Gå til innhold

Test ut KDE for Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å kjøre KPDF i Windows via dette?

 

Selv kjører jeg vanligvis Evince i GNOME, men siden det ikke virker særlig sannsynlig at Evince blir portet til Windows med det aller første, ser jeg for meg at KPDF kan bli et godt alternativ til Adobe Reader og Foxit for Windows-brukere.

 

Det finnes jo tross alt ingen gode dokument-lesere til Windows i øyeblikket.

 

Kan KPDF forresten lese Postscript, DVI, Tiff o.l., slik som evince?

 

Edit:

Det samme oppdaget eg. Så vet ikke hva som skjer, men får det ikke til. For søke litt.

Eg har fått til å installere det, men får ikke til å starte det opp.

Sjekk om du finner konqueror.exe i katalogen hvor du installerte det. I oppstartssiden på konqueror kan du trykke på "Applications" som skal vise hvilke programmer du har installert. Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å kjøre KPDF i Windows via dette?

 

Selv kjører jeg vanligvis Evince i GNOME, men siden det ikke virker særlig sannsynlig at Evince blir portet til Windows med det aller første, ser jeg for meg at KPDF kan bli et godt alternativ til Adobe Reader og Foxit for Windows-brukere.

 

Det finnes jo tross alt ingen gode dokument-lesere til Windows i øyeblikket.

 

Kan KPDF forresten lese Postscript, DVI, Tiff o.l., slik som evince?

Okular har tatt over for Kpdf. Den støtter alle formatene du nevner med flere, men jeg tror ikke den har blitt portet til Windows enda...

Lenke til kommentar
Det er jo flotte greier dette, endelig litt gratis greier til oss på Windows plattformen å=)

 

Nå får vi jo programmene portet til Windows, hva skal vi med Linux da=)

 

Joda, forstår godt motviljen her=)

 

:)

 

Det eneste ulempen jeg ser er at KDE prosjektet kaster bort tid på å prøve å få ting til å virke under Windows, tid de kunne ha brukt til å gjøre KDE til et enda bedre produkt.

Lenke til kommentar

Uenig i den påstanden din, Gaute65 . Utviklerne velger sjøl hvilket område de vil jobbe på. Det er ikke sikkert at de som holder på med mac og windows-portene ville drevet med noe annet innafor kde-prosjektet, om portene ikke hadde eksistert.

 

Jeg vil dessuten gå så langt som å si at det går den andre veien. Flere brukere gir økt fokus og dermed flere utviklere. Fikser du en bug i kdecore feks, vil dette gagne både unix, linux og windowsversjonen.

Lenke til kommentar
Det er jo flotte greier dette, endelig litt gratis greier til oss på Windows plattformen å=)

 

Nå får vi jo programmene portet til Windows, hva skal vi med Linux da=)

 

Joda, forstår godt motviljen her=)

 

:)

 

Det eneste ulempen jeg ser er at KDE prosjektet kaster bort tid på å prøve å få ting til å virke under Windows, tid de kunne ha brukt til å gjøre KDE til et enda bedre produkt.

 

KDE prosjektet består ikke bare av betalte utviklere. En god del av de som jobber med windows og mac port er frivillige som sikkert ikke hadde interessert seg for prosjektet med mindre en port for windows eller mac hadde vært tilgjengelig.

Lenke til kommentar

@ Skinney og Dabear

 

Det hele var mest en respons til Sony123 om at vi i Linuxmiljøet følte en motvilje mot en winodwsporting.

 

Den eneste grunn til motvilje, slik jeg ser det, er at det kan føre til en saktere utvikling av KDE. Ellers er det bare positivt. Jo flere som ser hvilke gode programmer det faktisk lages i Linux jo bedre er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...