Gå til innhold

Reklamasjon på bærbar PC


Phataas

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin som etter litt etter 1år ikke fungerte overhode. (ikke starte osvosv)

 

Jeg sendte denne inn på reklamasjon 2 januar, og har per i dag 29 januar ikke fått den fikset og dem sier at den blir ikke fikset før over enda en uke.

 

Forbrukerrådet mente at 3uker+ var for lenge å vente "urimlig tid" på en slik reperasjon så jeg ringte produsenten og sa at jeg ville gjerne ha en ny PC. De mente at 4uker/en måned var for lenge og at jeg burde ringe tilbake da.

 

I morgen er det 4 uker siden jeg leverte den inn og den vil jo heller ikke bli fikset påfølgende uke som gir en dato tidligst 11 februar...

 

Har jeg bra nok sak til å kunne kreve ny PC fra produsent? kan selvsagt dokumentere alt.

 

takker på forhånd for kunnskap og meninger ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en maskin som etter litt etter 1år ikke fungerte overhode. (ikke starte osvosv)

 

Jeg sendte denne inn på reklamasjon 2 januar, og har per i dag 29 januar ikke fått den fikset og dem sier at den blir ikke fikset før over enda en uke.

 

Forbrukerrådet mente at 3uker+ var for lenge å vente "urimlig tid" på en slik reperasjon så jeg ringte produsenten og sa at jeg ville gjerne ha en ny PC. De mente at 4uker/en måned var for lenge og at jeg burde ringe tilbake da.

 

I morgen er det 4 uker siden jeg leverte den inn og den vil jo heller ikke bli fikset påfølgende uke som gir en dato tidligst 11 februar...

 

Har jeg bra nok sak til å kunne kreve ny PC fra produsent? kan selvsagt dokumentere alt.

 

takker på forhånd for kunnskap og meninger ;)

 

Det jeg synes er at du burde få ny pc asap!

Alt for lenge å vente på pc-en i 4 uker.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, og spesielt i tilfellet når jeg går på høyskole og trenger maskinen og fikk heller ikke utlevert lånemaskin. Grunnen til at reperasjonen har tatt så lang tid er stor pågang sier dem, men det er jo urelevant for meg og en slik grunn er ikke akseptabel.

Lenke til kommentar

Det normale er 4-6 ukers reparasjonstid i norge for øyeblikket. Dette gjelder samtlige kjeder, da de stort sett benytter samme verksteder.

 

Slik er det pga underkapasitet i verkstedbransjen etter hva jeg TROR. Rart at forbrukerrådet ikke tar innover seg at "rimelig tid" som det står i forbrukerkjøpsloven er en RELATIV verdi, og at 3 uker ikke er mulig lengre.

 

At du ikke har fått utlånsmaskin er kjedelig - har du SPURT butikken om det? Eller bare sto du der og venta på at de skulle tilby?

Lenke til kommentar
Det normale er 4-6 ukers reparasjonstid i norge for øyeblikket. Dette gjelder samtlige kjeder, da de stort sett benytter samme verksteder.

 

Slik er det pga underkapasitet i verkstedbransjen etter hva jeg TROR. Rart at forbrukerrådet ikke tar innover seg at "rimelig tid" som det står i forbrukerkjøpsloven er en RELATIV verdi, og at 3 uker ikke er mulig lengre.

 

At du ikke har fått utlånsmaskin er kjedelig - har du SPURT butikken om det? Eller bare sto du der og venta på at de skulle tilby?

 

Ikke for å være slem, men hva kjedene bruker for å fikse produktet er ikke noe som er normgivende for hva jeg må tåle. Nokia kunne strupet servicen i Norge til at bare et verksted kunne ta imot, en innser jo da at service absolutt vil ta lengre tid enn 3-4 uker feks. Men det er jo ikke forbruker som skal ha problemet pga det?

 

Eksemplet var satt på spissen, men analogien passer fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...