Gå til innhold

Endelig smelter isen i Artkis!


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Tro ja, men er det noen som vet hvor mye vann utvider seg ved 5 graders økningen?

 

Landnivået øker også, så det vil motvirke noe av effekten, hvertfall her til lands.

 

Kilde : http://www.sft.no/sporsmal____41385.aspx

 

Det vil vel gjerne variere etter hvor varmt det er fra før, fra 0 grader vil vel en 5 graders økning føre til at vannet minsker i volum. Men jeg vil tippe det utgjør ca 1 promille. Om man antar at vannet er en stor blokk med 1000 meters gjennomsnittsdybde (jeg må innrømme at jeg ikke aner hva som er gjennomsnittsdybden på verdenshavene, så det er bare fullstendig vill gjetning). Så snakker vi om 1 meter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det ingen forskere eller andre mennesker som har vært inne på tanken av at underjordisk aktivitet, at "plater" beveger seg slik at havbunnen heves, kan være en grunn til at havet stiger?

 

Det finnes mange undersjøiske vulkaner som ganske sikkert skaper en del varme i havet. Er det kanskje også en grunn til at havet stiger i temperatur?

Lenke til kommentar
Nei. Men det vil bli katastrofe på jorda. Se "En ubehagelig sannhet".

"En ubehagelig sannhet" er mye løgn og fanteri, det har blitt bevist av mange klimaforskere.

 

 

Herrigud så forkastelig. Skjønner ikke at noen faktisk vil se klimaendringer. Sier bare hvor lite personen som sier det vet om klimasystemet i verden. Blir litt som å si under kalde krigen: "Jeg har hørt så mye om atombomber og trusselen mot verden. Håper at vi får en atombombe ned i Norge så jeg får kjenne på effektene. Så får vi kule mutanter." Ren idioti..

Sier vel like mye om deg? Du kan ikke sammenligne en atombombe med klima. Klima endrer seg hele tiden i en naturlig syklus, styrt av sola.

 

 

når vi snakker om temperaturer her. siste gang gjennomsnittstemepraturen sank med 2 grader. fikk vi en kjempe istid i norge

Vel, forrige gang vi hadde en varmeperiode dyrket vi vindruer i Trondheim (!). Tror og at mange glemmer faseovergangen fast stoff --> flytende for vann. Det kreves en betydelig mengde energi (334 kj per kilo) for å omdanne is på 0 grader til vann på 0 grader. Økningen i grader vil derfor eskalere årene som kommer nå, siden denne effekten uteblir mer en før.

 

 

Jeg fornekter alt som heter global oppvarming helt til jeg ser konkrete bevis med mine egne øyne.

Det er forsåvidt en grei instilling.

 

 

Jeg fornekter at jorda er rund, hel til jeg ser det med mine egne øyne. Alt av satelittbilder og kart er svindel.

Dette er en sammenligning som blir helt feil.

 

 

Jeg tror at enkelte personer er litt paranoide.

Det tror jeg og. Det å tjene penger på paranoide personer (merk: klimakvoter for bensin) er big bissniss idag.

 

 

Hvorfor bry seg når vi som enkeltpersoner ikke kan gjøre noen store tiltak for å motvirke det uansett?

 

Fordi summen av enkeltpersoner er menneskeheten, som har enorm mulighet til å påvirke våre omgivelser?

 

AtW

Hvis muligheten menneskeheten har til å påvirke omgivelsene våre er enorm, hva kaller du sola sin evne til å påvirke omgivelsene våre da? Supermegautrolignestenikketilogtrostor?

 

 

Er det ingen forskere eller andre mennesker som har vært inne på tanken av at underjordisk aktivitet, at "plater" beveger seg slik at havbunnen heves, kan være en grunn til at havet stiger?

 

Det finnes mange undersjøiske vulkaner som ganske sikkert skaper en del varme i havet. Er det kanskje også en grunn til at havet stiger i temperatur?

Tror du har et poeng her, Amerika flytter seg jo fra europa med noen cm i året, noe må vel fylle den glippa og?

 

Norge er inne i et klimahysteri, vent noen år så har det roet seg.

Lenke til kommentar
Tro ja, men er det noen som vet hvor mye vann utvider seg ved 5 graders økningen?

 

Landnivået øker også, så det vil motvirke noe av effekten, hvertfall her til lands.

 

Kilde : http://www.sft.no/sporsmal____41385.aspx

Hvis man benytter en enkel modell (uten issmelting på fatlandet) vil 5 graders økning i vanntemperatur gi en økning i havnivå på i underkant av 4 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...