Gå til innhold

Få selgere til å slutte å ringe...


DataFMT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du sier du er reservert, da trykker kanskje selgeren på "reservert knappen", slik at du blir merket som reservert.

telefonselger selskapene bytter så telefonnummer lister seg i mellom i ettertid og da blir ditt nr igjen gitt til selskapet, og nå er ditt nr igjen uten merknader.

dermed ringer dem igjen.

 

er en ond sirkel som ikke er lett å komme seg ut av

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Jeg er registrert mot telefonsalg på www.brreg.no. Jeg mottar ALDRI samtaler fra telefonselgere, da de er pliktige å vaske sine lister mot dette registeret.

tror du virkelig dem bryr seg om det?

eneste grunnen til at dem ikke ringer deg at pga du sannsynligvis registrerte deg hos brønnøysund og reserverte deg før ditt nr kom inn i listene deres.

 

 

mener å huske at nummerene som selskapene bruker hentes fra brønnøysund registeret, noe dem må betale for.

vet ikke om noe andre kan bekrefte dette.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

REgistrerte meg nå. håper dette funker ;)

 

Følgende reservasjoner er registrert:

Reservasjon mot adressert reklame i posten

Reservasjon mot reklame og salg over telefon og mobiltelefon

Reservasjonen gjelder også for humanitære og samfunnsnyttige organisasjoner

 

Reservasjonene skal få virkning senest innen tre måneder.

Lenke til kommentar
Jeg er registrert mot telefonsalg på www.brreg.no. Jeg mottar ALDRI samtaler fra telefonselgere, da de er pliktige å vaske sine lister mot dette registeret.

tror du virkelig dem bryr seg om det?

eneste grunnen til at dem ikke ringer deg at pga du sannsynligvis registrerte deg hos brønnøysund og reserverte deg før ditt nr kom inn i listene deres.

 

 

mener å huske at nummerene som selskapene bruker hentes fra brønnøysund registeret, noe dem må betale for.

vet ikke om noe andre kan bekrefte dette.

 

De er pålagt å "vaske" nummerlistene sine mot reservasjonsregisteret minimum hver 3. måned. Tviler på at de må betale for dette, men det er uansett noe de har en plikt til å gjøre..

 

Noe som forøvrig irriterer meg enda mer enn andre telefonselgere, er mobilselskaper som ringer for å overtale deg til å komme tilbake til dem etter at du har portert bort nummeret ditt -de unnskylder seg med at reservasjonen ikke gjelder dem fordi du har et kundeforhold til dem, men i mine øyne opphørte dette kundeforholdet i det øyeblikket jeg valgte å ta med meg nummeret mitt til en annen operatør! :nei: Både Telenor og Tele2 holder på slik, og sikkert mange flere..

Lenke til kommentar

La noen av motsatt kjønn svare for deg :p

Gjorde dette med søss, da han spurte etter ho sa jeg det var meg, så tok det litt til før han svarte "Det kan vel ikke stemme helt vel?". Da derretter svarte med "Jeg kan da ikke noe for det" la han på, aldri blitt plaga av tlf selgere siden :!:

Lenke til kommentar
Jeg er registrert mot telefonsalg på www.brreg.no. Jeg mottar ALDRI samtaler fra telefonselgere, da de er pliktige å vaske sine lister mot dette registeret.

tror du virkelig dem bryr seg om det?

eneste grunnen til at dem ikke ringer deg at pga du sannsynligvis registrerte deg hos brønnøysund og reserverte deg før ditt nr kom inn i listene deres.

 

 

mener å huske at nummerene som selskapene bruker hentes fra brønnøysund registeret, noe dem må betale for.

vet ikke om noe andre kan bekrefte dette.

 

De er pålagt å "vaske" nummerlistene sine mot reservasjonsregisteret minimum hver 3. måned. Tviler på at de må betale for dette, men det er uansett noe de har en plikt til å gjøre..

 

dem betaler ikke for å "vaske" listene.

dem kjøper nye lister fordi folk bytter nummer, flytter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...