Gå til innhold

Oblivion hakker fra tid til annen!


Ferchie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Lagg er når man opplever hakking/forsinkelser ved spilling over nettverk/internett, noe du ikke gjør i Oblivion.

Framedropene/hakkinga kommer trolig av at spillet laster inn nytt område mens du er ute og går. Nå har jeg ikke spilt ps3-versjonen, men på X360 var dette svært ille noen ganger. De fikset litt på det i en patch, men det er fortsatt merkbart. Spesielt når man rir, da beveger man seg ganske fort, og maskinen må hele tiden laste inn de nye uteområdene.

Lenke til kommentar

Ja, min feil Camrot! :) *redigert*

 

ja, det er en anne ting jeg la merke til, altså at det kommer loading uten at man går inn i hus eller lignende. Det skjer ikke på PC, hvertfall ikke merkbart.

 

Og det med hesteridingen stemmer også. Ganske irriterende i grunn. Jeg trodde at når man kjøpte konsoll skulle man være ''fritatt'' for slike problemer.

Lenke til kommentar
Ja, det gir jo litt mening å da. PS3 er jo en kraftigere maskin.

 

Hmm.. Oblivion på PC med full grafikk er forresten mye penere enn PS3 versjonen.

Er godt mulig det, avhengig av hvilken PC man kjører det på, men jeg syns spillet egner seg mye bedre på konsoll uansett, rent gameplay-messig. Det er jeg tydeligvis ikke alene om, siden veldig mange spillsider har gitt konsollversjonene litt bedre karakter.

Lenke til kommentar
Jeg synes PC versjonen er bedre sånn rent kontrollmessig, men det er sikkert bare siden jeg er mere vant til det.

 

Ta bueskyting. for eks. Det er lettere å treffe med pilene på PC enn på konsoll.

Hmm har ikke noe problem med siktingen med å treffe med pilene på 360 versjonen eller ps3 versjonen. Vil si det nesten er bedre på konsoll sånn sett, men har mye med hva man er vant til :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Nå må dere pinadø gi dere å slutt å sippe som småunger..alle som en!

Jeg legger merke til litt framedrops osv osv...men va faan...finnes ikke et spill på markede i dag omtrent med slike omgivelser som oblivion uten at du støter borti noe framedrops...å den loadinga..hele cyrodill er delt inn i forskjellige deler slik at alt ikke går i ett...om det ikke hadde vert loading så hadde du hatt enda mere framedrops..å gud hjelpe meg hvordan denne spill verdenen hadde sett ut om slike ting hadde hendt! Ta dere sammen å nyt spillet, det er i vertfall det jeg gjør.

 

M(ikke så)VH XITTO

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Ja, det gir jo litt mening å da. PS3 er jo en kraftigere maskin.

 

Hmm.. Oblivion på PC med full grafikk er forresten mye penere enn PS3 versjonen.

 

Har jo absolutt ingenting å gjøre med at de brukte nesten et år ekstra for å optimalisere det enda mer?

 

Det med ridingen kommer av at Blu-ray-drivet har bedre seek-times ifølge utviklerene i Betsheda. :)

Vil også tippe at dem har mere duplikat-informasjon (samme data liggende på flere forskjellige plasser på disken) på Blu-ray-disken, men har ikke lest noe konkret om det siste.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...