Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var et eller annet sted en anbefaling på hvordan feste kamerastroppen men jeg finner den ikke igjen... Noen som kan hjelpe meg? Det var noe med at man slipper å ha flippen stående ut...?

 

mono

Det var jeg som kom med den, men nå finner jeg ikke den igjen. Men hvis du googler på Nikon D300 manual, så står det der. NB: I D80 manuelen beskrives den gamle metoden.

 

Tom

Lenke til kommentar
gratulere, hvilken optikk skal du prøve det med?

 

Regner med dette var rettet til meg? Jeg har nylig handlet inn Tamrons 17-50 mm f/2.8 som jeg skal få kjørt litt, men jeg er også veldig glad i Tamron 90 mm macro f/2.8. Blir å bytte litt på disse fremover. =)

 

*smile fra øre til øre*

 

Det var et eller annet sted en anbefaling på hvordan feste kamerastroppen men jeg finner den ikke igjen... Noen som kan hjelpe meg? Det var noe med at man slipper å ha flippen stående ut...?

 

mono

Det var jeg som kom med den, men nå finner jeg ikke den igjen. Men hvis du googler på Nikon D300 manual, så står det der. NB: I D80 manuelen beskrives den gamle metoden.

 

Tom

 

Takk Tom!! =)

Lenke til kommentar
Hehe, reagerte på MPX.no sitt tilbud jeg også, 20+ på lager ;p

 

Ikke akkurat et tilbud som kan glede hele norges befolkning.

 

 

Nei, men nok til å glede meg.

 

Det ble 30D på deg også, skjønner jeg.

 

Nå er det nok akam medlemmer som har handlet til at vi kan starte med 30D treffer.

 

Tom

 

Ja, jeg klarte ikke å stå i mot.

Nå må jeg lage en bedre middag til gubben i dag.

Må vel ut å kjøpe en liten boks han har lyst på.

Du vet vel hva det er.

Lenke til kommentar
Hehe, reagerte på MPX.no sitt tilbud jeg også, 20+ på lager ;p

 

Ikke akkurat et tilbud som kan glede hele norges befolkning.

 

 

Nei, men nok til å glede meg.

 

Det ble 30D på deg også, skjønner jeg.

 

Nå er det nok akam medlemmer som har handlet til at vi kan starte med 30D treffer.

 

Tom

 

Ja, jeg klarte ikke å stå i mot.

Nå må jeg lage en bedre middag til gubben i dag.

Må vel ut å kjøpe en liten boks han har lyst på.

Du vet vel hva det er.

Jeg tror nok det :D Velkommen etter til begge to, sier nå jeg.

 

Tom

Lenke til kommentar

Humm. Hvordan skal jeg overbevise en kompis som planlegger å kjøpe et 40D til å kjøpe et 30D istedenfor? Er 40D verdt de ekstra tusenlappene?

 

btw, Nå har pakken min ligget på postens omlasting i Oslo siden mandag. Hvem kan jeg ringe for å be de få ut fingern? :D

 

11.02.08 19.14 INNLEVERT POSTTERMINAL

Lenke til kommentar
Humm. Hvordan skal jeg overbevise en kompis som planlegger å kjøpe et 40D til å kjøpe et 30D istedenfor? Er 40D verdt de ekstra tusenlappene?

 

btw, Nå har pakken min ligget på postens omlasting i Oslo siden mandag. Hvem kan jeg ringe for å be de få ut fingern? :D

 

11.02.08 19.14 INNLEVERT POSTTERMINAL

 

Vis ham 30D og legg bunken med sedler han sparer ved siden av, gjerne i hundrelapper. Så kan han selv velge om småforbedringene i 40D er verdt prisen eller ei.

 

For noen er det nok verdt det, for de fleste er det ikke verdt det.

 

EDIT: Du kan ringe Postens kundesenter

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Eide en gang et Canon 650 med ei utrolig crisp 50mm 1,8. drømmer framdeles om å finne et like godt objektiv. Burde kanskje sjekke ut 28mm 1,8?

 

I dag eier jeg to kamera: Dette

post-5201-1202906132.jpg

og dette:

post-5201-1202906200.jpg

seriøst :D

 

Skal bli godt å komme seg videre :new_woot:

(ok, har et Leica c-lux2 til daglig bruk da)

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
Ok, jeg som stresser litt etter å få kloa i kameraet. Pakken er videresendt, den blir ikke registrert før neste terminal. Bor i Troms så det kunne ta opp til 5 dager.
Dersom den er videresendt, vil den antakelig være registrert på Postterminalen i kveld eller i morgen tidlig, for å sendes dit du bor. Jeg vil anta at det ankommer postkontoret ditt i morgen, eller kanskje fredag, du skal normalt ha det i hende før helgen.
Lenke til kommentar
Eide en gang et Canon 650 med ei utrolig crisp 50mm 1,8. drømmer framdeles om å finne et like godt objektiv. Burde kanskje sjekke ut 28mm 1,8?
35mm f/2 er nok bedre.

Det tror jeg også. Har den selv, og selv om den ikke er så skarp at du skjærer seg på den, er det et veldig fint objektiv. Den trenger bare litt skjerping i etterbehandlingen. På portretter er den akkurat passe skarp (gratis pore-filter).

 

Tom

Lenke til kommentar

Ja, jeg klarte ikke å stå i mot.

Nå må jeg lage en bedre middag til gubben i dag.

Må vel ut å kjøpe en liten boks han har lyst på.

Du vet vel hva det er.

Jeg tror nok det :D Velkommen etter til begge to, sier nå jeg.

 

Tom

Veldig OT, men den boksen er intet mindre enn genial! Har aldri hørt så mye på musikk som etter at den kom i hus. Scrobbler til last.fm gjør den også :)

Lenke til kommentar

Tydeligvis noen som ikke har motforestillinger mot å kjøpe 3,5 år gammel teknologi bare det blir billig nok. Dette er selvsagt satt på spissen, men akam omtalte 30D som et hvileskjær fra Canon's side ved lanseringen i februar 2006 og lite nytt i forhold til 20D ett og et halvt år tidligere.

 

Dersom lagerstatus er pålitelig hos Japan Photo og MPX ser det ikke ut som om det er det helt store rushet etter å skaffe seg en 30D. Tviler ikke på at 30D er et meget bra kamera, men dersom/når jeg skal oppgradere, blir det forbedret funksjonalitet OG pris som avgjør hva jeg velger, ikke bare pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...