Gå til innhold

Får ikke skrevet eller gjort endringer i Word. Alt har låst seg.


VegardSK

Anbefalte innlegg

Det går ikke an å skrive noe i word! Når jeg prøver skrive kommer det opp en melding nede til venstre hvor det står "Endringen er ikke tillatt fordi dokumentet er låst".

 

Forøvrig så er ikke dette på min pc, så jeg vet ikke hvorfor det kommer opp. Det er heller ikke så viktig, jeg vil bare få fjernet det så de kan skrive i word igjen.

 

Hadde blitt veldig glad om noen kunne kommet med forslag/løsning !

 

Mvh. Vegard.

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres ut som om dokumentet allerede er åpent. Mest sannsynligvis av en annen bruker på pcn.

 

Det høres ut som at du kjører en piratversjon av office.

De pleier å låse seg dersom nøkkelen din blir registrert som falsk.

 

Er du student bør du kjøpe fullversjonen på www.studentlisens.no

 

Jeg kjøpte Office 2007 Professional for ca 700kr der.

Endret av Haavard82
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Det høres ut som om dokumentet allerede er åpent. Mest sannsynligvis av en annen bruker på pcn.

 

Det høres ut som at du kjører en piratversjon av office.

De pleier å låse seg dersom nøkkelen din blir registrert som falsk.

 

Er du student bør du kjøpe fullversjonen på www.studentlisens.no

 

Jeg kjøpte Office 2007 Professional for ca 700kr der.

 

Dersom det er meg du sikter til at jeg bør kjøpe meg lisens til Office, så kan jeg informere deg om at jeg har fullt lisensiert Office 2003 og 2007 gjennom jobben ;)

 

Tilbake til vedkommende som har problemer, så kan du kanskje sjekke om skrivebeskyttelsen på word-dokumentet er på?

Er det 2003 versjon du har av Office og dokumentet er lagret i 2007 (docx) så kan du prøve å laste ned Compability Pack som du finner på microsoft sine hjemmesider. Også å oppgradere til Service Pack 3 av Office.

Lenke til kommentar
Dersom det er meg du sikter til at jeg bør kjøpe meg lisens til Office, så kan jeg informere deg om at jeg har fullt lisensiert Office 2003 og 2007 gjennom jobben

 

 

haha. nei beklager. var ikke deg.

Jeg sikta til han som trengte hjelp.

 

Office låser seg slik han beskriver dersom nøkkelen er brukt i piratversjoner.

Nå kan det jo også være sånn at han har en lovlig versjon men at han har installert det på så mange forskjellige steder og maskiner at de har låst aktiveringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Alternativt kan trådstarter laste ned Open Office, åpne og redigere teksten der også lagre det i .doc eller .docx format. Spørs om du har office 2003 (.doc) eller 2007 (.docx)

Lenke til kommentar
for meg høres det ut som det er dokumente som er låst. Det vil se han han/hun som har lagt dokumente har satt dokumente til og ikke kunne redigeres. dette kan kunn gjøres ved og låse opp dokumentet med passordet vedkommede har satt

 

Dersom det skjer med alle dokumenter så er det nok ny produktregistrering som må til.

Lenke til kommentar
Takk for mange svar. Det er en lovlig versjon av office som er brukt, men den er insatllert på andre maskiner også. Så da er nok det feilen som flere tror..

 

Du bør ringe Microsoft og si at du har brukt samme office på flere maskiner, og at du ikke tenkte over at det var feil av deg å gjøre det.

 

Du vil få en ny nøkkel.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
hvordan fikk du aktivert programmet?

 

Hjelp -> Aktiver produkt.

 

Da er den ikke lovlig! 1 lisens pr PC!

 

Det finnes flere versjoner av Office som tillates installert på mer enn en PC.

 

Dessuten, "å" i slutten av en setning er direkte dustete. Skal være "og".

 

Dessuten er det ennå mer dustete å klage over andres skriveferdigheter i en sammenheng som dette. Særlig når rettelsen du foreslår ikke en gang er korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...