Gå til innhold

ATI vs nVidia - 3870x2 vs 8800GTX (8800Ultra)


Speedy501

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Bygger meg en ny maskin, og lurer på hva som har skjedd i verden de siste årene på skjermkortfronten :whistle:

 

Skal vel være blind og døv om ikke en har fått med seg at 8800 Ultra er King of the hill.

 

Men nå så jeg ATI var ute med dualcore x2. Prisen er jo ikke å forakte i forhold til en Ultra, men hvordan er ytelsen i forhold til GTX?

 

De av dere som kan litt om dette, hva ville dere kjøpt IDAG! hvis dere måtte kjøpe nytt kort.

Et poeng er jo "most bang for the bucks" eller på norsk, mest for pengene.

 

Dobbel pris for 10% ekstra ytelse er litt vel drøyt. Hva med Crossfire - SLI?

 

Kom med anbefalinger - budsjettet er ennå ikke fastsatt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare fra driver 8.1 til 8.2 så har ytelsen i mange spill økt med så mye som 20% på x2. Hadde helt klart valgt dette om jeg skulle bruke over 3000kr på et skjermkort.

Nå skal det sies at jeg sitter på et 8800gts512, og er ganske fornøyd med det. Men det koster også 1000kr mindre enn x2.

 

Folk som kommer til meg og sier de vil ha en spill pc, så bestiller jeg x2 kort til dem. Skal bygge en slik på tirsdag, så om du ikke har bestemt deg innen den tid kan jeg rapportere mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Bare fra driver 8.1 til 8.2 så har ytelsen i mange spill økt med så mye som 20% på x2. Hadde helt klart valgt dette om jeg skulle bruke over 3000kr på et skjermkort.

Nå skal det sies at jeg sitter på et 8800gts512, og er ganske fornøyd med det. Men det koster også 1000kr mindre enn x2.

 

Folk som kommer til meg og sier de vil ha en spill pc, så bestiller jeg x2 kort til dem. Skal bygge en slik på tirsdag, så om du ikke har bestemt deg innen den tid kan jeg rapportere mine erfaringer.

 

Det var bare 20% ytelsesøkning i ett spill i 8.2, og det var company of heroes tror jeg. Å si at ytelsen har økt mange spill er vel ikkje helt riktig. Driverene til ATI er fortsatt alt for dårlige etter min smak. Derfor har jeg ikkje kjøpt meg et ATIkort siden x1950xtx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...