Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MPX selger 30D med kit-objektiv for 3998,-

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64751

 

Jepp har bestilt et canon 30D med EF-S 18-55  3 998,-ink. mva.

 

Tror nok du blir strålende fornøyd, selv uten liveview.

 

Må si jeg liker denne trenden med stadig billigere kamerahus. Nå ser jeg bare frem til D300 selges til samme pris, så skal jeg vurdere å skifte fra Pentax/Samsung-leiren til Nikon.

Lenke til kommentar
MPX selger 30D med kit-objektiv for 3998,-

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64751

 

Jepp har bestilt et canon 30D med EF-S 18-55 3 998,-ink. mva.

Nå klarte du ikke å stå imot presset lenger? :)

 

Tror du blir fornøyd.

 

Tom

 

 

 

Har aldri ment at det var et dårlig kamera,tvert om,men siden differansen ble så liten mellom dette og det jeg kunne få 450D for og den hadde noen funksjoner som jeg ønsket så vraket jeg 30D,men når jeg nå kan få den for 3 198,- inklusive linse så slo jeg til ,jeg kommer jo til å kunne selge det uten tap uansett om jeg angrer.

Lenke til kommentar
Har aldri ment at det var et dårlig kamera,tvert om,men siden differansen ble så liten mellom dette og det jeg kunne få 450D for og den hadde noen funksjoner som jeg ønsket så vraket jeg 30D,men når jeg nå kan få den for 3 198,- inklusive linse så slo jeg til ,jeg kommer jo til å kunne selge det uten tap uansett om jeg angrer.

 

Jeg tviler på at du kommer til å angre. Jeg regner med at de neste to generasjonene av kameraer (ca 3 år) vil sortere ut hvilken liveview løsning som er best, og forhåpentligvis får vi mer dynamikk og bedre ytelse på høy ISO. D3 ytelse til under 10.000,- ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Har aldri ment at det var et dårlig kamera,tvert om,men siden differansen ble så liten mellom dette og det jeg kunne få 450D for og den hadde noen funksjoner som jeg ønsket så vraket jeg 30D,men når jeg nå kan få den for 3 198,- inklusive linse så slo jeg til ,jeg kommer jo til å kunne selge det uten tap uansett om jeg angrer.

 

Jeg tviler på at du kommer til å angre. Jeg regner med at de neste to generasjonene av kameraer (ca 3 år) vil sortere ut hvilken liveview løsning som er best, og forhåpentligvis får vi mer dynamikk og bedre ytelse på høy ISO. D3 ytelse til under 10.000,- ?

 

Tom

 

liveview løsning er nok ikke noe problem,selv om jeg kunne tenke meg den, er mere bekymret for skjermstørrelsen og sensorrens faktisk.

Men jeg vil neppe tape på dette kjøpet om jeg skulle angre og selge det vidre.

Lenke til kommentar
Har aldri ment at det var et dårlig kamera,tvert om,men siden differansen ble så liten mellom dette og det jeg kunne få 450D for og den hadde noen funksjoner som jeg ønsket så vraket jeg 30D,men når jeg nå kan få den for 3 198,- inklusive linse så slo jeg til ,jeg kommer jo til å kunne selge det uten tap uansett om jeg angrer.

 

Jeg tviler på at du kommer til å angre. Jeg regner med at de neste to generasjonene av kameraer (ca 3 år) vil sortere ut hvilken liveview løsning som er best, og forhåpentligvis får vi mer dynamikk og bedre ytelse på høy ISO. D3 ytelse til under 10.000,- ?

 

Tom

 

liveview løsning er nok ikke noe problem,selv om jeg kunne tenke meg den, er mere bekymret for skjermstørrelsen og sensorrens faktisk.

Men jeg vil neppe tape på dette kjøpet om jeg skulle angre og selge det vidre.

 

2,5 tommer vs 3 tommer er vel ikke store problemet og sensorrens klarer du MYE bedre selv enn hva kameraet prøver på.

 

Fordelen din nå er at det er mye enklere å betjene og at grepet er mange ganger bedre.

 

Om et års tid så får du 40D til denne prisen også og har dermed spart noe tusen kontra å kjøpe det nå.

Lenke til kommentar
Om et års tid så får du 40D til denne prisen også og har dermed spart noe tusen kontra å kjøpe det nå.

 

Neppe om ett år, men kanskje om to.

 

Spørs vel egentlig om butikkene tjener noe på å selge kameraer så kraftig redusert i pris som dette. Er vel mersalg i form av objektiver, blits, stativ, minnekort etc de tenker på, men samtidig vil nok tilbudene på 30D føre til at det selges noen færre 40D - i alle fall på kort sikt. På den annen side vet jeg ikke hva slags innkjøpspris man har betalt for 30D, og det spørs om marginene på 40D hus er så enorme at det utgjør noe særlig forskjell, egentlig.

Lenke til kommentar
Har aldri ment at det var et dårlig kamera,tvert om,men siden differansen ble så liten mellom dette og det jeg kunne få 450D for og den hadde noen funksjoner som jeg ønsket så vraket jeg 30D,men når jeg nå kan få den for 3 198,- inklusive linse så slo jeg til ,jeg kommer jo til å kunne selge det uten tap uansett om jeg angrer.

 

Jeg tviler på at du kommer til å angre. Jeg regner med at de neste to generasjonene av kameraer (ca 3 år) vil sortere ut hvilken liveview løsning som er best, og forhåpentligvis får vi mer dynamikk og bedre ytelse på høy ISO. D3 ytelse til under 10.000,- ?

 

Tom

 

liveview løsning er nok ikke noe problem,selv om jeg kunne tenke meg den, er mere bekymret for skjermstørrelsen og sensorrens faktisk.

Men jeg vil neppe tape på dette kjøpet om jeg skulle angre og selge det vidre.

 

2,5 tommer vs 3 tommer er vel ikke store problemet og sensorrens klarer du MYE bedre selv enn hva kameraet prøver på.

 

Fordelen din nå er at det er mye enklere å betjene og at grepet er mange ganger bedre.

 

Om et års tid så får du 40D til denne prisen også og har dermed spart noe tusen kontra å kjøpe det nå.

 

neida store problemer er det ikke,har jo renset alle mine analoge speilrefleks opp gjennom tidene, men det var jo siden det fantes da, men men en kan ikke få alt og som sagt så betviler jeg at jeg kommer til å tape penger på dette om jeg skulle angre og selge det vidre.

Får bare håpe at tilbudet er riktig priset da.

 

Om et års tid så får du 40D til denne prisen også og har dermed spart noe tusen kontra å kjøpe det nå.

 

Neppe om ett år, men kanskje om to.

 

Spørs vel egentlig om butikkene tjener noe på å selge kameraer så kraftig redusert i pris som dette. Er vel mersalg i form av objektiver, blits, stativ, minnekort etc de tenker på, men samtidig vil nok tilbudene på 30D føre til at det selges noen færre 40D - i alle fall på kort sikt. På den annen side vet jeg ikke hva slags innkjøpspris man har betalt for 30D, og det spørs om marginene på 40D hus er så enorme at det utgjør noe særlig forskjell, egentlig.

 

Tja om jeg skal tippe så ga vel JP rundt 2500-2700 for disse inn,neppe noe mere.

Lenke til kommentar
Hvordan er kit-objektivet som følger med i tilbudet fra MPX, EF-S 18-55?

 

Du kan være heldig og få et eksemplar som er helt ok i forhold til hva det er, og du kan være uheldig og få et eksemplar som suger rompe.

 

Akam har to stykker, og det ene er i og for seg greit nok, mens det andre er, vel, rævva.

Lenke til kommentar
MPX selger 30D med kit-objektiv for 3998,-

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64751

Yes,

 

very good offer indeed! congratulations to both MPX and the 20 lucky people who get the stock...

 

 

Hehe, reagerte på MPX.no sitt tilbud jeg også, 20+ på lager ;p

 

Ikke akkurat et tilbud som kan glede hele norges befolkning.

 

MPX oppgir aldri mer enn 20+ i lagerbeholdning på sine sider. Det kan være 21 eller 1000.

 

Så stå på, vi venter på flere modeller som selges billig.

 

Selv venter jeg på 450D, har behov for et lett kamera, liveview er en nødvendighet. En god sensor/prosessor med bedre fargedybde og masse pixler er heller ikke å forakte. Jeg ønsker også IS linser hele veien, prøver å finne en zoom (ca 50 - 200) som ikke er for stor/tung da den skal være med i sekken.

 

Og kanskje på skuteren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...