Gå til innhold

Sins of a Solar Empire - 4X RTS på episk skala!


Anbefalte innlegg

Stilig Nitrius! Legg meg gjerne til som friend i Ironclad Online.

 

Skal gjøre det =)

Må jammen si at spillet er helt klart verdt de 250 kronene. Startet mitt første game istad, mot computeren, ikke verdt borti noen store kamper enda, har bare utvidet mitt imperium, men dæven så artig!

 

 

Edit: Kaller med Nitrius i multiplayer delene så bare legg meg til og si ifra så legger jeg deg også til, hvis det er slik friend systemet virker.

 

Edit2: Noen som kan fortelle meg hvordan jeg tar over metal extractors som ligger i astroide belter hvor det ikke er noen planet?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott å se at det er flere nordmenn som spiller.

Har merket at det ikke er så mange europere enda som spiller, problem å finne multiplayer spill enkelte deler av dagen. Men det er vel naturlig i og med at spillet ikke er offisielt lansert i europa enda, så vidt jeg vet i alle fall.

 

Dette er vel et av de beste spillene jeg har spillt på godt over 1 år, til og med bedre en portal (fordi portal er så allt allt for kort ;)).

Ville bare legge min anbefaling til denne tråden også.

Liker du supCom / civ / Master of Orion og lignende spill er det bare å løpe å kjøpe!

 

For de av dere som spiller MP så er MP navnet mitt KarateKid.

Lenke til kommentar

Må bare kaste meg på skrytebølgen her, fantastisk morsomt spill, og det krever nesten ingenting heller! Det fikk forresten 91% av PC Gamer nå nylig. Må si at det å spille LAN er noe av det morsomste, genialt at man kan pause spille, eller lagre det og ta det opp en annen gang.

 

Ellers sliter jeg med å velge ett yndlingslag, er så mange ting jeg liker med de forskjellige lagene. Vasari sin phase-teknologi er ekstremt hendig, mens Advent har heftige beamvåpen. TEC liker jeg mest grunnet flaggskipene deres, de er fete :p

 

Måten Stardock har håndtert kopisperre fortjener også ros, det kreves ingen serialkeys, det finnes ingen form for securrom sperre eller lignende heller. Derimot hvis du registrerer spillet ditt med din serial key, får du tilgang til alle patchene, all musikken i spillet kan lastes ned, og du får muligheten til å laste ned spillet til så mange dataer du bare vil. Et ideel lan spill rett og slett.

 

Nå koster spiller 45$ eller noe, og med dagens dollarkurs er det ingenting for et så bra spill. Gå til www.sinsofasolarempire.com, Store, Buy, Download, enjoy ;)

Lenke til kommentar

Ble raskt mye kulere når man fikk en taktikk og litt peiling på hva man faktisk bygger. Med hangar defense og Repair platform ble alt så mye enklere.

 

Angående rase så foretrekker jeg TEC, kun for at jeg er vant med dem. De er også mer direkte når det kommer til navn på enhetene, så enklere å se hva du skal bygge. Er selvsagt en vanesak, men har slått meg til ro med TEC og er fornøyd med det de tilbyr.

 

Jeg velger å tro at Stardock balanserte, i alle fall etter patchene, de respektive rasene veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig i balansen. Det virker som de aller fleste online spiller TEC, pga LRM Frigattene som er veldig raske å få ut og kan oppgraderes noe vanvittig mens man spiller. Backes de opp med Nano Reparerings Frigatter er det utrolig vanskelig å stå imot. Advent er en bra rase, men de er best når man har en TEC spiller på laget.

 

Hangar Frigatter med fighters er en av Advents sterkeste sider, men det er ikke en god nok taktikk å bruke alene siden det lett kan contres med Flak Frigatter. Illuminators tar lang tid å få ut, og de er endel dyrere enn TEC sine LRM. Guardians er utrolig bra, men de krever mye research i forhold til TEC sine tilsvarende Nano Frigatter.

 

Vasari mangler et skikkelig godt support skip, og det er derfor veldig få som spiller de i 1on1. Jeg håper neste patch fikser litt balanse problemer for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Vasari LRM spam er enda farligere enn TEC etter min mening da disse fregattene blir enda vassere pga phase missile research linja. Dog er det lite som kan måle seg med TEC økonomien, spesielt langt ute i spillet. En lommebok som aldri blir tom pluss det farligste supervåpenet i spillet er ikke noe å kimse av :) Jeg syns kanskje Advent trenger en boost mest. Culture skal liksom være gimmicken deres og det funker ikke noe særlig.

Endret av Rivfader
Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig å laste ned en patch utenom stardock central nei.

 

MindTooth: Hvis du med "denne type spill" tenker på vanlige kjipe-clickfest-RTS ala starcraft, red alert, warcraft osv. så er dette spillet ganske forskjellig. Det er gode muligheter til å stille inn spillets hastighet osv. Spillet er også såpass unikt at jeg egentlig ikke syns det finnes noen type spill man kan sette det i bås sammen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...