Gå til innhold

Radiomusikk - bra eller dårlig?


iKent

Anbefalte innlegg

Synes at det aller meste som spilles på raidoen er trött listepop. Kun for at det skal fenge for 14-15 år gamle jenters mobiltelefonradioer. Hender at det finnes noe grei musikk på p4 over lengre perioder. Öystein Sunde spilte de en del for noen år siden, men jeg hörer ikke på raido så mye, så jeg vet ikke om det er endret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VG-lista og liknande er representativt for kva eit fleirtal av landets befolkning faktisk vil høyre på, difor spelar dei musikk frå dei listene heile tida.

Det der skjønner jeg rett og slett ikke, jeg har til gode og møte en person som virkelig nyter VG-lista.

Hei.

 

 

Edit: Men on-topic, det er en grunn til at det heter pop-musikk. Populær-musikk. See? Pop er vel egentlig ikke en "sjanger" heller, det er vel rett og slett det som er pop(ulært).

Endret av madompa
Lenke til kommentar

P1 spiller ganske variert. Alt fra gamle klassikere til ny popmusikk, via svisker og voksenpop.

P2 spiller vel i dag bare klassisk, jazz og verdensmusikk(hva nå enn det er).

P3 spiller populær moderne musikk, både indiegreier, tyggispop, hip-hop, r'n'b, rock, litt metal og gamle klassikere.

P4 spiller minste felles multiplum-muzak.

 

I hver fall slik jeg hører det. Jeg tar selvsagt utgangspunkt i de formaterte delene av døgnet. Utenom formateringshelvete så spiller P3 veldig mye bra musikk i Pyro, Ambolt, Lydverket, Urørt og Harald Are Lund. P2 spiller masser herlig klassisk, ofte sender de konserter og forestillinger direkte. Ingenting som å høre direktesendt Opera, med diskusjoner i pausene :)

Lenke til kommentar

Eg fekk med med Metallica - Whiskey In The Jar ein gang, trur det er første gangen eg har høyrt den. Høyrte faktisk Tool - Vicarious og når 10,000 Days kom ut. Eg er ikkje typen til å skru på radioen for å høyre f.eks. Pyro. Det er ikkje så mykje som fell i smak hos meg, mykje betre å slenge på eit album frå PC-en.

Lenke til kommentar
Eg fekk med med Metallica - Whiskey In The Jar ein gang, trur det er første gangen eg har høyrt den. Høyrte faktisk Tool - Vicarious og når 10,000 Days kom ut. Eg er ikkje typen til å skru på radioen for å høyre f.eks. Pyro. Det er ikkje så mykje som fell i smak hos meg, mykje betre å slenge på eit album frå PC-en.

P3 sender ofte klassikere som endel Metallica-låter, Led Zeppelin, Prince, Queen, Rage Against the Machine, Nirvana etcetera i de formaterte timene. P3 har 4 lister som jeg vet om. A-lista, som består av 9 låter som hver spilles med ca 3 timers mellomrom, iløpet av en uke har hver eneste låte blitt spillt ca 35 ganger (ikke rart man blir lei av musikken om man hører mye på radio). B-lista som består av varierende antall låter som er på vei til å bli hits eller som har vært hits, hver låt spilles ca 20 ganger i uken. C-lista er helt nye låter, hver låt spilles ca 2 ganger daglig. I tillegg har de en "klassikerliste" som består av låter med klassikerstatus som spilles med (u)gjevne mellomrom. Metallicas Whiskey in the jar regner jeg med kanskje ligger på den listen.

 

Ellers så er ikke A-, B-, og C-listene så alt for gale, mye blanda drops og endel bra. Problemet er at låtene blir fullstendig utspillt. Om du er en stakkar som hører endel på radio på jobb så er det nummeret før du hiver radioen ut av vinduet før lunch på tirsdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...