Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importering fra USA?


Siege

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, har tenkt lenge på å importere en Dodge Charger 2007 fra USA. Men så er jeg ikke expert på dette med importering og slikt. Da lurte jeg på om noen kunne forklare meg hvordan importering fåregår.

 

Takk for alle hendvennelsene :)

Brian Daum kan være verdt å kontakte.

 

Generelt:

- Kjøper bil i USA. Bilen må være registrert i USA for å være garantert registrering i Norge samt i original tilstand. (I ditt tilfelle)

- Frakte bilen til Norge.

- Betale 25% moms på kjøpspris og frakt.

- Betale avgifter når bilen skal registreres.

- Godkjenning under §15, 'amcarregelen' er kun mulig ved utvalgte biltilsyn.

 

Er du medlem av AMCAR kan de hjelpe deg med råd og veiledning.

 

Grom bil. Hvilken motor tenker du deg?

 

 

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Hei, har tenkt lenge på å importere en Dodge Charger 2007 fra USA. Men så er jeg ikke expert på dette med importering og slikt. Da lurte jeg på om noen kunne forklare meg hvordan importering fåregår.

 

Takk for alle hendvennelsene :)

Brian Daum kan være verdt å kontakte.

 

Generelt:

- Kjøper bil i USA. Bilen må være registrert i USA for å være garantert registrering i Norge samt i original tilstand. (I ditt tilfelle)

- Frakte bilen til Norge.

- Betale 25% moms på kjøpspris og frakt.

- Betale avgifter når bilen skal registreres.

- Godkjenning under §15, 'amcarregelen' er kun mulig ved utvalgte biltilsyn.

 

Er du medlem av AMCAR kan de hjelpe deg med råd og veiledning.

 

Grom bil. Hvilken motor tenker du deg?

 

 

 

Ha en fin dag. :)

 

 

 

- 3.5-liter high-output V6 engine

- 250 horsepower, 250 ib-ft of torque

- Five-speed AutoStick transmission

- Power windows, locks, and mirrors

- 4-wheel antilock disc braked with all-speed traction control

 

Jeg har vert på Dodge sine sider og har funent ut at det er: SE- versjonen som er billigst. Også at den ikke har for mye hestekrefter og slikt som gjør at den blir jo billigere å importere går jeg ut ifra.

Lenke til kommentar
Hei, har tenkt lenge på å importere en Dodge Charger 2007 fra USA. Men så er jeg ikke expert på dette med importering og slikt. Da lurte jeg på om noen kunne forklare meg hvordan importering fåregår.

 

Takk for alle hendvennelsene :)

Brian Daum kan være verdt å kontakte.

 

Generelt:

- Kjøper bil i USA. Bilen må være registrert i USA for å være garantert registrering i Norge samt i original tilstand. (I ditt tilfelle)

- Frakte bilen til Norge.

- Betale 25% moms på kjøpspris og frakt.

- Betale avgifter når bilen skal registreres.

- Godkjenning under §15, 'amcarregelen' er kun mulig ved utvalgte biltilsyn.

 

Er du medlem av AMCAR kan de hjelpe deg med råd og veiledning.

 

Grom bil. Hvilken motor tenker du deg?

 

 

 

Ha en fin dag. :)

 

Eksempel:

La oss si at jeg kjøper bilen for 14,000 dollar altså: 80,000 kroner. Hvor mye ville bilen komt på sammenlakt? CA!?

Trenger ingen nøaktige tall men ca. hvor ligger prisen da?

Lenke til kommentar
Hei, har tenkt lenge på å importere en Dodge Charger 2007 fra USA. Men så er jeg ikke expert på dette med importering og slikt. Da lurte jeg på om noen kunne forklare meg hvordan importering fåregår.

 

Takk for alle hendvennelsene :)

Brian Daum kan være verdt å kontakte.

 

Generelt:

- Kjøper bil i USA. Bilen må være registrert i USA for å være garantert registrering i Norge samt i original tilstand. (I ditt tilfelle)

- Frakte bilen til Norge.

- Betale 25% moms på kjøpspris og frakt.

- Betale avgifter når bilen skal registreres.

- Godkjenning under §15, 'amcarregelen' er kun mulig ved utvalgte biltilsyn.

 

Er du medlem av AMCAR kan de hjelpe deg med råd og veiledning.

 

Grom bil. Hvilken motor tenker du deg?

 

 

 

Ha en fin dag. :)

 

Eksempel:

La oss si at jeg kjøper bilen for 14,000 dollar altså: 80,000 kroner. Hvor mye ville bilen komt på sammenlakt? CA!?

Trenger ingen nøaktige tall men ca. hvor ligger prisen da?

http://toll.no/templates_TAD/RegistrationT...;epslanguage=NO

 

Bleier sånn ca å dobble prisen+frakt til Norge

Lenke til kommentar
Eksempel:

La oss si at jeg kjøper bilen for 14,000 dollar altså: 80,000 kroner. Hvor mye ville bilen komt på sammenlakt? CA!?

Trenger ingen nøaktige tall men ca. hvor ligger prisen da?

Ved vekt på 1700 kilo, 3.5 liter/250hk, tollverdi 90000 (frakt/forsikring spiller inn) og bil registrert i USA 1/8-2007:

 

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 106 987,50

Avgift for motoreffekt: 207 036,95

Avgift for slagvolum: 201 269,00

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 515 293,45

Bruksfradrag (11%): -56 682,28

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 459 911,00

MVA: 22 500,00

Engangsavgift + MVA: 482 411,00

 

Så et sted mellom 5-600 000 registrert. Eldre bil/mindre motor blir selvfølgelig rimeligere.

 

Bare stikk inn på den linken freddy85 gav og lek deg med forskjellige tall.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Eksempel:

La oss si at jeg kjøper bilen for 14,000 dollar altså: 80,000 kroner. Hvor mye ville bilen komt på sammenlakt? CA!?

Trenger ingen nøaktige tall men ca. hvor ligger prisen da?

Ved vekt på 1700 kilo, 3.5 liter/250hk, tollverdi 90000 (frakt/forsikring spiller inn) og bil registrert i USA 1/8-2007:

 

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 106 987,50

Avgift for motoreffekt: 207 036,95

Avgift for slagvolum: 201 269,00

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 515 293,45

Bruksfradrag (11%): -56 682,28

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 459 911,00

MVA: 22 500,00

Engangsavgift + MVA: 482 411,00

 

Så et sted mellom 5-600 000 registrert. Eldre bil/mindre motor blir selvfølgelig rimeligere.

 

Bare stikk inn på den linken freddy85 gav og lek deg med forskjellige tall.

 

Ha en fin dag. :)

 

Freddy85 sa at det ble ca. doble prisen? Men svaret du fikk: Huffadhemi ble jo nesten 8 ganger så mye? Hvorfor? Prisen ble jo skummelt høy?

Lenke til kommentar
Freddy85 sa at det ble ca. doble prisen? Men svaret du fikk: Huffadhemi ble jo nesten 8 ganger så mye? Hvorfor? Prisen ble jo skummelt høy?

Hvorfor? Fordi nyere biler med stor vekt/motor/hk koster det hvite i øyet her i Norge. Hva freddy85 tenkte på vet jeg ikke men det kan freddy85 sikkert svare på.

 

Du kan jo alltids bare momse inn bilen og kjøre på prøveskilt noen år før du registrerer den. Det er en del som tar den veien. Blir dyrt hvis det er hverdagsbil du er ute etter selvfølgelig.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids bare momse inn bilen og kjøre på prøveskilt noen år før du registrerer den. Det er en del som tar den veien. Blir dyrt hvis det er hverdagsbil du er ute etter selvfølgelig.

 

Ha en fin dag. :)

Med prøveskilt har man ikke lov til å ha med unødvendige passasjerer og baggasje i bilen. Man har heller ikke lov til å kjøre rundt på prøveskilt bare for å kjøre uten mål og mening, kun for å forflytte bilen fra A til B. Så det er vel heller ingen god løsning. ;)

Lenke til kommentar
*snip*

Med prøveskilt har man ikke lov til å ha med unødvendige passasjerer og baggasje i bilen. Man har heller ikke lov til å kjøre rundt på prøveskilt bare for å kjøre uten mål og mening, kun for å forflytte bilen fra A til B. Så det er vel heller ingen god løsning. ;)

Du har rett i det. For bruksbiler er det ingen god løsning. Jeg tenkte mer på hvis man vil utsette registreringen noen år for å spare penger så kan man kjøre på prøveskilter en og annen tur slik at bilen ikke 'står seg i hjel'.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...