Gå til innhold

CryEngine til konsoll


Anbefalte innlegg

ser ikke meningen med kranlinga hele tiden...ps3 vs xbox360, pc vs konsoll...la konsoll være konsoll, og pc være pc! alle får spillet uansett...tviler på at det vil se dårlig ut på konsoll, men hva er meningen med å krangle om det? kjøper du en pc for 8000+ så kan du sikkert spille det meste, holder ikke det? ingen vits å blande inn hardware vs hardware! er ikke konkurranse?

 

Jeg ser ikke på dette som krangling om hva som er best av PC og konsoll. Konsoller har endel fordeler i dag, men at de har best grafikk er ikke en av disse fordelene. Ellers er det en misforståelse å anta at det blir bedre konkurranse av å ha flere lukkede hardware-plattformer, konkurransen har best av en åpen hardware-standard. Det har vist seg gang på gang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser ikke meningen med kranlinga hele tiden...ps3 vs xbox360, pc vs konsoll...la konsoll være konsoll, og pc være pc! alle får spillet uansett...tviler på at det vil se dårlig ut på konsoll, men hva er meningen med å krangle om det? kjøper du en pc for 8000+ så kan du sikkert spille det meste, holder ikke det? ingen vits å blande inn hardware vs hardware! er ikke konkurranse?

 

Jeg ser ikke på dette som krangling om hva som er best av PC og konsoll. Konsoller har endel fordeler i dag, men at de har best grafikk er ikke en av disse fordelene. Ellers er det en misforståelse å anta at det blir bedre konkurranse av å ha flere lukkede hardware-plattformer, konkurransen har best av en åpen hardware-standard. Det har vist seg gang på gang.

 

AtW

 

Pc kommer jo alltid til å være best i grafikk, men jeg mener at dagen konsoll kan komme veldig nærme grafikkmessig. Men nå har jo ikke pc konkurranse fra konsoll heller da, er svært få som sitter å vurderer om de skal kjøpe en pc til 8000+ eller en konsoll.. om 1-2 år så får vi nok se store forskjeller på dagens konsoller og den tids pcer...men akkurat nå så skal nok konsoll klarer å tilnærme seg ganske bra til pc grafikken til de fleste spill

Lenke til kommentar
Men nå har jo ikke pc konkurranse fra konsoll heller da, er svært få som sitter å vurderer om de skal kjøpe en pc til 8000+ eller en konsoll..

 

Ikke det? Hvilke valg tar man om man ikke har noen av delene, eller en PC som ikke takler nyeste spill, da?

 

Trenger du en pc så sier det seg selv, men man må ikke kjøpe en gamer pc heller da... Du sitter jo ikke å vurder grafikken til en pc i forhold til en konsoll,for å så ta et valg om hva du skal kjøpe? En pc er mye, en konsoll er 'generelt' for spilling. Er du ute etter grafikk, så kjøp eller oppgrader pcen

Endret av franzi
Lenke til kommentar

Jeg tror fint det kan gå på konsoll jeg - spesielt om CryEngine 2 er mer effektiv/optimalisert.

 

Se bare på Assasins Creed - som går fint på konsoll. Det krever høyere spescs på PC enn Crysis!

 

Høyere specs for å gjøre hva? Selv om spillet er svært lite godt optimalisert, så tviler jeg sterkt på at dagens beste PCer ikke kan kjøre det med bedre grafikk en konsollversjonen. Hvis man tar utgangspunkt i eksisterende multiplattformspill som har komemt ut, hvilke av disse er det der PC ikke kan kjøre bedre grafikk? Jeg kan ikke komme på et eneste eksempel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror fint det kan gå på konsoll jeg - spesielt om CryEngine 2 er mer effektiv/optimalisert.

 

Se bare på Assasins Creed - som går fint på konsoll. Det krever høyere spescs på PC enn Crysis!

 

Her snakker vi jo bare en elendig portering og optimalisering av spillet.

Og det har bare høyere minimumskrav, for å kjøre det på maks skal det visstnok ikke på langt nær være like seigt som Crysis. Så det er jo bare minimumskravene som er stive, kan du kjøre Crysis på High, så kan du sikkert kjøre Assassins Creed på maks, tiltross for en elendig optimalisering av UbiSoft.

 

Trolig har også PC-versjonen bedre grafikk enn konsollversjonen attpåtil

Lenke til kommentar

Heheh..hysterisk heftig diskusjon dette ble, vil bare nevne 7 kjerners cpu og xdr minne vil kunne gjøre ganske ville ting når det gjelder å visulaisere en hel verden i forhold til dx10 som er lagt opp slik at grafikken vises frame for frame. Noen som ser forskjellen? ville krefter i ps3 uten tvil. Men pcen er en smarting den og :yes: Hadde ikke microsoft trodd at en spillkonsoll kunne konkurrere skikkelig med en pc hadde vel ikke de brukt så sinnsykt med penger på 360

Endret av aleksnor
Lenke til kommentar
Heheh..hysterisk heftig diskusjon dette ble, vil bare nevne 7 kjerners cpu og xdr minne vil kunne gjøre ganske ville ting når det gjelder å visulaisere en hel verden i forhold til dx10 som er lagt opp slik at grafikken vises frame for frame. Noen som ser forskjellen? ville krefter i ps3 uten tvil. Men pcen er en smarting den og :yes: Hadde ikke microsoft trodd at en spillkonsoll kunne konkurrere skikkelig med en pc hadde vel ikke de brukt så sinnsykt med penger på 360

 

Du ser ut til å misforstå. Cell er for det første CPU'en. For det andre, så er det en helt annen arkitektur noe som gjør at en ikke kan sammenlikne direkte de 7 kjernene i Cell med 4 kjerner i Intel Quad.

 

Det er nok ikke så lett som 7-4=3. Altså 75% bedre. Sorry mac.

Lenke til kommentar
Heheh..hysterisk heftig diskusjon dette ble, vil bare nevne 7 kjerners cpu og xdr minne vil kunne gjøre ganske ville ting når det gjelder å visulaisere en hel verden i forhold til dx10 som er lagt opp slik at grafikken vises frame for frame. Noen som ser forskjellen? ville krefter i ps3 uten tvil. Men pcen er en smarting den og :yes: Hadde ikke microsoft trodd at en spillkonsoll kunne konkurrere skikkelig med en pc hadde vel ikke de brukt så sinnsykt med penger på 360

 

Du ser ut til å misforstå. Cell er for det første CPU'en. For det andre, så er det en helt annen arkitektur noe som gjør at en ikke kan sammenlikne direkte de 7 kjernene i Cell med 4 kjerner i Intel Quad.

 

Det er nok ikke så lett som 7-4=3. Altså 75% bedre. Sorry mac.

 

Skriver jeg noe annet enn att enn at cell er cpuen? Sammenlikner jeg den opp mot quad?? 3d grafiske miljø har en helt annen mulighet på ps3 pga arikitekturen der er vi vel enig ja, men pga dette og ett mye mer effektivt xdr minne kan den lage en "verden" som spillet er i på en helt annen måte enn dx10 og pc kan. Tror ikke du leste teksten min veldig nøye.. og nei MAC er ikke med i denne sammenligningen mac.

Endret av aleksnor
Lenke til kommentar
Svært krevende

CryEngine 2 er motoren bak Crysis. Det råeste man finner innen grafikk til dataspill i dag. Spillet er så krevende at det er umulig å kun porte PC-versjonen til Xbox 360 eller PS3 (Wii er bare å glemme).

 

Nå skal vi vell ta alt IT-avisen skriver med en klype salt, dog :p

 

 

CryEngine2 er vell også en motor optimalisert mot svakere maskinvare, og det er vell ingen tvil om at grafikk detaljene osv ikke er på PC-versjonen sitt nivå.

 

Det er nå hvert fall det jeg har forsøkt å sagt hele tiden, at jeg neppe tror at vi kan se noe som tilsvarer Crysis med DirectX10 og full pupp på PC på en konsoll.

 

Og det har vell CryTek selv uttalt.

Og det stavfester vell hele "CryEngine2" også.

 

 

Jeg tviler ikke på at vi kan få se Crysis, Crysis2 og / eller noen andre spill basert på CryEngine (i dette tilfelle CryEngine2) på konsoll. Men grafikken vil nok ikke tilsvare noe mer enn hva du har om du spiller PC-versjonen på Medium / High uten Anti-aliasing eller anisotropic filtering.

 

Ergo blir det en from for "redusert" utgave som kommer til konsoll enn til PC, når det kommer til grafikken.

Som jeg har forsøkt å si hele tiden

Lenke til kommentar
Men jeg tviler på at det er umulig å optimalisere motoren bedre, slik at man får mer flyt/grafikk på samme maskinvare eller samme flyt og grafikk på svakere maskinvare.

 

Selvsagt. man kan fint optimalisere seg fram til bedre ytelse på en gitt maskinvare. Men det finnes grenser, når hardwaren er mange ganger svakere, så kommer optimalisering til kort untatt i spesielle tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men jeg tviler på at det er umulig å optimalisere motoren bedre, slik at man får mer flyt/grafikk på samme maskinvare eller samme flyt og grafikk på svakere maskinvare.

 

Selvsagt. man kan fint optimalisere seg fram til bedre ytelse på en gitt maskinvare. Men det finnes grenser, når hardwaren er mange ganger svakere, så kommer optimalisering til kort untatt i spesielle tilfeller.

 

AtW

 

Ja, eller så kunne vi vell ha spilt Crysis på SNES ;) *ironi*

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Men jeg tviler på at det er umulig å optimalisere motoren bedre, slik at man får mer flyt/grafikk på samme maskinvare eller samme flyt og grafikk på svakere maskinvare.

 

Selvsagt. man kan fint optimalisere seg fram til bedre ytelse på en gitt maskinvare. Men det finnes grenser, når hardwaren er mange ganger svakere, så kommer optimalisering til kort untatt i spesielle tilfeller.

 

AtW

 

 

Enig. Men det er ikke utenkelig at man kan gjøre noen kompromiss og gjøre ting mer lettdrevet, men likevel beholde mye av det som gir oss inntrykket av enorm grafikk. Det er vel ingen tvil om at crysis er en kompromissløs grafikkbombe?

Lenke til kommentar
Men jeg tviler på at det er umulig å optimalisere motoren bedre, slik at man får mer flyt/grafikk på samme maskinvare eller samme flyt og grafikk på svakere maskinvare.

 

Selvsagt. man kan fint optimalisere seg fram til bedre ytelse på en gitt maskinvare. Men det finnes grenser, når hardwaren er mange ganger svakere, så kommer optimalisering til kort untatt i spesielle tilfeller.

 

AtW

 

 

Enig. Men det er ikke utenkelig at man kan gjøre noen kompromiss og gjøre ting mer lettdrevet, men likevel beholde mye av det som gir oss inntrykket av enorm grafikk. Det er vel ingen tvil om at crysis er en kompromissløs grafikkbombe?

 

Ja det har jeg fult tro på.

Kan nok få en konsoll utgave som tilsvarer Medium / High på PC-utgaven :)

Og det er slettes ikke dårlig grafikk det heller

Lenke til kommentar

Nå er ikke akkurat CryEngine kjent for å være spesielt bra skrevet og lettdrevet. Selv Far Cry 1 krevde mer enn spill som kom lenge etter og hadde bedre grafikk. Sammenlignet med f.eks. Source til Valve gir den dårlig ytelse for pengene. Her er det nok store rom for forbedringer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...