en hvor du kan installére XP.

Skrevet

Jeg har stasjonær. Problemet er at det kommer opp boot disk error når jeg booter fra plata.

Er d ikke en måte å begyne instalasjonen fra vista på? Fordi jeg vet at plata fungerer, bare bootinga som er fucka.

Skrevet
Jeg har stasjonær. Problemet er at det kommer opp boot disk error når jeg booter fra plata.

Er d ikke en måte å begyne instalasjonen fra vista på? Fordi jeg vet at plata fungerer, bare bootinga som er fucka.

Lag en ny cd ved hjelp av nLite med den gamle plata som utgangspunkt. Da kan du også legge til servicepack og eventuelle drivere. Og så brenner du ut en ny fungerende XP plate.

Ørjan...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...