Gå til innhold

Endelig smelter isen i Artkis!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herrigud så forkastelig. Skjønner ikke at noen faktisk vil se klimaendringer. Sier bare hvor lite personen som sier det vet om klimasystemet i verden. Blir litt som å si under kalde krigen: "Jeg har hørt så mye om atombomber og trusselen mot verden. Håper at vi får en atombombe ned i Norge så jeg får kjenne på effektene. Så får vi kule mutanter." Ren idioti..

Det skjer jo klimaendringer naturlig hele tiden. Så om man vil se det eller ei spiller ingen rolle, det kommer uansett. Det kommer også selv om menneskene ikke hadde eksistert.

Lenke til kommentar
Det skjer jo klimaendringer naturlig hele tiden. Så om man vil se det eller ei spiller ingen rolle, det kommer uansett. Det kommer også selv om menneskene ikke hadde eksistert.

Dersom all CO2en vi slipper ut fører til større oppvarming enn det som hadde skjedd naturlig, og dette fører til at store områder blir ubeboelige (med påfølgende "klimaflyktninger"), vil det være nokså misvisende å si at ikke det spiller noe rolle.

Lenke til kommentar
Det skjer jo klimaendringer naturlig hele tiden. Så om man vil se det eller ei spiller ingen rolle, det kommer uansett. Det kommer også selv om menneskene ikke hadde eksistert.

Dersom all CO2en vi slipper ut fører til større oppvarming enn det som hadde skjedd naturlig, og dette fører til at store områder blir ubeboelige (med påfølgende "klimaflyktninger"), vil det være nokså misvisende å si at ikke det spiller noe rolle.

Jeg sier bare at det spiller ingen rolle om man vil se klimaendringer eller ikke, de kommer uansett. Hvorvidt de kommer raskt eller ikke, eller som følge av økte utslipp av CO2, sa jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
I så fall må du ha din egen personlige oppfatning av hva som spiller noen rolle. Jeg tror de fleste vil mene i at dersom det kommer klimaendringer som får store samfunnsmessige og økononomiske konsekvenser spiller det ganske stor rolle.

Nå leser du ikke helt det jeg skriver. Klimaendringer vil naturligvis spille en rolle i forhold til økonomi, mennesker og samfunn.

 

Men: Det gjør ingen forskjell (en annen måte å si "spiller ingen rolle") om du ønsker at klimaendringer skal komme eller ikke, for de vil komme uansett hva mennesker gjør. Så du kan ønske at klimaendringer skal komme, og du får oppfylt ønsket ditt. Eller du kan ønske at det ikke kommer klimaendringer og bli skuffet, for klimaet er i stadig forandring. Klimaet er ikke stabilt i det hele tatt, og det vil hvem som helst fortelle deg, selv Al Gore og IPCC. Ja, jeg er klar over CO2, utslipp osv. og at det ikke er ønskelig med for raskt endring bla bla bla, men jeg måtte bare presisere hva jeg egentlig sa. :)

Endret av Irgendwer
Lenke til kommentar
Jeg sier bare at det spiller ingen rolle om man vil se klimaendringer eller ikke, de kommer uansett. Hvorvidt de kommer raskt eller ikke, eller som følge av økte utslipp av CO2, sa jeg ingenting om.

Spiller ingen rolle?

 

Dess saktere klimaendringene går, dess lenger tid har vi på å utvikle nye teknologier som kan beskytte oss den.

Lenke til kommentar

Mange klimaforskere mener faktisk at det egentlig burde bli kaldere nå, og ikke varmere, hvis man ser på mønsteret for tidligere naturlige klimaendringer på kloden. Altså at kloden egentlig naturlig sett burde være på vei inn i en ny istid nå. Disse klimaforskerne mener altså at den menneskeskapte globale oppvarmingen utsetter neste naturlige istid litt. Hvis disse klimaforskerne har rett har altså menneskene vesentlig større muligheter til å påvirke klimaet enn man hittil har trodd.

Lenke til kommentar
Ingenting av det dere snakker om kommer til å skje før jeg er død vel?

(Er 15år og forventer å lever til jeg er rundt 110år eller noe)

 

:D

Tror du at du overlever tredje verdenskrig? Jeg er overbevist om at den kommer FØR du har blitt 75.

Hva mener du med den?. Vist du mener global oppvarming, så er de allerede igang.

Lenke til kommentar
Ingenting av det dere snakker om kommer til å skje før jeg er død vel?

(Er 15år og forventer å lever til jeg er rundt 110år eller noe)

 

Tja. Vil nok si at det er stor sjanse for at du kommer til å oppleve en del negative effekter ved det ja. Kan jo for så vidt allerede se det i vår egen bakgård når det nå i hovedstaden er plussgrader og skikkelig vårvær midt i februar. Selvsagt kan det være en tilfeldighet og at året faktisk er merkelig sett i ett, men velger selv å tru at menneskelig påvirkning og ødeleggelse faktisk har en del å si på dette. Noe som igjen kan backes opp med at polene smelter. En kan også se det på Svalbard som har hatt en mye varmere vinter i år enn noensinne før. Selv venter jeg bare på at havnivået skal stige betraktelig, ørkenene sprer seg fortere og vannforsyningene tørker. Etter dette er det bare ett spørsmål om tid før 3. verdenskrig bryter ut over noe så "trivielt" som vann.

Lenke til kommentar

Varmer i februar gjør ikke noe, slipper å bruke så mye kr på oppvarming. Hvem er det som skal starte 3.verdenkrig? De dette går utover har liten militær slagkraft. Selvsagt går det ann å sende en atombombe her og der, men blir ikke akkurat mer vann av det.

 

Løsningen på hele problemet er å få ned befolkningen.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Varmer i februar gjør ikke noe, slipper å bruke så mye kr på oppvarming. Hvem er det som skal starte 3.verdenkrig? De dette går utover har liten militær slagkraft. Selvsagt går det ann å sende en atombombe her og der, men blir ikke akkurat mer vann av det.

 

Løsningen på hele problemet er å få ned befolkningen.

 

Nei, men de har ofte store folketall, og mange av disse vil måtte begynne å røre på seg...

Lenke til kommentar

Jeg synes Ænima av Tool passer så bra til denne tråden. Her er et utdrag:

 

Cuz I'm praying for rain

And I'm praying for tidal waves

I wanna see the ground give way.

I wanna watch it all go down.

Mom please flush it all away.

I wanna see it go right in and down.

I wanna watch it go right in.

Watch you flush it all away.

 

Les hele (den fantastiske) teksten her.

 

Musikkvideo Youtube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...