Gå til innhold

Blu-ray til Xbox360


vegesim

Anbefalte innlegg

hei alle gamere.

Hva synes dere om at det går rykter om at det skal lages en blu-ray spiller til x360.

Jeg mener.. hvis dette kommer, så gleder jeg med! :)

Blu-ray er vinneren i kampen mot HD-DVD. Så det bør vel kanskje komme en blu-ray spiller til x360 senere. :new_woot:

 

Hva synes dere om dette? ..om det kommer en Blu-ray spiller til Xbox360 i det hele tatt da. Vi får håpe microsoft hører på kjøper'ne sine, og lager en Blu-ray spiller snarest :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror dette blir ett problem for Microsoft. Bare prisen for en HD-DVD spiller eksternt for Xbox360 vil gjøre maskinen dyrere enn PS3, og jeg tviler dem får kjøpe Blu-ray spillere like billig som Sony og da kan det ende å bli veldig mye dyrere.

 

Godt at DVD vil dominere de neste 10 årene også da.

Lenke til kommentar
Hvilke rykter? Kunne ikke brydd meg mindre. Den dagen jeg kjøper filmer og til 250kr stk kommer ikke.

Og VHS'er, DVD-er osv.. har selvfølgelig alltid vært like billig som nå. :whistle:

Blu-Ray filmer er nok naturligvis unntaket til "regelen" om at teknologi som regel synker i pris.

 

Edit: Du får nå en vanlig Blu-Ray film til 194kr (inkludert frakt) på Play.com

Noen få koster et lite hakk mer, og et lite hakk mindre, men de fleste ligger på dette prisnivået. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Hvilke rykter? Kunne ikke brydd meg mindre. Den dagen jeg kjøper filmer og til 250kr stk kommer ikke.

Og VHS'er, DVD-er osv.. har selvfølgelig alltid vært like billig som nå. :whistle:

Blu-Ray filmer er nok naturligvis unntaket til "regelen" om at teknologi som regel synker i pris.

 

Blu-ray er mange år i fra å bli populært, hvis det noengang blir det. Uansett sa jeg at JEG har null interesse for det. Og filmer koster i dag 250kr stk og det hos elkjøp. Sikkert enda dyrere andre steder.

 

Og det vil være mange år til Blu-ray filmer koster det samme som DVD. Og innen det skjer vil ikke folk bry seg. Overgangen fra dvd til Blu-ray er minimal sammenlignet mot vhs-dvd.

 

Man må også ha ny tv noe man ikke måtte med dvd.

 

Saken er at Microsoft må gjøre noe for å holde opp med sony i fremtiden, for ps3 begynner jo å få bedre grafik en det 360en kan levere, så jeg lurer på hva MS kommer til å gjøre når den tiden kommer :p

 

?

Lenke til kommentar
Og VHS'er, DVD-er osv.. har selvfølgelig alltid vært like billig som nå. :whistle:

Blu-Ray filmer er nok naturligvis unntaket til "regelen" om at teknologi som regel synker i pris.

 

Blu-ray er mange år i fra å bli populært, hvis det noengang blir det. Uansett sa jeg at JEG har null interesse for det. Og filmer koster i dag 250kr stk og det hos elkjøp. Sikkert enda dyrere andre steder.

Og billigere... Skal ikke så veldig mye til for at et format faller en 80-100kr i pris. (som er ca det prisnivået DVD-er ligger på)

En vanlig typisk Blu-Ray film kan du fint skaffe på nettet for under 200kr ivhertfall. (inkludert frakt til og med)

 

 

Og det vil være mange år til Blu-ray filmer koster det samme som DVD. Og innen det skjer vil ikke folk bry seg. Overgangen fra dvd til Blu-ray er minimal sammenlignet mot vhs-dvd.

Strengt tatt så var ikke overgangen så enorm mye lavere. ca 6 ganger høyere oppløsning gjør veldig mye for bildekvaliteten i visse situasjoner. Så rent teknisk så er Blu-Ray stort langt bedre enn DVD. Det har langt høyere hastighet osv..

Eneste som var DVD fikk en stor fordel ovenfor VHS var naturligvis den fysiske formen, som var ganske klønette på VHS osv..

 

Man må også ha ny tv noe man ikke måtte med dvd.

Nei, hvorfor må man ha det?

Lenke til kommentar
Altså med tanke på blu-ray diskene sin kapasitet kommer jo utviklere til å stappe mer innhold i diskene i fremtiden.

Og når det skjer kommer jo ikke 360 til å holde tritt med ps3, så hva kommer MS til å gjøre? :p

 

Tja, kanskje legge til en dvd plate ekstra eller to? Eller kanskje de bare legger ned hele butikken.

Lenke til kommentar
Og VHS'er, DVD-er osv.. har selvfølgelig alltid vært like billig som nå. :whistle:

Blu-Ray filmer er nok naturligvis unntaket til "regelen" om at teknologi som regel synker i pris.

 

Blu-ray er mange år i fra å bli populært, hvis det noengang blir det. Uansett sa jeg at JEG har null interesse for det. Og filmer koster i dag 250kr stk og det hos elkjøp. Sikkert enda dyrere andre steder.

Og billigere... Skal ikke så veldig mye til for at et format faller en 80-100kr i pris. (som er ca det prisnivået DVD-er ligger på)

En vanlig typisk Blu-Ray film kan du fint skaffe på nettet for under 200kr ivhertfall. (inkludert frakt til og med)

 

 

Og det vil være mange år til Blu-ray filmer koster det samme som DVD. Og innen det skjer vil ikke folk bry seg. Overgangen fra dvd til Blu-ray er minimal sammenlignet mot vhs-dvd.

Strengt tatt så var ikke overgangen så enorm mye lavere. ca 6 ganger høyere oppløsning gjør veldig mye for bildekvaliteten i visse situasjoner. Så rent teknisk så er Blu-Ray stort langt bedre enn DVD. Det har langt høyere hastighet osv..

Eneste som var DVD fikk en stor fordel ovenfor VHS var naturligvis den fysiske formen, som var ganske klønette på VHS osv..

 

Man må også ha ny tv noe man ikke måtte med dvd.

Nei, hvorfor må man ha det?

 

Med dvd så slapp man spoling. Det var hovedgrunnen til at folk kjøpte dvd. Bildet var også merkbart bedre.

 

Og jo man trenger ny tv. Uten hdtv ser man null forskjell på Blu-ray og dvd. DVD så bra ut uansett hva slags tv man hadde.

 

Om det er 5-6 ganger bedre teknisk betyr null og niks for folk når det i praksis er liten forskjell på tv'en deres.

Lenke til kommentar
Med dvd så slapp man spoling. Det var hovedgrunnen til at folk kjøpte dvd. Bildet var også merkbart bedre.

 

Og jo man trenger ny tv. Uten hdtv ser man null forskjell på Blu-ray og dvd. DVD så bra ut uansett hva slags tv man hadde.

 

Om det er 5-6 ganger bedre teknisk betyr null og niks for folk når det i praksis er liten forskjell på tv'en deres.

1. Nei, DVD ser ikke nødvendigvis bra ut uansett hvilken TV du har. ta vår TV som et eksempel... Det gir faktisk VHS BEDRE kvalitet enn DVD, da den ikke takkler DVD-signalene særlig bra, og bildet blir meget dårlig.

 

2. Ser man på hvor mange faltskjermer som det selges her i Norge hvert år (som visstnok skal være et riemlig imponerende høyt tall) så må det da begynne å bli en god del som har seg både en og to flatskjermer. 99% er vel HD-Ready, og de som ikke er det, har det nesten, slik at du alliekvell nyter ytelseforskjell.

 

På CRT skjermer så gir det naturligvis ikke noe bedre bilde ja.

 

Men om DVD brukte 4 eller 5 år (eller noe annet tall) på å bli populært, så kunne man da selv velge om man synes det er verdt å oppgradere. Det MÅ jo ikke bli populært før man kan nyte høykvalitets filmer.

 

Om naboen har en gammel TV, og ikke kan nyte Blu-Ray filmer burde vel ikke bry meg/noen andre noe? For ja, det er greit å få et format som gjør at folk kan nyte det TVene klarer fullt ut.

 

Og det brude være av alle sin interesse at utviklingen går fremover.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...