Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MPX selger 30D med kit-objektiv for 3998,-

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64751

 

Jepp har bestilt et canon 30D med EF-S 18-55 3 998,-ink. mva.

 

Hehe, kl 22:39 skrev du følgende i denne tråden:

Kom med tilbakemeldinger om dette kameraet da jeg selv skal kjøpe kamera og her står det mellom 450D og 40D, har ikke klart å bestemme meg 100%

Måneder for å bestemme seg, og så går du på et impulskjøp på en time! :)

Lenke til kommentar
Snekker'n er impulsiv bare han får tenkt seg om.

Gratulerer med nytt kamera i alle fall!!

Ja, gratulerer. For å være helt ærlig, tror jeg du får et bedre kamera enn 450D - til en langt hyggeligere penge - og ikke minst får du kamera nå, ikke om noen måneder. Bruk det du sparte på optikk, så er du i "mål" ;-)
Lenke til kommentar
MPX selger 30D med kit-objektiv for 3998,-

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64751

 

Jepp har bestilt et canon 30D med EF-S 18-55 3 998,-ink. mva.

 

Hehe, kl 22:39 skrev du følgende i denne tråden:

Kom med tilbakemeldinger om dette kameraet da jeg selv skal kjøpe kamera og her står det mellom 450D og 40D, har ikke klart å bestemme meg 100%

Måneder for å bestemme seg, og så går du på et impulskjøp på en time! :)

 

Vel 30D var med i vurderingen den og og når jeg nå får den for ca 3200 kr med objektiv så tar jeg den, objektivet har jeg allerede salg på og nytt er bestilt med IS så dette ordner seg.

Det vil i realiteten si at jeg betaler ca 2500 for kamerahuset og det må vel være en grei pris :)

Så skulle jeg angre vil jeg uansett ikke tape penger på dette.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hehe, reagerte på MPX.no sitt tilbud jeg også, 20+ på lager ;p

 

Ikke akkurat et tilbud som kan glede hele norges befolkning.

 

 

Nei, men nok til å glede meg.

 

Og meg :) Noen som har fått noe annet enn en automatisk generert ordrebekreftelse fra de?

 

 

Snakket med de på tlf og varen var under pakking,måtte få dem til å slenge med et minnekort :cool:

Så nå starter jakten på objektiver,stativ, bag og anndre godsaker

Lenke til kommentar
Hehe, reagerte på MPX.no sitt tilbud jeg også, 20+ på lager ;p

 

Ikke akkurat et tilbud som kan glede hele norges befolkning.

 

 

Nei, men nok til å glede meg.

 

Og meg :) Noen som har fått noe annet enn en automatisk generert ordrebekreftelse fra de?

 

 

Snakket med de på tlf og varen var under pakking,måtte få dem til å slenge med et minnekort :cool:

Så nå starter jakten på objektiver,stativ, bag og anndre godsaker

 

Tja, skal sjekke ut det som følger med først :ermm: men de har noen greit prisede L-linser på Ebay :hmm:

Lenke til kommentar
Måneder for å bestemme seg, og så går du på et impulskjøp på en time! :)

 

Snekker'n er impulsiv bare han får tenkt seg om.

Gratulerer med nytt kamera i alle fall!!

Dårlig gjort å selge et så bra kamera til den prisen når jeg nettopp har tømt DSLR-kontoen :blush:

 

Men det fine med dette er at den berømte liveview-debatten mellom snekkern og crazysteps sannsynligvis ebber ut av seg selv :D

Lenke til kommentar
Men det fine med dette er at den berømte liveview-debatten mellom snekkern og crazysteps sannsynligvis ebber ut av seg selv

 

Den debatten handlet egentlig ikke om funksjonen, men om hvem som likte hva og hvems syn som skulle regnes med. Men glem for guds skyld den her.

Det som er sikkert er at den funksjonen er på mitt neste kamera, trolig heter det 50D og kommer innen et år :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hehe, reagerte på MPX.no sitt tilbud jeg også, 20+ på lager ;p

 

Ikke akkurat et tilbud som kan glede hele norges befolkning.

 

 

Nei, men nok til å glede meg.

 

Det ble 30D på deg også, skjønner jeg.

 

Nå er det nok akam medlemmer som har handlet til at vi kan starte med 30D treffer.

 

Tom

 

Tja du får oppnevne et styre :cool:

Joda det er utrolig mange som har fått anledning til å oppgradere eller ta spranget opp til speilrefleks pga disse tilbudene.

Canon har kapret et brukbart antall nye kunder i Norge med dette.

Lenke til kommentar
Canon har kapret et brukbart antall nye kunder i Norge med dette.
Og jeg regner med at JapanPhoto har tjent seg opp både en solid kundemasse og en enorm goodwill blant kundene - selv dem som ikke har kjøpt seg 30D. At de har tjent noen kroner på optikk og annet tilbehør, er vel heller ikke usannsynlig - selv om de neppe har tjent de store summene på selve kamerahuset.
Lenke til kommentar

Noen som har oversikt over dSLR markedet i Norge idag og kan se om disse drøye tusen 30D'ene som blir solgt i disse dager gjør noen forskjell?

 

På Flickr.com så er dette de mest brukte kameraene pr idag:

 

Canon EOS 400D

Canon EOS 350D

Nikon D80

Nikon D40

Nikon D50

 

Av Canons kameraer så er 30D sakte iferd med å ta igjen 20D, men Ixus 70 har kommet sterkt i det siste og tatt igjen begge to.

 

Er mange av oss 30D-brukerne Flickr-brukere så kan vi nok se en påvirkning av grafene de neste par månedene, da det kun er ca 1400 daglige 30D-brukere totalt.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

*Yesssss*

 

Da var batteriet til lading!! =)

 

Må si jeg ble positivt overrasket over hvor godt grepet var - jeg med mine små jente-hender har jo vært fornøyd med 400D, men dette er helt klart bedre også for mine små hender!! Har ikke fått testa det enda, men det føles mye stødigere så langt, i hvertfall. =)

 

 

Det var et eller annet sted en anbefaling på hvordan feste kamerastroppen men jeg finner den ikke igjen... Noen som kan hjelpe meg? Det var noe med at man slipper å ha flippen stående ut...?

 

mono

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...