Gå til innhold

Kjøp av vannkjøling - god ytelse, lite støy! Rundt 2000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ved en nærmere kikk og litt googling på bilder, så la jeg merke til at det bare var rammen ja :) Ganske stilig blokk om jeg skal si det selv.

 

Har oppdatert innkjøpingslisten i 2. post foresten.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Hva tror dere om å kjøpe 800rpm S-Flex-vifter i steden for 1200rpm til radiatoren?

 

Har nemlig en 1200rpm liggende, og etter påpekelse fra en kompis puttet jeg i viften, og 3 stk av dem kan kanskje bli hakket "too noisy".

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har du plass så kjøper du en vifte styring å putter inn i kabinettet. Selv synes jeg mine mist vifter blir litt ta fatte når de går på 800rpm. Men det går greit til skrivebordsbruk. Men ikke når man spiller da blir det fort varmt. Slik at det er kjekt å ha litt å booste systemet med når det skulle trengs.

Lenke til kommentar

Doh. Har 6-inntaks viftestyring, hadde jeg helt glemt. Testet S-Flexen med viftestyringen nå, og da var det ganske stor variasjon i turtall som kunne velges ja. Så da er det "bankers" :)

 

Eneste som er uklart nå, er om jeg skal gå for en MCP655 eller MCP655-B. Førstnevnte er en litt dyrere modell hvor man kan regulere turtallet mellom 1800 og 4800. Sistnevnte kjører på ukjent turtall.

 

Link til MCP655-B versjonen:

http://www.sidewindercomputers.com/swmc12vdcpuw.html

 

Ser der er en vifteledning der, vil det si at jeg kan koble viften på pumpen til viftestyringen min og regulere turtall derfra? :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Den er kun for å lese av turtallet.

Det du må gjøre for å variere det er å bruke et lite flatjern og vri på en "dimmer" fysisk på pumpen hvis du skjønner hva jeg mener.

Trur du tjener best på å legg i litt mer å kjøpe B versjonen. Da du selv kan variere etter hva som virker best i loopen og når det kommer til støy:)

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener nå. B-versjonen er jo den som er billigst? :p

 

Altså:

MCP655 ($80): Lik B-versjonen slik jeg har forstått det, bare at du kan variere turtallet mellom 1800 og 4800.

http://www.sidewindercomputers.com/swmc12vdcpu.html

 

MCP655-B ($70): Samme som pumpen over, bare at turtallet ikke kan reguleres (slik jeg har forstått det).

http://www.sidewindercomputers.com/swmc12vdcpuw.html

Lenke til kommentar

Ok. Ampere*spenning = watt altså.

 

Har noen av dere testet hva som er best av å la viftene enten dra luft opp av radiatoren, eller skubbe luft gjennom radiatoren?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

RRRR

^^^

||||||

 

 

^^^

||||||

RRRR

 

 

Hvor "RRRRR" er radiatoren, og det under/over skal forestille viftene og hvilken vei de blåser :yes:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Okei, har også lest noen steder at å dra luften opp burde gjøre en bedre jobb.

 

Men hvis dere ser på bildet i 2. post, og tenker at viftene oppå radiatoren drar luften oppover i kabinettet; trenger radiatoren fortsatt å få luft underfra? Det kan vel bli bedre siden den får frisk og "kald" luft utenfra..?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...