Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tolket "NY" som ny versjon og så ikke noe spesielt etter på bildet, men det er klart at saken ikke blir noe bedre om det er den gamle versjonen det er snakk om.

Skrevet

Står ikke noe sted i annonsen at det er II'eren, men ettersom I'eren er gått ut av produksjon, og vel ble solgt ut for 9-10k da etterfølgeren ble lansert, så er ikke akkurat dette noe særlig til tilbud, nei.

Skrevet

Har kun fulgt bruktmarkedet med ett halvt øye den siste tiden, og gikk litt inn i materien nå. Virker som om bruktprisene på f.eks. Canon 40d og Nikon D80 har stått stille rundt 4000, eller nesten heller steget litt over det. Så går jeg inn på prisguiden og ser på nye kamera. Ser da at Nikon D90 nå er nede i 6500 og Canon 50d selges for 7500. Da fremstår 4000 og litt over for D80 og 40d som ganske så overpriset.

Skrevet
Har kun fulgt bruktmarkedet med ett halvt øye den siste tiden, og gikk litt inn i materien nå. Virker som om bruktprisene på f.eks. Canon 40d og Nikon D80 har stått stille rundt 4000, eller nesten heller steget litt over det. Så går jeg inn på prisguiden og ser på nye kamera. Ser da at Nikon D90 nå er nede i 6500 og Canon 50d selges for 7500. Da fremstår 4000 og litt over for D80 og 40d som ganske så overpriset.

Den endelige prisen er uansett bestemt av hva en kjøper er villig til å gi, ikke hva en selger ønsker å selge sitt produkt for. Derav er det mange "hyllevarmere" på bruktmarkedet fordi selgerne overpriser udaterte kameraer.

Skrevet

4000 for 40D er ikke så ille. Men 4000 for en D80 er noe overpris.

Det som er ikke er f.eks en 400d til 4000!

Skrevet

Det er ikke forbudt å selge gammel møkk for vanvittige priser, men man må jo lete litt for å finne en kjøper som er dum nok.

Det er heller ikke forbudt å plage overoptimister på epost...

Skrevet

Det spørs vel litt på hva som kan anses som villedende. Å sitere slike himmelropende priser som dette synes jeg er helt på grensen av hva som kan karakteriseres som svindel.

Skrevet

Var ikke noe bedre denne "1. stk Bower Digital Polarisasjonsfilter 82mm, Veil. 1695,-"

Det eneste jeg fant på 82mm var et linjert filter til ca $40,ellers så koster sirkulære fra en $16 på eBay.

Skrevet

EBAY-pakker inneholder mye rart. Men DENNE tar kaka. Her var det fryktelig mye ræl. I tillegg til huset er det kun 50'n jeg kunne tenkt meg. Så hadde jeg blitt sittende med en masse dritt jeg hadde betalt frakt over Atlantern for. BLÆÆÆÆHHHH!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...