Gå til innhold

Heroes Volume Three; Villians. [Amerikansk sendeskjema]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meget irriterende med hundre spoilertags forresten.

Heller det enn ingen når det er snakk om ikke-sendte episoder. Jeg tør ikke vandre inn i den tråden her når det er en episode jeg ikke har fått sett enda.

 

Vet ikke helt hva det er, men jeg klarer liksom ikke helt få inn den helt store Heroes-entusiasmen så langt. Håper det tar seg opp for min egen del. Mulig en liten refresher av gamle episoder vil hjelpe? Er mye som taes opp som jeg kun husker vagt.

Lenke til kommentar
Meget irriterende med hundre spoilertags forresten.

Heller det enn ingen når det er snakk om ikke-sendte episoder. Jeg tør ikke vandre inn i den tråden her når det er en episode jeg ikke har fått sett enda.

 

Vet ikke helt hva det er, men jeg klarer liksom ikke helt få inn den helt store Heroes-entusiasmen så langt. Håper det tar seg opp for min egen del. Mulig en liten refresher av gamle episoder vil hjelpe? Er mye som taes opp som jeg kun husker vagt.

 

 

Heroes entusiasmen som vel kom i sesong 1 tror jeg ikke vil komme tilbake , ikke på samme måte. Dette tror jeg de fleste serier sliter med. Husker jeg var veldig begeistret for 1 sesong av prison break, 24, lost etc... Dette kan nok ha med at i begynnelsen møter vi helt nye personer med nye historier og det meste er spennende...etterhvert kan det bli oppbrukt og det blir liksom ikke like spennende...

 

uansett vil jeg si at det er sjelden at en serie som Heroes, klarer å få til en så god begynnelse av 3 sesong. Ikke mange serier der det har skjedd så mye iløpet av 3 episoder og man har fått en del svar. Selfølgelig kan de ikke svare på alt og itillegg må de jo legge til flere hemmeligheter pga fremtidige episoder og sesonger..

 

Det jeg likte spesielt med 1 sesong var hvordan de forskjellige karakterene taklet det å få spesielle evner. Og måten de fant det ut på. Spesielt hvordan de oppførte seg i "det vanlige liv". Hele sesongen hadde en slags rød tråd, "save the cheerleader, save the world"...

 

Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette, følte liksom bare for det..

Lenke til kommentar

Enig. 1. sesongen var utrolig spesiell, men sånn er det ofte som du sier. Veldig typisk at 1. sesongen av serier er de beste siden det er alltid noe ferskt og ekstra spennende pga. det. Bare se på 1. sesongen av 24, er det noe lignende? Helt fantastisk. Heroes 1. sesong er der oppe det og :)

Lenke til kommentar

Som Zungam sier så handlet første sesong mye om det at de utforsket de nye kreftene sine, og hvordan det påvirket det daglige liv. Men serien kunne jo ikke fortsette sånn i all evighet. Serien har faktisk hatt god utvikling og gått "fremover" og jeg synes faktisk at sesong tre så langt er utrolig bra. Karakterene settes i nye situasjoner hvor vi ikke har sett dem i før, pluss at de er på god vei til å sette opp et nytt hovedplott som virker veldig spennende.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar
Enig. 1. sesongen var utrolig spesiell, men sånn er det ofte som du sier. Veldig typisk at 1. sesongen av serier er de beste siden det er alltid noe ferskt og ekstra spennende pga. det. Bare se på 1. sesongen av 24, er det noe lignende? Helt fantastisk. Heroes 1. sesong er der oppe det og :)

 

Ja men det Heroes har tapt seg på, føler jeg, er at de pøser på med folk som har abilities, virker som annenhver nabo har det.

 

I sesong 1 fikk man følelsen at de som oppdaget evnene sine var virkelig spesielle, og de var det ikke mange av i verden. Dette var noe helt nytt osv.

 

Så viser det seg at verden har hatt slike mennesker i mange hundre år (Adam), og at det nesten er mer vanlig å ha en ability enn ikke å ha det (satt på spissen).

Lenke til kommentar

Men folkene vi har sett som har evner kommer jo for det meste fra ganske vidt forskjellige steder i verden, og de møtes ved tilfeldigheter. Så jeg vil ikke akkurat si at det trenger å tilsi at det er så utrolig mange av dem. Og selv om det hadde vært en million mennesker som hadde hatt evner så hadde de jo vært utrolig spesielle. Og jeg synes ikke heroes har tapt seg selv om det er fler karakterer med evner, karakterene som serien dreier seg om er jo ganske interessante, spesielt siden mange av dem ikke følger svart-hvitt skjemaet som er vanlig.

Lenke til kommentar
Men folkene vi har sett som har evner kommer jo for det meste fra ganske vidt forskjellige steder i verden, og de møtes ved tilfeldigheter. Så jeg vil ikke akkurat si at det trenger å tilsi at det er så utrolig mange av dem. Og selv om det hadde vært en million mennesker som hadde hatt evner så hadde de jo vært utrolig spesielle. Og jeg synes ikke heroes har tapt seg selv om det er fler karakterer med evner, karakterene som serien dreier seg om er jo ganske interessante, spesielt siden mange av dem ikke følger svart-hvitt skjemaet som er vanlig.

 

Når man leser tegneserien, og hvor mange company har fanget, får man det inntrykket ja.

Lenke til kommentar

Føler ikke at heroes har tapt seg så veldig, på starten var alt nytt. Nå kjenner du igjen småting fra x-men, 4400 olsv. Det er liksom ikke like mystisk lenger for min del lenger. Husker starten, peter stod på huska og prøvde og fly. Hver gang det kom et nytt framtids bilde poppa det opp 20 forskjellige scenarioer om hvordan det kunne ende opp. Ikke missforstå meg, er forsatt en sabla bra serie. Men er ikke llenger det jeg ser først på tirsdags morran.

Lenke til kommentar
Føler ikke at heroes har tapt seg så veldig, på starten var alt nytt. Nå kjenner du igjen småting fra x-men, 4400 olsv. Det er liksom ikke like mystisk lenger for min del lenger. Husker starten, peter stod på huska og prøvde og fly. Hver gang det kom et nytt framtids bilde poppa det opp 20 forskjellige scenarioer om hvordan det kunne ende opp. Ikke missforstå meg, er forsatt en sabla bra serie. Men er ikke llenger det jeg ser først på tirsdags morran.

 

100% enig. Første sesongen så var jeg oppe nesten hele episoden å få den sett hver uke, men nå kan det vente til jeg kommer tilbake fra skole eller noe. Men er fortsatt bedre enn mye av de seriene som går nå for tiden :)

Lenke til kommentar
Føler ikke at heroes har tapt seg så veldig, på starten var alt nytt. Nå kjenner du igjen småting fra x-men, 4400 olsv. Det er liksom ikke like mystisk lenger for min del lenger. Husker starten, peter stod på huska og prøvde og fly. Hver gang det kom et nytt framtids bilde poppa det opp 20 forskjellige scenarioer om hvordan det kunne ende opp. Ikke missforstå meg, er forsatt en sabla bra serie. Men er ikke llenger det jeg ser først på tirsdags morran.

 

Godt poeng. Kjenner meg igjen der.

 

Nå er det som sagt kun blitt sendt 3 episoder også. Mange serier bruker litt tid på å ta seg opp igjen når det har blitt noen sesonger da et nytt plot må presenteres, modnes og bli satt skikkelig inn i. Har foressten begynt å henge meg mer og mer opp i rolletolkninger istedet for karakterer når jeg ser diverse serier rundt forbi. Ta for eksempel T-Bag i Prison Break (for de av dere som følger med på det). Makan til idiot og kvalm drittsekk, men Robert Knepper spiller den rolla SÅ utrolig bra - og det hever showet noe så til de grader. Samme kan sies om Zachary Quinto som Sylar. Sånne ting gjør en serie verdt å se på, om historien skulle vise seg og ikke fenge nok.

Lenke til kommentar

Synes S3 er langt bedre enn S2, bare de 3 første episodene er bevis på det.

 

S2 var veldig rotete følte jeg allerede i de første episodene, unødvendig introduksjon av Monica, unødvendig lang tid i fortiden for Hiro o.s.v. Selv forfatterne har jo innrømmet dette i ettertid at det var veldig unødvendig med disse to punktene.

 

Introduksjonen av nye villians var gangske bra, spesielt med tanke på at det var så mange av dem. Vi har bare sett The German, Knox, Doyle, Flint og Jesse. Det er fremdeles 7 igjen, så de har noe å gå på.

 

Eneste lille minusen med S3 er at vi ikke har fått noe særlig Adam, og at utskrivingen av Monica ikke blir vist(skulle være med i sesongstarten men ble ikke tatt med, kan komme en annen gang men skulle skje før episode 3 så vet ikke hvordan det går nå).

 

 

Angående Zachary Quinto så vil jeg ikke si han er så utrolig bra skuespiller. Ikke noe Robert Knepper her, blir feil å sammenligne de to. Fordi Knepper kan spille fra før, Quinto passer bare så utrolig bra til rollen og det er det han "tjener" på spør du meg.

Lenke til kommentar
Synes S3 er langt bedre enn S2, bare de 3 første episodene er bevis på det.

 

S2 var veldig rotete følte jeg allerede i de første episodene, unødvendig introduksjon av Monica, unødvendig lang tid i fortiden for Hiro o.s.v. Selv forfatterne har jo innrømmet dette i ettertid at det var veldig unødvendig med disse to punktene.

 

Introduksjonen av nye villians var gangske bra, spesielt med tanke på at det var så mange av dem. Vi har bare sett The German, Knox, Doyle, Flint og Jesse. Det er fremdeles 7 igjen, så de har noe å gå på.

 

Eneste lille minusen med S3 er at vi ikke har fått noe særlig Adam, og at utskrivingen av Monica ikke blir vist(skulle være med i sesongstarten men ble ikke tatt med, kan komme en annen gang men skulle skje før episode 3 så vet ikke hvordan det går nå).

 

 

Angående Zachary Quinto så vil jeg ikke si han er så utrolig bra skuespiller. Ikke noe Robert Knepper her, blir feil å sammenligne de to. Fordi Knepper kan spille fra før, Quinto passer bare så utrolig bra til rollen og det er det han "tjener" på spør du meg.

 

 

Utskrivningen av monica blir å se på dvd for sesong 3..ihvertfall ifølge dette intervjuet, obs flere spoilere i intervjuet:

 

http://www.heroestelevision.com/spoilers-j...on-3-questions/

 

 

 

Lenke til kommentar

Litt merkelig at Daphne skulle ende opp som kjærsten til Matt, og moren til ungen hans. Daphne må jeg si uansett ikke er den beste villian, men hun gjør hvertfall Hiro-delene litt bedre. Lurer på hvor Knox blir av nå, om han kanskje begynner å jobbe for noen eller noe sånt, kanskje de/han som har sendt Daphne til å ta formlene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...