Gå til innhold

Sony Ericsson med modelldryss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Lite innebygd minne (og MicroSD går vel bare opp til 2gb?). 65k farger? Muligens det holder, gjenstår å se. Satser på SE har bedre batteritid enn Nokias kommende modeller av samme konsept, men har den slike skavanker som fatalt lite minne? Bruker man 4-5k så må man nesten få i pose og sekk.

 

Fra Engadget:

 

Memory

 

* Phone memory: up to 400 MB

* microSD™ memory card support

* Availability and versions

 

 

Siste linjen kan bety?

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Det var mye morro her, og jeg er på jakt etter ny mobil, men ingen jeg *virkelig* fikk lyst på, egentlig.

Jeg har lyst på et bra kamera på mobilen, så jeg trenger 5MPX, hadde C702 hatt det hadde jeg sikkert valgt den. Sprutsikker er den, men så er den en stor og tung klump i samme slengen, så ja..

 

Ingen sikre vinnermobiler for meg, enda! Gleder meg til Nokia :D

Lenke til kommentar
MicroSD går vel bare opp til 2gb?
Stemmer det. men de mener nok microSDHC selv om det ikke står noe sted. Derfor kan telefonen hardwaremessig støtte opp til 32GB og med god software vil den også klare slike kort. :)

 

Har disse fortsatt spesialport (typisk sony) eller har de endelig fått micro/mini-USB?
Tror X1i fikk microUSB, resten kommer med fast-port etter hva jeg har sett.
Lenke til kommentar
800x480 på 3" er jo heilt sjukt.

"folkemobilen" Nokia N73 har 320x240 på en 2,4" skjerm. Det gir en pixel-størrelse på 0,152 millimeter bredde og lengde. Dvs. at SE X1 har omtrent 4 pixler på det samme arealet som hver pixel på N73.

 

Er det noen som synes de kunne trengt større pixeltetthet enn på N73? Noen som synes punktumer og andre detaljer blir for grove på skjermen til N73?

N73 har jeg ingen kommentarer til, men N95 har for liten oppløsning i forhold til skjermstørrelse, mener jeg.

Lenke til kommentar
Svarte dunk! Trodde ryktet om WM på SE ble avfeid i aller høyeste grad jeg?!??! Men er ikke sikker på om jeg liker den nye "inndelingen" av modeller til SE.

 

Skal du høre musikk? Ja. Vell, DA kan du drite i surfe-serien vår. Men hvis du skal ta bilder bør du ha C-serien, for den har CAMERA forståss. Cybersonyshot og greier. Men skal du høre musikk så må du ha musikkmobil vett, men da surfer den dårligere enn surfeserien og har ikke like bra kamera som C serien, så... "Q=¤"#=¤!="#

 

Enig, uten å være noen ekspert så er jeg egentlig ikke så veldig imponert over nylanseringene. SE har bare innført ENDA flere kategorier ala walkman, kamera, surfemobil osv..

 

F.eks ser ikke C-serien ut til å erstatte K-serien helt heller, da de ikke har 2 kameraer og støtte for videotelefoni såvidt jeg ser. Helt håpløst. Men må jeg si jeg likte tykkelsen på C902 da. Endelig en bra kameramobil med passe tykkelse.

Lenke til kommentar
Etter min mening har hele greien med to kameraer og "webcam" overførig så langt vært en flopp. Hvor mange ganger har du egentlig brukt det? My bedre å få plass til større cmos-krets og GPS :w00t:

 

Mulig nytteverdien ikke er så stor, jeg har ikke dette på min tlf idag, men hadde lyst at min neste mobil skulle ha det. Enig ang GPS, hadde bare C902 hatt det da. Greit at C702 har det, men den er både større og har dårligere kamera igjen da. Så da er vi tilbake til det tragiske med SE spør du meg... De har funnet sin egen måte å melke markedet på, og gjerne de samme kundene flere ganger i året...

Lenke til kommentar
lol x1 har jo bare 65000 farger! tragisk!

 

Du vil nok ikke se forskjellen fra 65.000 farger og 256.000! Kommer helt an på kvaliteten på skjermen.

 

Men jeg stusset på en ting.

 

C902 er selskapets nye kameraflaggskip, og kan by på et fem megapikslers kamera med autofokus, ansiktsgjenkjenning, bildestabilisator, blitz og 2,5x digital zoom.

 

Whut? Foruten ansiktsgjenkjenning tar ikke denne telefonen K850i på noen måte. 2.5 digital zoom bare? K850i har 16! (Ikke at det er verdt det, men uansett?)

 

Digitalzoom er boss.. Så like greit i grunnen ;)

 

 

skal nok være 2,5 OPTISK zoom, og grunnen til at x1 "bare" har 65k farger er faktisk pga windows mobile.

 

X1 sin skjerm støtter sansynligvis 265k, men wm er bare laget for å støtte 65k (samme prinsippet er jo på alle htc's telefoner faktisk)

Lenke til kommentar
Etter min mening har hele greien med to kameraer og "webcam" overførig så langt vært en flopp. Hvor mange ganger har du egentlig brukt det? My bedre å få plass til større cmos-krets og GPS :w00t:

 

Mulig nytteverdien ikke er så stor, jeg har ikke dette på min tlf idag, men hadde lyst at min neste mobil skulle ha det. Enig ang GPS, hadde bare C902 hatt det da. Greit at C702 har det, men den er både større og har dårligere kamera igjen da. Så da er vi tilbake til det tragiske med SE spør du meg... De har funnet sin egen måte å melke markedet på, og gjerne de samme kundene flere ganger i året...

 

jeg tror de tar vekk og legger til litt på tlf i dag pga floppen de hadde sent 90tall da t65 (eller hva den het, den orange som tålte alt) viss de lager en telefon som har alt, kjøper ikke kunder nye mobiler så ofte, noe som senker, inntjening og salg. ta vekk noen key-features og legg til noen andre så er det større sjangs for at man bytter oftere

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva den kategoriinndelingen fører til med tiden.

 

Det jeg vil ha er en telefon med:

 

Gode nett/surfemuligeter

HSDPA & Edge

ETT stk GODT kamera (a'la k850i)

God skjerm.

Mulighet for å spille mp3/radio, men ikke dedikert til sådan.

 

..derfor har jeg likt K-serien godt. Blir spennende å se hva som blir "erstattningen" for oss K-tilhengere.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...